Hallo, Onze kleine is nu 6 weken oud en we proberen af en toe een flesje te geven. Hebben dit nu een paar keer geprobeerd maar het duurt ontzettend lang voordat hij iets binnen heeft. Doet ongeveer een uur over 50 ml. en volgens mij is dat wat weinig. De borst gaat prima. Heeft iemand misschien tips hoe dit te leren? Alvast bedankt. Groeten, Corien
Hier ging het de eerste paar keer ook langzaam. Gewoon flink oefenen en misschien moet je eens een speen met een groter gaatje proberen? Succes.
Bedankt dames voor jullie reacties. Watvoor speen of fles adviseren jullie (zodat hij ook de borst nog wil)? Gebruik nu fles en speen van avent (nr 1). Groeten, Corien
Als je bv geeft kan je het beste een newborn speen blijven gebruiken. Uit de borst drinken kost meer moeite dan uit een fles drinken. Door een speen met een zo klein mogelijk gaatje te gebruiken moet hij bij de fles ook moeite doen. Verder denk ik dat hij gewoon moet wennen aan de speen. Het vereist een heel andere techniek. Het gaat vast na een paar keer beter. Voor Dylan gebruik ik altijd de nr. 1 van Avent.
Ik ga hierbij van uit dat je afgekolfde melk met een flesje geeft. Als je kv bij geeft, weet ik niet welke speen je het beste kan nemen.
Hoi Jopie, Ik geef dan inderdaad afgekolfde melk. We hebben het nu 4 keer geprobeer maar het gaat eerder langzamer dan sneller. na 10 min valt hij is slaapt en heeft dan ongeveer 10 ml gedronken... erg weinig dus. Zo krijg je in een uur ongeveer 40 tot 50 ml. naar binnen. Maar we zullen door blijven oefenen.....
Als je met de fles wilt oefenen, dan kun je dat het beste elke dag doen. Doe niet te veel in de fles, iets van 50cc is meer dan voldoende om aan de techniek te wennen. Het beste is inderdaad om een newbornspeen te houden.
ja, daarna de borst weer aanbieden, dat flesje met die bijv 50 cc is dan gewoon echt om te wennen aan het drinken uit een flesje.