onze zoon heeft een voorkeushouding en wil zijn hoofd niet naar rechts draaien. als ie dit al doet perongeluk in zijn slaap schrikt ie wakker en huilt alleen maar. hij huilt zowiezo verschrikkelijk veel en heb de klok er bij gehouden. gisteren zat ie in totaal op 8 uur en 25 minuutjes huilen. de rest eet of slaapt hij. ik dacht aan aan eenhuilbaby maar dat is hij blijkbaar ook. hij is verder erg onrustig maar inbakeren mag niet tot de fysio zijn nekje heeft gecontroleerd. omdat hij schrikt en verkrampt als ie naar rechts moet kijken en waarschijnlijk door een te snelle bevalling is er een wervel verschoten. een snelle bevalling was het zeker met 4 uurtjes en 2 a 3 persweeen dus dat zou zomaar kunnen. mijn mannetje wil alleen maar gedragen worden en dan nog huilt hij regelmatig. het feit dat hij pijn heeft is zo zielig maar het huilen breekt mijn echt op. soms kan ik gewoon echt kwaad worden op hem van hou toch is op en dat vind ik echt zielig want hij doet hetook niet expres en kan zich gewoon niet anders uiten. nu weten we ok waarom hij alleen rechts aan de borst wilde en niet links. links moest hij op zijn verkeerde zijde liggen van het hoofdje. arm ventje echt hartverscheurend wie zijn kindje is ook geholpen door fysio ivm met voorkeurshouding/verschoven nekwervel en wat waren de resultaten. ik hoop echt dat het dan over is en hij een totaal anders kind gaat zijn. het is een schatje hoor maar dat huilen dag en nacht frusty.
Het helpt echt! Alleen is het dan wel verstandig andere oorzaken van een voorkeurshouding uit te sluiten zoals bv. een blokkade in zijn nek waardoor het draaien gewoon pijn doet. Dit was bij mijn zoontje het geval, hij kon gewoon niet draaien. Wij zijn hiervoor bij een osteopaat geweest.
Wij zijn met Thirza bij een osteopaat geweest. Dat was hier voldoende: 4 behandelingen in 6 weken tijd en het was helemaal over. Ook zij huilde zoveel: er waren dagen dat ik haar echt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op de arm heb gehad, omdat ik haar niet weg kon leggen: dan was het gelijk brullen Ik zou zelf, als je fysio overweegt, ook nog een osteopaat bellen: die verhelpen de blokkade. Je kunt dan daarbij nog fysio doen om het herstel verder aan te pakken.
Fysio hielp hier weinig. Ze had dan ook niet een hele sterke voorkeurshouding maar het begon wel steeds erger te worden. 1 x bij de osteo geweest en het is klaar! Alleen moeten we nog wel een aantal keer heen
Wat zielig voor je mannetje dat hij zo veel huilt! Lijkt me als moeder ook erg moeilijk. Hopelijk wordt het snel minder. Zelf heb ik een zware bevalling gehad, tangverlossing. Thijs had een enorme voorkeurshouding. Fysio helpt hier erg goed. Ze komt elke week langs. Ze geeft veel tips over hoe ik hem het beste kan verzorgen, in de box kan leggen, vasthouden, wieg is verplaatst en ze geeft oefeningen. Thijs heeft een afplatting aan 1 kant en zijn oortje staat iets verder naar voren. Hij MOET nu op zijn andere kant liggen en daar helpt een zijligkussen erg goed voor. Zo moet de afplatting wegtrekken en zijn oortjes weer gelijk komen te staan. Hij ligt nu 3 weken in de zijligkusen en ik zie echt verschil. Wat me het meeste opvalt is dat hij nu naar beide kanten kijkt! Dit had ik nog niet eerder gezien. Wel wil ik nog steeds naar een osteopaat toe gaan om ook te horen wat zijn bevindingen zijn.
Hier ook fysio gehad ivm voorkeurshouding naar links. Bij ons heeft het goed geholpen. We kregen allemaal tips en oefeningen zodat ze ook naar rechts zou draaien. De fysio heeft ook ontdekt dat onze dochter verborgen reflux had en heeft ons toen door verwezen naar kinderarts. Ik heb geen ervaring met ostheopaat. Succes