Vanaf wanneer écht met de pot mee eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door 11oktober, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaak eten wij zelf gekruide dingen, of bijv iets uit blik en dan geef ik onze zoon een potje. Maar eigenlijk wil ik graag eens een stap verder in de richting van met de pot mee eten.
    Wanneer zijn jullie daarmee begonnen?
    Vanavond eten wij bijvoorbeeld soep uit blik. Maar daar zit dan vast weer teveel zout in. En hetzelfde met macaronisaus, blikgroenten, etc. Of we maken een maaltijdsalade maar daar zit dan weer dressing op, feta in, etc... Nu kan ik wel iedere keer van alles er uit laten voor hem maar wanneer kan hij nu echt eens volledig gaan mee eten?

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wij koken zoutarm...een beetje zou kan geen kwaad hoor Timo is met ons mee gaan eten toen hij net 1 was.... hij eet ook gewoon gekruid eten alleen niet teveel zout en uit pakjes...soep uit blik zou ik niet doen dat staat zowat stijf van de zout :)

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Vanaf een weekje of 3 geleden eet onze dochter vrijwel altijd met ons mee. Dus met 11 maanden en 1 week ;)
    Alleen als er weinig groente inzit of het is friet oid dan eet ze een potje.
    Ik gooi nu zelf tijdens het koken er geen zout meer in, pas als het eten klaar is zodat zij zonder zout heeft.
    In de potjes zit wel zout maar ja, dat is dan maar zo. Ik vind dat ze nu wel de leeftijd heeft dat ze gewoon mee kan eten.

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ojah als wij patatjes eten eet hij ook gewoon mee kwakkie appelmoes kook altijd ff wat peentjes erbij en dan smikkelt hij heerlijk hoor, mag best zo af en toe toch :)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Salade mag hij mee eten, maar de vraag is of hij het lust?

Qua koken; het is lastig maar je zal tot ruim 1 - 1,5 of je koken aan moeten passen - zelf soep maken, zelf spagettisaus maken en lekker vers koken zonder pakjes of potjes waar vaak veel te veel zout in zit, of aangepast voor je zoontje moeten koken.

Het is even wennen geblazen maar wij eten sinds onze dochter 7 maanden is bijna nooit meer ( als in misschien 2x per maand? ) iets uit een pakje, zakje of potje. Voor de rest maken we alles qua sausjes soepen en dingen zelf. En uiteindelijk is het veel en veel lekkerder, gezonder en goedkoper. We maakten laatst een ovenschotel met zo'n zakje en zaten elkaar vies aan te kijken hoe zout dat wel niet was! We noemen 't nu spottend "Zullen we lekker koken met zo'n pakje E-nummers?"

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

dochterlief eet sinds 8 maanden ongeveer alles mee wat wij ook eten. wel wat aan gepast maar wel wat wij eten aan ingrediënten

7. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dennis eet ongeveer vanaf mnd. 13 het meeste met de pot mee. Maar mijn vriend houdt nogal van gekruid en pittig eten èn kookt meestal (heerlijk!) dus we hebben altijd ook eigengemaakte potjes in de vriezer. Witlof, worteltjes, bloemkool, sperzieboontjes en broccoli gaan er namelijk altijd in, dus dan hebben we iets 'achter de hand' voor de dagen dat wij te gekruid eten. Dennis is trouwens nog absoluut geen fan van pasta en rijst, behalve als het in een potje Olvarit zit, haha.... aardappelen met groente gaan er het beste in bij 'm.

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier vanaf een jaar voor een groot deel, wij eten ook gewoon gekruid enzo, letten wel extra op met zout. De kruiden voegen we wel zelf toe geen pakjes en zakjes met smaakversterkers (idd ook geen blik soep) enzo dus. Tot nu toe gaat het meestal heel goed 1x heeft wel buikpijn gehad van een Indiaanse curry, vond ze heerlijk maar blijkbaar toch te veel voor haar.

Toch pas ik de maaltijd voor haar nog wel eens aan. Als we b.v. pas heel laat eten of zoals nu quiche met blauwe kaas wat ze echt niet lust.

9. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    Van af 6/7 maanden eet de oudste met de pot mee en eet ook alles behalve vette hap eet hij net mee wel krijgt hij broodje of eenpotje en patatjes maghij ook eten

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou zelf minder uit pakjes en blikken eten en vers maken, dan kan hij nl heel veel meeeten, eigenlijk alles wel.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het is meer dat je moet zorgen dat de pot aangepast is aan het kind.. Hier vanaf 10/11 maanden begonnen en sindsdien maak ik de pastasaus zelf met blikjes tomatenpuree en blokjes zonder zout.

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Niet omje aan te vallen, maar geef jij met zes maanden patat?

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste at met een jaar echt met de pot mee. Tot die tijd was het half om half denk ik.. De ene helft met ons mee, de andere helft een aangepaste versie van ons eten..

Pastasaus, aardappels at hij mee, maakten we vers. Blikgroente krijg ik er hier bij niemand in ;)

Rijst deden we vaker met pakjes, dus dan kreeg hij rijst met gebakken groente en kip, en wij dan hetzelfde, maar met saus. En dan rustig opbouwen met kruiden. Tot 8 maand zoveel mogelijk puur, vanaf 8 maand groene kruiden, vanaf 9-10 maand ook kerrie, paprikapoeder, beetje peper etc. Met 12 maand at hij de pittige chili van mijn man mee, en zat ik aan de makke variant :D

15. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hier eet ze groenten ook gewoon uit pot of blik.
    Nog geen 2 weken geleden kwam op tv dat dat zeker zo gezond is als vers.
    Ze eet alles en vindt alles lekker :)

Deel Deze Pagina