Vanaf waneer gaven jullie je kindje Nutrix rijstebloem ?

Discussie in 'Voeding' gestart door nancy1981, 19 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is echt in strijd met de internationale adviezen, van o.a. WHO en de American Association of Pediatrics (kinderartsen) die stellen dat bijvoeding met 6 maanden het beste is en bij uitzondering vanaf 4 maanden. 9 a 10 weken is absurd.

2. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    adviezen blijven adviezen en je voelt zelf wel aan wat goed is voor je kind en wat niet.
    En het cb zal heus niet zeggen hy mag nutrix hebben als hij het niet mag hebben want ze zouden dan nog eerder nee zeggen het cb kennende.
    Maar nogmaals ieder kind is anders en het zijn en blijven adviezen.

3. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    en ja trouwens 9 a 10 weken vind ik ook absurt maar die baby mocht het in de fles van het cb ergens boven in holland.
    maar 3 maanden is tog heel wat anders

4. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik gaf ook vroeg nutrix (2,5 - 3 mnd) en op het cb zeiden ze toen dat het voor de 4 maanden niet eens wordt opgenomen in de darmen. het geeft misschien een voller gevoel. ik ben er tijdelijk mee gestopt vanwege verstopping maar nu geef ik het weer vanaf 4,5 maand.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, als je het te jong geeft dan kunnen de darmen het niet verteren en komt het eigenlijk weer zo de luier in. Maar het kan dan wel voor problemen zoals kramp, verstopping en allergie zorgen.

6. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    Ja, het blijven "richtlijnen". Mijn kind is geen "richtlijn". Ik maak ook een klein papje klaar om met een lepel te geven (vanaf 4 en halve maand). De ene keer vind ze het heel lekker en kan ze alles op en de andere keer hoeft ze niet, ook goed.
    Bij het CB vonden ze dat prima.
    Zij zien jou kind maar 1x in de zoveel tijd en dan zouden zij moeten bepalen wat het beste is?
    Gewoon op je gevoel afgaan, wat zou je zelf verstandig lijken en hoe doet je kind het erop.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sommige dingen hangen niet echt van het kind af, die zijn gewoon biologisch bepaald. Kind zit ongeveer 9 maanden in je buik, als alles goed gaat. Het is echt niet zo dat een kind dat prematuur geboren wordt dat doet 'omdat het er eerder aan toe was'. De rijping van de darmen is net zo'n soort proces als de zwangerschap: daar staat nu eenmaal ongeveer 6 maanden voor. Kan een paar dagen eerder of later zijn, maar in geen geval een paar MAANDEN.
    En dat ze dat vroeger niet zo deden? Vroeger is niet nu, vroeger wisten ze niet wat we nu weten.

8. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    goh ik ken mensen die zijn groot getrokken met pap vroeger.
    Maar dan nog iedere moeder voelt zelf wel aan wat het beste is voor haar kind en waneer je kind er wel of niet aan toe is.
    En of je het advies gaat opvolgenof niet.
    Dat is ook zo met meer flesvoeding geven.
    het ene kind kan het aan en het andere kind is er nog niet aan toe.
    Ieder kind is anders en het ene kind is het andere niet.
    En iedere moeder doet en wil het beste voor haar kind.

9. boveetje

boveetje Lid

31 mrt 2007
    45
    0
    0

volgens mij is dit achterhaald.

10. Ik ben toen ik 6 weken was overgegaan op opvolgmelk, met gewone melk. En ik kreeg met 3 maanden rijstebloem. En ik ben er ook heel goed uitgekomen :) Dus... ieder kind is anders en richtlijnen zijn richtlijnen. Het CB gilde moord en brand tegen mijn moeder toen ze me op Mona's kindermeel zette. Maar als de keus is: nr. 1 voeding en 24 uur per dag met een huilend kind zitten of Opvolgmelk met volle melk en een kind dat slaapt en eet zoals het hoort, dan weten we allemaal wel wat we kiezen toch? :)

11. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    precies dafje zo denk ik er ook over.

12. Je moet doen waar jij je goed bij voelt en waar je kindje goed bij gedijt (?) Ik ben van plan om onze meid ook eerder dan 4 maanden nutrix te geven, ze drinkt grotere flessen niet op. Ze krijgt nu weinig binnen, maar bij meer spuugt ze het uit (reflux). Al bij 10cc meer spuugt ze die 10cc en nog wat extra voeding eruit. Als ik de afgepast hoeveelheid geef, dan houdt alles binnen. De volgende stap is voor mij flessenmet nutrix, zodat ze meer voedingsstoffen binnenkrijgt, maar toch niet gaat spugen omdat het zwaardere voeding is.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is een groot misverstand dat je kind met Nutrix meer voedingsstoffen zou binnenkrijgen. Als je een flesje van 125 tot de rand vult met pappoeder, dan bevat dat flesje evenveel calorieën als 2 flinke slokken melk.

Verder heeft Nutrix als verdikker bij reflux weinig nut, omdat het o.i.v. speekselenzymen vloeibaar wordt, en o.i.v. maagzuur nog dunner, en dus heel gemakkelijk omhoog komt. Het kan de maag wel meer irriteren, waardoor ze meer gaat spugen.
    Nutriton verdikt wel goed, en blijft ook in de maag dik.

Met teveel voeding komt er teveel spanning op het maagklepje te staan, waardoor ze harder spugen. Daarom is het zaak om bij reflux vaak op een dag kleinere flessen te geven.
    En omdat reflux heel vaak samengaat met een voedselintolerantie of voedselallergie is het ook belangrijk om heel voorzichtig te zijn met bijvoeding (dus ook rijstebloem), omdat dat het probleem fiks kan verergeren.

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Denk dat ieder kind zo anders is, en dat je geen enkel kind kan vergelijken met elkaar, dat moeten we ook niet vergeten.

Mijn zoontje heeft ook reflux, en is een honger baby, kleine maaltijden op een dag is bij hem echt geen optie, ja of ik wil de hele dag een kind hebben die overstuur is.

De artsen zijn ook allemaal anders qua meningen, want mijn arts heeft me nog nooit verteld over allergien en dat soort dingen. Want het gheeft volgens mij ook met het maagklepje te maken en niet met de stofwisseling van het kindje, of ben ik nou abuis?

15. Het kan wel gecombineerd zijn. Maar of dat nou per definitie vaak voorkomt? Fenna krijgt nu iig ook kma voeding, maar is niet bewezen dat het daaraan ligt dat ze nu beter functioneert, omdat ze die gelijk kreeg met haar medicijnen. Dus waardoor voelt ze zich nu beter? Daarbij krijgt ze steeds meer uitslag in haar nek, op haar handjes, en ook exceem net boven haar ellebogen. Dus dan zou je zeggen dat de kma/lactose-intollerantie voeding niet de oplossing is, maar wat dan wel... hmm we raken aardig off=toppic geloof ik :)

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja? Waar kan ik dat terugvinden?

17. boveetje

boveetje Lid

31 mrt 2007
    45
    0
    0
  18. Female

Female Niet meer actief

Nooit. Zie het nut er ook niet van in :(

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dank je voor deze link. Het rapport waarover gesproken wordt heb ik opgezocht en daarin staat nog steeds dat voor 6 maanden er geen bijvoeding nodig is, indien het kind goed groeit. Als ouders het willen, kan het vanaf 4 maanden en niet eerder.

Maar waarom zou je het eerder doen als het niet nodig is? En uit andere onderzoeken blijkt dat het zelfs schadelijk kan zijn?

20. als het niet nodig is, zou ik het ook zeker niet doen.. maar mocht het helpen...

Deel Deze Pagina