vanaf waneer kindjes cola en limonade ?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by nancy1981, Apr 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij kammen ook alles uit tulip. en je moet echt je best doen om iets te vinden.ik bedoel lees eens die danoontjes drink je slaat stijl achterover. en maar reclame maken op tv.

saskia@ die peutermelk is inderdaad zoet met suiker. maar onze jongste wil geen gewone melk drinken en daarom hebben we dit als overbrugging en we doen op 180 water 3 schepjes. inmiddels eet hij gewone melk in de pap en als hij zin heeft en niet in de "ik ben bijna 2 en zeg alvast nee" modus staat lust ie ook yohurt en karnemelk. we gaan dus nu de laatste pak opmaken en dan issie ook zo'n beetje 2 . precies wat in bedachte had.

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Tulip: Haha ik heb laatst bij onze Jumbo (en die is ENORM) precies hetzelfde gedaan en kwam tot dezelfde conclusie:
    - Verse sapjes en 50/50.

Weinig keuze dus wat dat betreft..

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben overigens blij dat ik niet de enige geschifte moeder ben die dat doet;) (dank blub en yummy:)) En ook wel dat we nu tot dezelfde conclusie zijn gekomen. Zou wel een gat in de markt zijn zo'n sapje.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@blup: onze dochter lustte inderdaad ook geen melk vroeger.
    Op vakantie in Oostenrijk ineens wel!
    Mevrouw vond gewoon halfvolle melk vies :)
    ze drinkt het nu wel maar als er een pak volle melk staat voor in de koffie dan weet ze het precies.
    "ik wil DIE mama"

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Ik maak het zelf gewoon een half glas sap aanvullen met water ;)

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Denk dat ik een moeder ben die er tussen in hangt, ik kijk wel uit qua drinken maar laad wel gedachteloos altijd dezelfde bisquitjes in mijn karretje en heb er eigenlijk nooit over nagedacht om daar eens zelf een vergelijkend onderzoek naar te doen :)

Hier eten we zomers altijd biologische groente want we hebben een eigen moestuin.
    Dus de aardappelen en de uien zijn al geplant, de aardbeien staan op hun plek, straks de gekleurde wortelen, bonen en bieten erbij.
    Dan nog de lemonkomkommers en de eetbare bloemen erin.

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier ook geen prik ze lust het gewoon niet en wij hebben het zlef ook niet (lus zelf ook geen prik haha) hier altijd ranja roosvicee en appelsap. altijd flink verdund en bij onzwe dochter wat minder want die is heel dun dus mag gewoon alles vol hebben.

hier bij ons drinken ze eigenlijk alles met prik. zelfs het water hebben ze vaak neit zonder en appelsap dus ook met prik. ze lust hetn u ds wel wat meer omdat zze bij vriendjes dit krijgt. maar in huis halen doe ik niet.

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Ik sla ook alles over waar opstaat, zonder toegevoegde suikers, dus als hier eens yogi in huis is, is het degene met suiker, gewoon die van die aldi, andere lust hij niet:p Light frisdranken is een nog grotere bocht eromheen, wat een rommel. Verder lust hij het liefst water, ook met een scheutje AH siroop (uit die blikken flessen). Melk gaat er ook zo in. Hij krijgt ook elke dag een snoepje, als papa uit zijn werk komt. Ik vind dat ze gevarieerd moeten eten en laat hem maar kennismaken met alles, Hij weet dat er een snoepje gegeten mag worden, als er dus ergens een schaal staat op een feestje, loopt hij niet die bak te plunderen omdat het anders niet mag.

9. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    en krijgen jullie kindjes weleens snoep dan? of chipjes?

10. tulip

tulip Niet meer actief

snoep niet eigenlijk, of je moet rozijntjes meetellen, die krijgt ze regelmatig. Afgelopen week heb ik zo'n zak met van die zachte yoghurtsnoepjes gehaald, dat is het eerste eigenlijk.

chips af en toe bij oma of op een verjaardag.

11. mamavanukkie

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant

Ja hoor, elke dag een snoepje en chipjes in het weekend (een kinderzakje). Of als het heet weer is gewoon wat naturel chips voor het zout. Hij is een goede eter en ik vind het er bij horen, wij zijn het overigens gaan geven vanaf ongeveer 2.5 jaar. Ik vind als ze overal wat van mogen hebben is het normaal en niet als het verboden wordt en ze zijn eens op een feestje dat ze zich helemaal volproppen met wat anders niet mag, hij krijgt dus ook ongeveer 1 keer per week een beetje cola, een extraatje in het weekend. Overigens kreeg hij niet gelijk een kinderzakje chips hoor, af en toe eentje of een paar, sinds een paar maandjes mag hij pas een heel zakje en hij eet het niet eens altijd op.

12. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ladies, fijn te weten dat ik niet de enige ben die aspartaam verafschuwt ;) Ik krijg van m'n omgeving vaak het idee dat ik een soort aanstellerige, overbeschermende moeder ben met dit soort dingen (heb laatst een pak optimel chocolademelk uit zitten pluizen bij opa en oma en daar begreep opa maar weinig van), maar goed te weten dat ik niet de enige ben. Ik blijf dus maar gewoon lekker eigen drinken voor hem meenemen. Weet ik tenminste precies wat hij krijgt.

@ snoep & chips: zijn snoepjes zijn rozijnen en van chipjes mag hij van mij op verjaardagen bijv. best een paar hebben. Meestal is er dan nl. wel een ander kindje dat het leuk vindt om hem een paar chipjes te geven en dat vind ik geen probleem. Ik wil alleen niet dat hij zelf zo'n heel zakje weg eet. Daar vind ik 'm echt nog te klein voor :)

13. mamavanukkie

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje krijgt van oma (kan beter zeggen, kreeg, heb oma erop aangesproken) wel eens chocomel met aspartaam, nou die luiers de volgende dag, bah. Dat krijgt hij dus niet meer.

Wat ik echt niet vond kunnen, hij mag best snoepen is dat ze hem een complete mars :$:( hebben gegeven, een paar hapjes vind ik niet erg, maar een hele? Kind liep te springen van heb ik me jou daar. Ik wist het in eerste instantie niet, zag hem 10 minuten later met een chocomond uit de caravan komen, ging kijken zie ik nog wat stukken liggen, nou daar heb ik wel wat van gezegd. Een stukje of een paaseitje of zo, maar kom nou...

14. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    die rozijntjes he, weet je wel hoeveel suiker daar in zit! ik geef ze ook met regelmaat hoor daar niet van.. ik dacht altijd dat het een gezonde variant van snoepen was.. maar dan kunnen ze net zo goed een lolly eten... :p

hier krijgen ze ook elke dag wel een snoepje... chips soms in het weekend... zijn ze niet zo gek op... als ik ze laat kiezen tussen een bakje chips of die crackertjes van 5 in een pakje waar je salades op kan doen dan kiezen ze die :p

komkommer en tomaten lusten ze hier helaas niet....
    vind ik zelf wel erg lekker....

fruit eten ze ook elke dag, verschillende soorten in een bakje in stukjes....

witbrood eten we niet, alleen volkoren bruin.. ze eten liever hartig beleg dan zoet... ook weer zoiets vreemds.... :p

maar de cola zijn ze dol op.... dat krijgen ze dus heel soms eens een slokje.... mijn jongste vind er niks aan die trekt een heel zuur gezicht en daarna hoeft ze niet meer haha... mijn oudste vind het heerlijk maar helaas voor haar maken we er geen gewoonte van en zorg ik dat ik het niet drink in hun bijzijn.....

ik vind dat ik mijn dochters wel bewust moet maken van de lekkere dingen die te eten zijn en dat ze dat met mate doen... wij ontzeggen onszelf ook geen lekkere dingen maar eten het ook met mate.... daar leren ze wel van en gaan ze later niet als ze hun zakgeld hebben bergen snoep kopen omdat ze dat thuis ook kunnen krijgen!

ik had vroeger een vriendinnetje in mijn klas zitten die nooit een snoepje kreeg, totdat ze geld ging stelen van haar ouders en tussen de middag naar de schlecker ging om snoep te kopen.. hele zakken at ze weg! op haar 18e was ze ontzettend dik! geen maat kunnen houden in het snoepen, en frisdranken drinken omdat het haar nooit geleerd was... alleen onthouden... die aanpak zou ik dus nooit zo doen....

hier ligt alles in een lade waar ze bijkunnen, en tuurlijk heb ik ze weleens betrapt op het "pikken" van een snoepje en dan met hun mond vol beweren dat ze dat niet gedaan hebben :p haha.... nu komen ze het mij eerst netjes vragen en nadat ze fruit hebben gegeten mogen ze er 1 pakken en daarna zeuren ze niet meer om snoep... daar heb ik een hekel aan dat gedram om snoep... hebben ze eens een tijdje gedaan en zze gingen zelfs gillen als ik nee zei... heb toen de lade opengedaan, al het snoep eruit gehaald en voor hun neus in de prullenbak gegooid..... sindsdien is dat afgelopen! misschien wel hard maar had zeker het gewenste effect!

