Lianna en Yosyp willen af en toe bij het avondeten een klein glaasje cola light en dat krijgen ze ook. Jorja heeft het nog niet gehad.
Esmee drinkt alleen limonade , thee , wiki , drinken met prik heeft ze nog nooit gedronken heb het eigenlijk ook bijna nooit in huis omdat we het zelf ook niet drinken.
Ik denk dat cola light net zo slecht is als gewone cola (dan niet slechter). Daar zit aspartaam in en dat is slechter dan suiker. Ik kan rustig een liter cola drinken voor het slapen gaan, daar heb ik geen last van. Maar ik vind het niet nodig dat mijn 4-jarige dochtertje cola drinkt. Maar als ze bij vriendinnetjes gaat spelen en ze zou het krijgen kan ik er niets aan doen. Ook denk ik dat het niet uit maakt welke prik je ze geeft, alle prik heeft veel suikers.
Wat een onzin, prik staat los van de hoeveelheid suiker! En wat dacht je van yogho, chocomel of vruchtendrankjes ?
Naast suiker zit in cola fosforzuur, koolzuur (= prik), 8-12% caffeïne, vanillië enz. Allemaal dingen die ikzelf mijn kinderen tot een jaar of 7-8 zeker niet zou geven. Ik heb zelf voor het eerst cola geproefd op mijn 11de denk ik. Bij mijn moeder stond deze niet ver van alcohol op de lijst verboden middelen
wat voor kwaad ik erin zie? nou, gooi er maar eens een geroeste schroef in. en wat dacht je van caffiéne. dat wil je toch niet in je buik hebben. ikzelf al niet, veel minder mijn kleine van nog geen 2. mijn broer dronk vroeger altijd cola. mijn ouders keken nergens naar wat dat betreft. tegen dat hij 20 was had hij zowat zijn maag naar de klote en heeft zeker 10 jaar geen cola kunnen drinken zonder over te geven. lekker gezond spul is het.
Ik denk dat er een heel verschil tussen is of je je kind echt frequent cola laat drinken of in ons geval hooguit 1 keer per week, en dan heb ik het over een kinderglas met 2-3 cm cola erin. Cola light zou ik hem dus echt niet geven, het wordt ook afgeraden als je zwanger bent, vanwege de aspartaam. Als mijn zoontje nou een slechte eter was en een bankhanger, hij is de hele dag bezig en eet alles goed, dan zie ik er in het weekend geen kwaad in, hij krijgt verder niet eens elke dag aanmaaksiroop, hij is net zo gelukkig met water. Alleen in het weekend is het een bijzonder extraatje voor hem.
Mijn dochter mag voor mij cola drinken,alleen vind ze het niet lekker. Alles met prik erin drinkt ze niet,dus dan lekker roosvicee en wicky.
Hier absoluut geen prik, maar ook geen limonade troep met veel toegevoegde suikers zoals Ranja e.d. Ze zijn nu net 4 en net 2 en vragen er gelukkig ook niet om en anders zouden ze het toch niet krijgen, nergens voor nodig. Ze drinken hier dus lauwe groene thee, verse sapjes, melk en water.
Haha, ik las whisky ! Hier geen prik, sowieso drinken wij ook zelden cola ofzo, omdat we er niets om geven, dus het is niet echt gebruikelijk. Als kind dronk ik geloof ik vanaf een jaar of 5 cola en dan eens in de zoveel weken. Zoiets vind ik wel best, voorlopig laten we het gewoon bij water, melk, thee, diksap, roosvicee etc.
mijn dochertje drink altijd water of ranje, en als ze een keertje cola drinkt en dat is maar eens in de zoveel tijd dan is het kindercola.
ik haal zo nu en dan een flesje kindercola voor de kids. vinden ze heerlijk. verder gewoon ranja, melk en vruchtensap. de oudste (3,5) krijgt soms wat slokjes gewone cola en drinkt ook graag kopje koffie (cafeinevrije koffie) maar geef niet zo een flink glas. jongste is weer dol op sinas en krijgt wel is wat van papa in een tuitbekertje maar denk dan aan 1x per maand een bodempje
hmm hier zie ik veel kindjes kleiner dan anne die cola, sinas of energydrinkjes rechtstreeks uit de halve literflesjes slurpen.. en kleiner dan Anne is over het algemeen een stuk jonger omdat ze gewoon een ukkie is. maar hier is het dikke pech voor Anne... sap, melk, roosvicee, limonade, water... maar geen prik.
Cola nog lange niet. Limonade hebben we nooit, krijgt hij wel eens ergens anders. Hier is het vooral diksap, appelsap, melk en yoki.