Autostoel 0/1

Discussie in 'Verzorging' gestart door Konijn, 10 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

We hebben per ongeluk een 0/1 autostoeltje geleverd gekregen, in plaats van een 0-stoeltje (type 'maxi-cosi).

Mag je in een 0/1 stoeltje ook een pasgeboren baby'tje al vervoeren? Er staat namelijk wel op dat het van 0 maanden tot 4 jaar is, maar ik twijfel eraan. De stoel ziet er namelijk echt enorm groot uit.

Het is een Phil&Teds stoeltje: bebe recline.

Groetjes,

Esther

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dat si toch een gewone autostoel? ik zou deze zeke rniet gebruiken voor een pas geboren baby want die is daar nog niet aan toe. een maxi cosi 0 stoeltje is toch echt wel nodig (of een ander merk) voor de allerkleinste en gaan tot ongeveer 9 maanden mee.

je moet er dus echt een aanschaffen maar de stoel di eje nu hebt kun jeook gewoon bewaren want als de kleine goed en stevig kan zitten (rond 9 maanden) mag hij over naar een andere stoel en dat is die je nu gekocht hebt

3. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    volgens mij is die bedoeld voor kindjes zwaarder dan 9 kilo,

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb een autostoeltje 0/1.
    Wanneer je kindje jonger is dan 9 maanden kun je hem tegen rijrichting plaatsen en moet je hem in volledige ligstand doen. Komt op hetzelfde neer als een maxi-cosi.

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Het is geen gewoon groep-1 stoeltje, maar een combinatie van groep 0 en groep 1. Er zit een kussen in dat er vanaf een maand of negen uit kan en er schijnt ook nog een hoofdsteun te krijgen te zijn voor als het kindje echt heel klein is. Het stoeltje kan tegen de rijrichting in vastgemaakt worden en met de rijrichting mee en kan in verschillende standen gezet worden. Er staat op dat het vanaf 0 maanden tot 4 jaar is.

Dus het kan wel echt vanaf het allereerste begin al? Ik heb het idee dat een maxicosi veel kleiner en platter is, maar ik heb er geen een om het goed te kunnen vergelijken. Op zich moet het kunnen natuurlijk: er staat op dat het vanaf 0 maanden kan en het is gewoon een goed gekeurd stoeltje... We gebruiken de auto nauwelijks (misschien 1 tot 2 keer in de maand), dus ik vind het een beetje zonde om nu ook nog een maxicosi erbij te kopen voor misschien nog geen 10 keer autorijden.

We hadden in eerste instantie wel gekeken naar dit soort stoeltjes, maar besloten om toch eerst een maxi-cosimodel te nemen en daarna een combinatie van een groep 1 en groep 2 stoeltje. Maar nu hebben we per ongeluk deze geleverd gekregen en ik heb niet zo'n trek in vier verschillende stoeltjes straks (we wonen heel klein en rijden bijna nooit auto), hoewel ik altijd wel het idee heb dat stoeltjes die precies voor een bepaalde leeftijd zijn beer zijn dat zo'n combinatie.

Aan de andere kant: er staat niet voor niets op dat het voor 0 maanden tot 4 jaar is.

Van een enkele keer (max. een keer per maand) een uurje niet helemaal plat liggen krijgt een kindje toch niet direct iets? Mijn wipstoeltje kan ook niet helemaal horizontaal... Of kan het wel echt kwaad? Het gaat toch vooral om de groei van het ruggetje?

Ik vind dat er niet zoveel heel duidelijke informatie te vinden is op internet over van die praktische dingen... :( In ieder geval zie ik door de bomen het bos nog niet.

Maar, bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
    Esther

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    In de maxicosi ligt je kindje ook niet volledig plat hoor.
    Als ik vergelijk met het stoeltje dat wij hebben maakt dit echt geen verschil uit. Want onderaan het stoeltje zit nog een klepje die je moet omklappen wanneer de autostoel tegen richting staat, zodat hij nog meer in ligstand staat.

Een maxicosi lijkt idd wel kleiner en knusser, maar met het verkleinkussen in de autostoel is die ook wel knusser hoor. Wij hebben die er zelfs niet erg lang laten inzitten omdat het gewoon te krap werd voor Leander.

Deel Deze Pagina