Hallo, MIjn dochter is nu ruim 8 maanden en sinds ze vast voedsel eet maak ik dat zelf. Daarvoor heb ik een heel leuk baby en peuter kookboek gekocht. Maar eigenlijk ben ik heel benieuwd naar wat jullie baby's eten en wat hun favoriete maaltijd is. Misschien dat mijn dochter het ook wel lekker vindt... Groetjes, Birgitte
Pasta in alle soorten en vormen! Maar ook gewoon aardappels/vlees/groenten gaan er (nu weer) goed in...
Haha heerlijk he, lekker koken voor je kleintje! het boek opperdepop is erg leuk! heb je die? Hier vind ze witlof met appel en aardappeltjes + tartaar erg lekker!!! is haar favoriet denk ik! Ben soms toch nog inspiratieloos, ik vries veel in, maar wil haar graag laten variëren. Ik vind pasta zo moeilijk, hoe doen jullie dat dan met saus maken? tomaatjes is ze niet zo gek op namelijk. xxx
Broccoli is hier favoriet met een aardappeltje. Vlees vind hij niet zo bijzonder. Ook torrelini vind hij heerlijk! Maar we zijn echt hollands en eten vaak aardappels. Het is een goeie eter gelukkig, alleen wortels zijn hier een no-go die vind hij echt niet lekker.
Pastapastapastapastapasta Liefste met courgette en/of tomaat er in, ze eet me de oren van het hoofd dan.
1: Rode bietjes 2: Courgette 3: Witlof 4. Worteltjes 5. Broccoli Pasta en rijst vindt ze ook lekker en daar doe ik dan tomatensaus door zelfgemaakt en allerlei soorten groente.
Tomaat is hier wel populair, maar voor de afwisseling maak ik ook wel eens een saus door wat verschillende groenten te roerbakken (champignons, paprika, courgette, aubergine, uitje) met wat knoflook, tomatenpuree, en wat basilicum of gemengde italiaanse kruiden, en dat vervolgens even in de keukenmachine fijn te malen (evt beetje olijfolie of water toevoegen). Dat meng ik vervolgens als saus door de pasta, is een erg groot succes. Als extraatje doe ik er ook wel eens een lepeltje pesto, of een klein beetje kaas doorheen. Een ander makkelijk niet-tomatensausje voor de pasta: knoflook, diepvriesspinazie, en wat room- of kruidenkaas (ik gebruik meestal philadelphia). Soms doe ik er nog wat extra's door, zoals een champignons of blokjes kip. Naast pasta vindt onze kleine eigenlijk wel heel veel lekker. Kip kerrie, rijst, 'gewoon' aardappels/groente/vlees, couscous. Kikkererwtenpuree met cocos (uit Opperdepop) is hier ook een hit.
pasta, warm of koud, met vlees of vis. Het maakt niet uit. Wel vaak met courgette, tomaat en champignons. Diverse rijstgerechten met kip en gamba's. En als we dan toch eens aardappelen eten moeten ze wel gebakken zijn.
Inderdaad. Gewoon lekker zelf maken. Is ook veel lekkerder! Voor het gemak (of buiten het seizoen) gebruik ik ook nog wel eens een blik tomatenstukjes. Wel goed opletten. Sommige merken bevatten zout.
Mijn dochter is nog niet zo ver dat ze rijst en pasta kan eten. Alles gaat nog door de staafmixer. Vorige week had ik stoofpot met gehakt gemaakt en toen bleek het gerulde gehakt te groot voor haar. Ik was trouwens helemaal verbaasd over dat je kip ook kunt pureren, maar dat terzijde Deze week staat er gepocheerde kip met wortel en prij op het menu; het gaat aardig naar binnen. Maar niets is zo lekker als wortel met kruimige jongens aangelengd met flesvoeding natuurlijk...