wij merken dat kindjes in de leeftijd van ons zoontje ( 3,5 jaar ) vaak cola en limonade met prik drinken doen jullie dit ook ? ik vraag me nou af vanaf waneer onze zoon dit mag hebben hij is nu 3,5 maar drinkt thuis en bij oma en opa altijd roosvice of vruchtensap maar als we met hem ergens naar toe gaan hebben ze dit niet altijd wat laten jullie dan jullie kindjes drinken ?
Hier krijgen ze ook alleen nog maar diksap of soms een wicky. Ze krijgt alleen cola als ze aan de diarree is. Maar zou ze het een keertje ergens krijgen, vind ik het geen probleem.
Nancy: Je mag nog altijd zelf bepalen wanneer je cola geeft hoor, daar is verder geen wetgeving over Maar mijn zoontje drinkt af en toe wel eens een glaasje cola. Dit is dan meestal op een verjaardag en bijna altijd kindercola. Thuis drinken wij alleen caffeine vrije cola en heel soms mag hij daar een slokje van. Als we uiteten zijn (oid) dan drinkt hij vaak appelsap, verse jus of dubbelfris oid. Thuis drinkt hij diksap, roosvicee 50/50, verse sapjes, thee en water.
Ik heb geen idee wanneer de meiden het te drinken krijgen.Nu iig nog niet,en zie het ook niet gebeuren op korte termijn.Niet omdat het ongezond is,maar ze er helemaal niet om vragen.
Onze dochter van 5 drinkt nog steeds niks met prik, ze lust t dan ook gewoon niet. Meestal als we ergens zijn, hebben ze wel iets van sap zonder prik en dat drinken ze dan. Thuis drinken ze roosvicee, water, thee en ik heb ook meestal wel wickey pakjes
mijn jongste krijgt gewoon sapjes thee limonade ect.. de oudste ook maar die krijgt heel af en toe bij opa een klein glaasje cola.. meestal kindercola maar soms ook gewone.. en hij neemt af en toe omdat ie het gewoon heel lekker vind van mij een slokje 7up of fanta.. heeeel af en toe.. maar ze krijgen dit dus niet zomaar.. misschien 1 keer in de 2 maanden ofzo xxxx bloem
oh dan ben ik toch niet de enige die haar kindje gewoon roosvice en sap geeft hihi dacht al ben ik dan ouderwets ofzo hahaha maar nee ik geef hem geen cola thuis wij drinken zelf ook geen cola dus sem dan ook niet bij andere krijgt ij weleens een glaasje prik maar dit is gelukkig maar heel zelden bedankt vor jullie reacties
Onze dochter krijgt ook alleen maar diksap (heel klein bodempje), melk, thee en water en als we weg gaan zorg ik er altijd voor dat we voor de zekerheid een pakje appelsap bij ons hebben. Ik vind al die prik en zoetigheid nog niet nodig en ze vraagt er gelukkig ook niet om. Ik heb ook geen snoep in huis; ze is dol op fruit en na haar slaapje krijgt ze meestal een kaakje of een bakje rozijntjes en na het eten een bakje vla en dat vind ik genoeg. Als we ergens op visite zijn verbied ik het niet hoor en als we met op pad gaan krijgt ze echt wel wat lekkers, maar zolang ik het uit huis kan houden.. Ze zal later nog genoeg ongezonde en zoete troep binnen krijgen.
hier alleen nog thee, water, diksap en af en toe ander sap. Prik vind ik persoonlijk helemaal niks voor deze leeftijd en de volgende jaren. Ik denk pas vanaf een jaar of 8???
Hier drinken mijn zoontjes van 6 en 3 jaar geen prik. Ze lusten het beiden niet en ik zou het ze ook niet geven. Mijn oudste bijna 10 jaar drinkt heel soms prik,we hebben het eigenlijk nooit in huis. Hier is het veelal melk,ranja,dubbel fris en soms yoki. En de jongste is gek op appelsap.
Hier doordeweeks water of thee. In het weekend een sapje, ranja oid. Mijn zoontje vindt cola heel interessant als wij dit eens drinken en hij mag dan wel eens slokje (lees: 1 keer per maand). Als we weggaan krijgt hij water, thee of appelsap.
Nee joh echt niet ouderwets!! Hier krijgt Jaime zelfs meestal alleen water... Ik weet nog zo goed dat toen ze klein was ik wilde beginnen met diksap. Buurvrouw van hiernaast gepokt en gemazeld met 3 kids zei toen wat nors tegen mij: leer dr eerst maar eens water drinken, die zoete troep gaat ze straks toch wel lekker vinden... Vond het toen wat bot dat ze het zei maar geen spijt van gehad dat we idd met water zijn begonnen en nog vraagt ze gewoon zelf ook om water. Als we uit eten gaan mag ze appelsapje, soms hier thuis roosvicee (merk dat het meer wordt nu ze op school zit, dan zegt ze als vriendinnetjes hier spelen mogen we limonade). Cola gaat ze echt niet krijgen voorlopig!
mijn dochter krijgt ook nog steeds geen prik! Omdat we het 1 keer op haar verjaardag haar een glas cola hebben laten drinken en toen dus een kindje van 3 tot 10 uur 's-avonds hebben zien springen als een stuiterbal. Ze mag wel altijd een slokje als ik het drink (en ik drink het alleen als we uit eten zijn). Het moet ook geen taboe worden want dan willen ze het alleen maar meer.
Prik? Ik denk dat mijn kinderen daarvoor op school moeten zitten en dan niet in de kleutergroepen. En dan nog steeds zelden! Nergens voor nodig. Limonade of diksap maakt eigenlijk niet zoveel uit. Wij geven diksap omdat je hier zo lekker veel variatie in hebt en er nog wat vitamines inzitten (en we hebben nog een baby). Het zal dus wel even duren voordat de limonade hier zijn intrede zal doen. Oja, zoon heeft wel eens cola geproefd (mijn glas gepakt) en lust het prima. Maar nee, nergens voor nodig.
Onze meid drinkt geen prik. Ze heeft wel eens cola van ons geproefd, maar dat vond ze heel erg vies! Ze drinkt meestal roosvicee, appelsap en yoghurtdrank.
Mijn oudste is 7,5 en die krijg alleen nog maar frisdrank op vrijdagavond. dan is het "meidenavond"en trekken we allerlei lekkers los. De jongste is 2,5 en krijgt geen frisdrank. ze drinkt roosvicee,diksap,thee maar ook wel gewone limonade,cristal clear of sap.