Vanaf waneer gaven jullie je kindje Nutrix rijstebloem ?

Discussie in 'Voeding' gestart door nancy1981, 19 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ginette

Ginette Lid

23 jan 2008
    5
    0
    0
    P&O
    Ijsselstein
    Thijs krijgt nu om de fles een beetje rijstebloem..maar spuugt met de bloem iets meer?..misschien ga ik het wel afbouwen..kijken hoe dat gaat

2. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    hahaha nou Sjoerd wl echt geen Nutrix, niet in de fles en niet van een bord. Fruithap en Groenten gaan prima, maar als ik met een lepel pap in zijn buurt kom.....dan zet ie het op een krijsen...
    Dus dan maar een boterham! Ik heb het overigens vanaf vijf maanden geprobeerd vanaf een bordje, omdat hij dan vast kon wennen aan een andere structuur...

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij zijn met 9 weken met nutrix begonnen (door zijn laatste fles iedere dag). hoewel we het erg spannend vonden (koemelkallergie en diverse allergieen in de familie) konden we voor ons gevoel geen kant meer op. hij was zo enorm hongerig en met hypoallergene voeding bestaat er ook geen 'extra' variant voor hongerige kindjes.
    het ging vanaf de eerste fles super, sliep direct veel beter door 's nachts.

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    en over 20 jaar zul je zien dat er weer heel andere richtlijnen zijn :p de 'kennis' is altijd relatief, het is 'de juiste kennis' tot hij achterhaald is

ik heb een heel lang gesprek gehad met een wijkverpleegkundige die ook op het cb werkt (helaas niet op mijn eigen cb), die heel open en eerlijk heeft aangegeven dat ze vaak niet achter de richtlijnen van het CB kan staan. zij doet dit werk al 30(!) jaar en hoewel ze blij is dat de kennis over voeding steeds meer uitbreid, vind ze het een achteruitgang dat tegenwoordig voornamelijk naar statistieken gekeken word en bepaalde 'regels' verkondigd worden als 'de waarheid'. zowel qua hoeveelheden als wat je wanneer aan een kindje voorzet, zij vind dat je je kind moet volgen, uiteraard met gezond verstand.
    het feit dat een cb medewerker met zoveel ervaring twijfels heeft bij het landelijke cb-beleid, zegt toch wel iets lijkt me.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is niet waar dat er tegenwoordig meer naar statistieken gekeken wordt hoor!
    Wel is het zo dat men steeds meer probeert om de laatste wetenschappelijke inzichten (onderzoeksgegevens, dat is iets anders als statistiek!) door te geven via de mensen die op de CB's werken, wat betekent dat ze zich heel regelmatig moeten laten bijscholen en dat er van ze verwacht wordt dat ze ook hun vakliteratuur bijhouden. En daar is niet iedereen even blij mee.
    Ander probleem is dat de bijscholing niet altijd helemaal volgens de regels plaatsvindt (sponsoring door industrie, bijvoorbeeld).

Deel Deze Pagina