Ik ben sinds een week of twee bezig met bijvoeding (groente) waardoor mijn Boefje heel veel kramp heeft gehad Toen fruit gaan proberen, maar na 3 dagen hetzelfde probleem: weer een nacht voor kramp Zo zielig! Dus CB gebeld en advies gevraagd.. een week terug naar alleen BV en dan met hele kleine beetjes weer op gaan bouwen (paar theelepeltjes per keer) Zij gaven worteltjes, bloemkool en pompoen aan als eerste groentes om te proberen.. Hij heeft nog geen poep-broek gehad na het laatste fruit, 3 dagen geleden.. dus zijn lichaam is er nog mee bezig lijkt wel.. Nu twijfel ik dus een beetje over het opnieuw beginnen en wil graag weten of er meer mama's zijn waarbij de bijvoeding niet meteen goed ging.. en hoe hebben jullie dat aangepakt? Alle tips zijn welkom!! Alvast bedankt! xx
Ik zou lekker nog even wachten. Waarom zo'n haast, hij is nog geen 6 maanden! Om de boel te smeren even extra aanleggen, dat helpt echt!
Bedankt voor je reactie! As maandag is hij 6mnd dus zo vroeg is het nog niet hoor maar ben inderdaad nu even van plan om te wachten.. Hij heeft altijd maar 1x per 10 dagen een poepluier gehad op BV dus ik weet ondertussen dat ik geduld moet hebben Probeer wel extra aan te leggen, maar hij heeft momenteel echt voldoende aan zijn voedingen (nog 7 per dag )
Ik ben met ruim 6 maanden begonnen met bijvoeden en hij raakte er ook zo van verstopt. Verder geen krampen ofzo. Toen ben ik ook gestopt net zo lang tot de poep weer op gang kwam. Vind het wel mooi dat je dat met die vette moedermelk gewoon kunt realiseren! Google eens "voedselintroductieschema". Geef maar lekker natte groente en fruit (peer, mango, pruimpjes). En laat appel en onrijpe banaan maar even staan. Mijn zoontje kon ook leuk poepen van gekookte aardappel! Succes!
Wij zijn ook met ruim 6 maanden begonnen. In het begin kun je vast voedsel het beste in de ochtend geven, dan zie je overdag hoe het valt, en slaap je 's nachts. In het begin ook niet teveel geven, 2 à 3 theelepels is om te wennen al zat. Of geef een stuk in de hand en laat je kind het tempo bepalen. Wij hadden destijds veel aan het introductie overzicht dat je op borstvoeding.com kunt vinden.
dat schema heb ik nu ook op de kastdeur hangen.. dus die ga ik aanhouden als we weer gaan beginnen.. hopelijk gaat het dan beter!