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

nog niet mora. ik vind dat een kind van anderhalf nu bijna 2 geen snoep hoeft of chips. chips dan meer vanwege de zout. hij krijgt wel koekjes en cake maar ik let wel op wat erin zit. na zijn verjaardag zal hij ook af en toe een chipje mee mogen ikken. snoep vind ik pas meer voor een kleuter en ouder.

saska@ bij ons wat het andersom, wij gaven volle melk maar meneer bliefde liever de magere van zijn zus. dus nu hebben we halvolle. maar zo drinkt hij het nog steeds niet. het moet ergens inzitten.

16. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Enige verschil is dan dat in rozijnen natuurlijke suikers zitten en dat zijn de suikers in een lolly bepaald niet ;) Daarbij eet hij hooguit 1 zo'n uitdeeldoosje per keer en dat is dan ook nog eens max 2 keer per week (hij denkt pas aan snoepen als ik het hem laat zien). De rest van de tijd wordt hij net zo gelukkig van een soepstengel ;)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In die lolly ook hoor (komt gewoon van een suikerbiet alleen die suiker is bewerkt maakt verder geen bal uit trouwens)...
    In rozijntjes zitten nog wel een paar andere goeie dingen die niet in de lolly zitten (vezels en ijzer) maar voor de suikers maakt het niet uit.

Rozijntjes zijn wel veel leuker... lekker pielen met die kleine dingen en goed voor de motoriek. Een lolly is naast lekker ook mogelijk gevaarlijk.

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Ik ben niet heel "streng" wat drinken betreft hoor, maar ik let er wel op dat hij thuis in ieder geval niet teveel "troep" binnen krijgt.
    Oma weet ook dat ze hem best wat lekkers te drinken mag geven, maar geen light producten.

Qua snoep/hapjes/chips ben ik niet zo moeilijk. Onze zoon is een goede en gezonde eter (lust alles en eet altijd zijn bord leeg) en hij mag dan ook wel dagelijks iets lekkers.
    Chips eet hij eigenlijk nooit, komt omdat wij dit zelf nooit eten en dus niet in huis hebben :) Tenzij we een verjaardag hebben, dan wel. Maar hij mag als hij bij iemand op visite is best een bakje hebben, geen probleem.

Voorheen snoepte hij nog niet echt wat écht snoep betreft: wederom omdat wij dit simpelweg nooit in huis hadden haha. We zijn zelf best gezonde eters en qua tussendoortjes aten wij altijd hartige dingen of fruit. Maar nu hij iets ouder is mag hij in de supermarkt altijd een zakje snoepjes uitzoeken. Meestal kiest hij Haribo snoepjes die vervolgens voor 90% opgegeten worden door papa.
    Hij vraagt ook nooit zelf om een snoepje, maar als ik hem eentje aanbied dan komt er wel een big smile op zijn gezicht :)

Ijs vindt hij wel erg lekker. Hij eet echt zonder moeite een hele Cornetto op haha. We eten 1x per twee weken bij mijn ouders en dan is er altijd standaard een ijsje als toetje. En ook deze mag hij van mij gewoon hebben.
    En verder eet hij vaak een crackertje als tussendoortje, een stukje fruit, quiche of andere hartige hapjes uit de oven.
    Zijn favoriet is echter zoute haring. Dit eet hij geregeld en hier smult hij echt van, net als paling en andere vissoorten. Daar maak ik hem misschien nog wel blijer mee dan met snoep of ijs.

19. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat aspartaam is echt stom spul. Ik weet dat ik zelf aan de dunne ga. 2 weken geleden dacht mijn moeder hippe light aanmaaklimonade gekocht te hebben. Een half uur na een glas zat mijn zoontje op het toilet.. Daarna niet meer gehad, en ook geen diarree meer gehad. Dus die heeft dezelfde gevoeligheid geerfd. Al gaat af en toe een half glaasje light drank wel, maar echt met mate..

20. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    snoepen: Hier hebben we 2 tussendoor momenten per dag. Minimaal één daarvan is fruit, soms ook wat anders, zoals bijvoorbeeld paar chipjes, rozijntjes, handje popcorn, koekje of stukje chocolade. Maar dan alleen de varianten zonder al die e-nummers. Dingen zoals snoep van Haribo af dat soort dingen komen er hiet echt niet in.

Share This Page