Vanaf waneer ging jullie beeb alleen op z'n kamertje slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamavyas, 27 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dan zet je toch een babyfoon op het kamertje

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Nikki slaapt lekker in de wieg bij ons..
    Het advies is ook om kindjes tot 6 maanden bij de ouders op de kamer te laten slapen, het rooming-in principe. En verder vind ik het erg lekker dat ik haar alleen uit de wieg hoef te plukken, aanleggen en weer terug ;) Luier verschonen 's nachts alleen met een poepbroek ;)

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    vanaf dag 1.

4. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Chiem heeft de eerste 5 dagen bij ons op de kamer geslapen, ik werd om het minste geringste wakker. Vervolgens heerlijk in zijn eigen kamertje in zijn eigen bedje.
    Een gezonde baby laat zich echt wel horen als er iets is, dit waren de wijze woorden van mij KV, en dit stelde mij gerust.
    Overdag sliep Chiem vooral niet...en als hij al sliep dan in de wandelbak. Nu slaapt hij altijd in zijn eigen bed

5. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Dat ie zich verstikt of dat er iets is en ik hem dan niet hoor.

Ik heb me voorgenomen om hem overdag in zijn bedje te leggen, en savonds in zijn wieg bij ons op de kamer. Beetje opbouwen zeg maar :)

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik vertrouw die dingen niet.

7. shannon

shannon Lid

11 sep 2005
    36
    0
    0
    schiedam
    eleonora sliep vanaf dat ze 3 weken was op der eigen kamertje.
    soms moet je jezelf over de streep trekken en er gewoon de vertrouwen in hebben dat het goed gaat.
    als ze ouder worden krijgen ze toch al gauw alles in de gaten en kan het zijn dat je kindje het strax heel moeilijk krijgt als ie merkt dat ie nie meer bij jullie op de kamer ligt.
    zo heb k dat ook gedaan.

8. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee heeft 3 maanden bij ons op de kamer "geslapen". Ik zet het tussen aanhalingstekens want als ze 10 nachten van de drie maanden geslapen heeft is het veel ;) Overdag de eerste twee weken bij mij in de kamer, daarna in haar wiegje in onze kamer.

9. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    ik heb vandaag Yassir overdag in zijn bedje gelegd en dat ging erg goed. Ik wil het rustig aan doen, eerst komende dagen in zijn bedje overdag en dan in de loop van volgende week in zijn kamertje.

ik zie dat veel beebs in hun bedje slapen, dus bij Yassir moet het ook kunnen.

10. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Misschien is het voor jezelf nog meer wennen dan voor je kleine ;)

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Jamie sliep ook vanaf de 1e dag thuis 's nachts in zn eigen kamer. Maar dit kwam ook omdat hij de 1e 4 dagen in het ziekenhuis ook alleen op een kamer heeft gelegen, dus dan was dat voor ons iets makkelijker om hem alleen op zijn eigen slaapkamer te leggen 's nachts.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat wij hem overdag nog wel in de kinderwagenbak lieten slapen. Deze hadden we dan in de box staan. Dit hebben we ongeveer 5 dagen gedaan. Toen ging hij na elke voeding op zn eigen bedje.

Het is misschien eerst moeilijk om je beeb alleen op de kamer te leggen, maar daar wen je vanzelf wel aan. Beetje bij beetje krijg je er steeds meer vertrouwen in en wordt je zekerder van jezelf, en krijg je ook meer rust. Daar bedoel ik mee dat je niet bij elk geluidje al wilt gaan kijken. Suc6 ermee!

Groetjes!

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Idd ik vind er ook nik smis mee om de beebs bij je te houden, de mijne hebben allemaal een jaarzo'n beetje bij me op de kamer geslapen en overdag beneden bij ons, zo ga ik het nu ook weer doen, en niks geen verwende kids die niet meer in hun eigen bedjes wilden ofzo hoor, deden ze niet moeilijk over! Ik veroordeel mensen niet hoor die hun beebs geljk in de kamertje slaten slapen , maar ik vind het zo ..klinisch ofzo, kan het goeie woord er niet voor vinden, maarja kben ook echt zo'n mama die mn kindjes zo de hele dag heerlijk in huis in de draagdoek draagt enzo....

13. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Rens sliep vanaf het begin op zijn eigen kamertje in zijn ledikantje.
    De baby die nu komt laten we wel in het wiegje slapen op onze kamer, dat vind ik wel makkelijker met huilen en voeden.
    Dit willen we doen zolang de baby 's nachts nog wakker wordt, daarna gaat de baby naar zijn/haar eigen kamertje.

14. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    IK heb alle moed gespaart en heb vandaag voor het eerst Yassir in zijn bedje gelegd. Hij zal hier dan ook de nacht doorbrengen. Ik ben benieuwd!

15. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Succes Hanan, vaak is het toch een grote stap als je gewend bent de kleine bij je op de kamer te hebben!
    Laat je ons weten hoe het gegaan is?

16. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Het is heel goed gegaan. Hij heeft lekker geslapen(wieg begint inmiddels erg krap te worden). In het begin vond ik het wel eng. Yassir gaat voortaan in zijn bedje slapen op zijn kamer. ;)

17. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Bij mij hebben ze allebei ook eerst bij ons op de kamer in de wieg gelegen, Maar dat was meer omdat ik lui was...De nachtvoeding is wel erg makkelijk geven als ze naast je liggen..Hoef je er zelf ook niet uit..hihihiEn de volgende komt ook eerst weer bij ons..

18. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Hier nog eentje die al vanaf de eerste dag op z'n eigen kamertje slaapt.
    Helemaal geen problemen mee gehad! ;)
    We slapen op de kamer naast Lucas, dus als er wat aan de hand is of hij begint te huilen dan staan de oren meteen gespitst.

Overdag slaapt ie ook het grootste gedeelte van de dag op z'n eigen kamertje. Af en toe in de box of in de kinderwagen als we weg gaan... Ook dat gaat prima. :)

Greetz Ingrid

19. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik zie dat er heel veel mama's zijn die de kleine ook 's nachts in hun eigen kamertje leggen. Nu vraag ik me af of die beebs borstvoeding of flesvoeding krijgen en of ze misschien al hele nachten doorslapen. Silvester ligt overdag in zijn eigen bedje in zijn kamertje en 's nachts slaapt hij in de wieg bij ons op de kamer, hij komt nu zo'n 2 a 3 keer per nacht.

Deel Deze Pagina