Hier wordt alleen maar drinken zonder prik gedronken. De oudtse van 4 wil wel een sproeven van iets met prik, maar ze vind het nog steeds niet lekker met die bubbels!
Wij willen zo lang mogelijk ermee wachten, of liever eigenlijk helemaal niet, maar daar ontkom je denk ik niet aan. Zoontje drinkt melk, water, thee, appelsap, en diksap, of verse jus. Als je ziet wat er aan cola en andere frisdranken is toegevoegd dan heb ik het liever niet. Maar als hij straks op school zit en hij gaat bij vriendjes spelen, of er is een verjaardagsfeestje, dan zou hij het wel af en toe mogen.
mijn dochter is 4 maar drinkt geen cola, Ik vind dat dit teveel suiker bevat, en light dranken zijn al helemaal niet goed voor kleintjes. hier diksap,water,vruchtensappen. Mijn dochter heeft een poosje dubbelfris etc mogen drinken, hier zijn we gauw op terug gekomen doordat ze teveel suiker bleek binnen te krijgen (na een ontlasting onderzoek), waardoor ze heel moe werd en de zuurtegraad van haar darmen niet goed was. Dus hier zo MIN mogelijk suiker.
@coco mijn idee maarja.. eerste kinderfeestje zaterdag. dan ga ik niet zeggen dat ze niet mag snoepen..
Het enige wat mr K zo heel af en toe een paar slokjes van neemt is van mijn sinas. Heeft hij weer een paar slokjes gehad dan hoor je hem er weken niet over. Hier drinken ze ranja, heel af en toe wicky, sap, milk and fruit, melk en karnemelk
hier ook geen prik, ze lust het niet eens en vind het ook niet nodig voor zo'n jong kind. Hier krijgt ze meestal ranja, water of thee en als we een dagje weggaan meestal een pakjes rosevicee....
Mijn zoon is anderhalf, dus frisdranken zijn sowieso nog lang niet ter sprake, maar aangezien wijzelf ook nooit frisdrank drinken en het dus zelden in huis hebben (kopen het eigenlijk alleen voor visite, want we kennen wel een aantal cola-junks) zal het thuis niet snel een issue worden. Waar ik me overigens over verbaas hier: veel mensen die cola echt not-done vinden, maar wel drankjes geven waar aspartaam in zit (Crystal Clear en Optimel). Is dat een bewuste afweging? Ik zou namelijk eerder te zoete aanmaaklimonade of gewone cola geven dan iets met aspartaam erin...
Hier kiezen we bewust voor ranja en hebben liever dat ze suiker binnen krijgen dan zoetstoffen. Heel af en toe mogen ze een beetje wicky, want ook hier zitten zoetstoffen in.
hier drinkt ze bijna altijd aanmaaklimonade,thee,melk dubbelfris,en af en toe wicky. Cola drink ik zelf wel maar we zeggen dat het vies is en ze heeft nooit om een slokje gevraagd daardoor. water drinkt ze af en toe,maar drinken we zelf eigenlijk ook bijna niet,dus waarom zij dan wel..
ohja ze krijgt ook af en toe chocomelk gemengd met melk. 1/3 chocomelk en de rest met melk aanvullen.
MvS@ ik heb liever zonder suiker maar als ik moet kiezen tussen zoetstof en suiker dan kies ik voor suiker. zoetstof vind ik echt absoluut not done. hier dus geen optimel. ook geen yoki's trouwens daar zit zoveel andere zooi in. van wickey wordt hij onwijs druk die krijgt hij ook niet meer. het is goed zoeken om iets geschikts te vinden, want vaak denk je iets gevonden te hebben en zit er toch weer dit of dat aan andere zooi in. het is een afweging die ieder voor zichzelf moet maken.cola geef ik trouwens niet om andere redenen dan de suikers. hier dus diksap en 50/50, peutermelk, en gewone melk,karnemelk al dan niet met roosvicee. ( helaas krijg ik er nog steeds geen thee of water in ) geen ranja dat vind to much suiker en to much kleurstoffen enzo.
Ik denk dat een hoop mensen er gewoon geen weet van hebben wat aspartaam is, waar het in zit, en wat het met je doet. En zo'n pak waar met grote letters "nu met minder suiker" opstaat ziet er toch aanlokkelijk uit, maar als je dan de ingrediënten gaat lezen en je weet wat ze betekenen dan schrik je je rot.
maar vraagje.. die peutermelk... dat zit ook vol zoetstoffen danwel suiker? dochterlief is er gek op.. (krijgt ze altijd van oma) maar nadat ik het zelf eens geproefd had wist ik wel waarom. het is net yoki qua zoetheid? overigens is oma ook gek op die speciale kinderkoekjes van bijv. dora... die ingredientenlijst wil je ook niet lezen.. ik ben helemaal niet zo van biologisch en van reform.. maar sinds nouja.. ong. 3,5 jaar koop ik het wel steeds vaker. gewoon omdat er regelmatig minder gekke toevoegingen in zitten. Ook vers kopen scheelt een hele boel rommel (en suiker en zout en allerlei kunstmatige rommel)
ik kies dus sowieso niks waar alleen op staat: met minder suiker of zonder suiker, want dan weet je al dat er een hoop rottigheid in zit. Hier diksap of roosvicee 50/50 (daar zitten geen toegevoegde suikers in en geen zoetstoffen.) Je proeft het ook, de 50/50 citrus smaakt bv als sinaasappelsap, maar dan aangemaakt met water. Het proeft minder sterk, minder zoet.
Ik heb ook liever dat mijn zoontje een glas drinken met veel suiker drinkt dan een glas drinken zonder suiker maar met aspertaam. Ik let hier ook best wel op, zowel voor onszelf als voor onze zoon. Voor Wicky/Yogi en andere "kinder"drankjes kies ik ook niet zo snel omdat daar ook gewoon veel onnodige toevoegingen in vind zitten. Maar af en toe (dagje weg oid) mag hij best eens een pakje hoor. Ik kies inderdaad ook vaak voor de 50/50. Wat ik mij wel laatst afvroeg: drinken bij de reform/biologische winkel is dat gegarandeerd zonder aspertaam en andere troep? Of heb je daar ook nog wel producten waar (ondanks het groene/eerlijke uiterlijk) toch rare toevoegingen in zitten?
ik denk dat je eens een verpakking onder de loep moet nemen dan, ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik denk niet dat biologisch altijd betekend dat het beter is, maar dat het biologisch goed is (kun je het nog volgen???)
Haha ja dat volg ik! Dat is precies wat ik mij ook afvroeg. Hoorde laatst ook al in een of ander programma dat de producten soms niet zo "biologisch" zijn als dat ze je voor doen komen, dus eigenlijk weet je het ook nooit zeker. Ik ga het eens even uitzoeken hoe het met toevoegingen in drinken enzovoort zit, ben hier best wel benieuwd naar!
@pluk: maar wat is er mooier dan zonder na te denken je karretje vol te gooien met "ik kies bewust"-etenswaren. Volgens mij is daar niets bewusts aan. Het logo betekent puur dat het minder slecht is dan een vergelijkbaar produkt. Er is dus ook gewoon "ik kies bewust"-chips die dus nog steeds niet gezond is.. Hooguit minder slecht. Beter gewoon niet te veel chips dan een hele zak "gezonde" chips.
ik heb de hele super een keer uitgekamd qua sapjes om dus een sapje te vinden wat niet te veel suiker en zeker geen zoetstoffen bevat. Buiten de verse sappen uit de koeling, was 50/50 het enige dat aan mijn criteria voldeed.