Ons meisje is nu bijna 10 weekjes. Na de voeding 's avonds en 's nachts valt ze altijd wel in slaap. Maar als ze overdag een slaapje wil doen of 's nachts wakker wordt, dan heeft ze eigenlijk altijd een speentje nodig om in slaap te vallen. Zonnet dus ook weer. 20 uur op bed, na de voeding. Dan valt ze vrijwel meteen in slaap. Maar een uurtje later wordt ze weer wakker. Dan geef ik haar speentje en slaapt ze ook weer verder. Vannacht moest ik tussen 5.00-6.00 maar liefst 3 keer een speentje komen brengen en uiteindelijk sliep ze wel weer vast. Hoe zit dat met jullie kindjes als die 's nachts wakker worden? Hoe krijgen jullie je kindjes dan weer in slaap? Ik heb ook al geprobeerd met gewoon wat aaien over haar wangetje of hoofdje. Dat vind ze wel heel lekker en ontspannend maar ze valt er niet door in slaap. Hebben jullie kindjes ook een speen? Of hebben jullie andere tips? Ik hoor namelijk zoveel verhalen dat het later erg moeilijk is om je kind weer van de speen af te krijgen. Of komt dat vanzelf en moet ik het eerst zo laten?
Devon was al nooit zo'n spenen-kind. s'nachts viel hij er altijd wel mee in slaap, en als ie hem kwijt raakte werd ie nooit wakker. Met zes maanden wou ik hem sussen met z'n speen, hij was toen echt kei-hard aan het huilen. Maar hij werd echt alleen maar kwaaier als ik hem die speen wou geven. Sinds toen heeft ie nooit meer een speen gewild. Hij wil alleen z'n beer
Heb ook een speen. Is ze inmiddels in 4 weken tijd aan vastgegroeid. Zijn we mee begonnen toen ze nog krampjes had, en echt moest zuigen. Nu zijn de krampjes grotendeels weg, alleen de speen dus niet. Vaak als ze gaat slapen (smiddags en savonds) moeten we wel 5x naar boven om hem weer in haar mondje te doen als ze hem kwijt is en het alarm afgaat (whééeeeeee). Vraag me af, wanneer ze hem zelf weer in haar mond gaat leren doen. Verder heeft ze hem altijd na de voeding omdat ze nog zuigbehoefte heeft. En als ze gaat slapen. Eigenlijk altijd dus. Heb een paar reserve gekocht, maar die zijn allemaal toch net iets anders, en die wil ze dus niet. Sta ik dus midden in de nacht, als ze hem in diepe slaap soms heeft laten vallen, de speen te steriliseren. Maar mn kindje is er blij en relaxed mee. Heb me er al bij neergelegd dat het speenverhaal nog wel een hele tijd kan gaan duren...
Lieve heeft nog een speen. Alleen met slapen of als ze niet lekker is ook overdag. Ze slaapt er meteen mee en zonder zit ze kei lang te kletsen tegen dr knuffels in bed en slaapt ze echt niet haha Ze is nu 16 maanden.
Ze heeft overdag de speen nodig om in slaap te komen. Sávonds en snachts is het geen probleem en slaap ze zonder speen. Alleen als ze overdag de speen laat vallen moet ik het wel wil in haar mondje doen, anders is het huilen. Daarna slaapt ze weer. Ik neem de speen ook graag mee als ik ergens op visite ben of in de supermarkt kom. Als het huilen is stop ik haar speen in haar mondje en is het huilen zo over. Ik zeg altijd ; Even de stop in haar mondje steken.... dan is ze stil
Zoë heeft ook bewust geen speen. Wij vinden het allebei vreselijk,helemaal als ze al wat ouder zijn en ermee in de mond gaan praten. Daarom voor haar geen speen en daar hebben we tot dusver geen problemen mee.
wij hebben ook een hekel aan kinderen die praten met de speen in de mond, desalniettemin hebben we Dano toch een speentje gegeven. toen hij 10 weken was taarde hij er niet meer naar. het was ook zo dat we hem die speen alleen gaven bij krampjes oid. nu heeft hij helemaal geen speen. een maand geleden kocht ik er weer een want hij was niet lekker, maar nee hoor hij spuugde hem zo uit. Hier dus gewoon zijn duimpje, en ik moet zeggen ben er blij mee. Hij duimt alleen als hij moe is, dat is ook weer makkelijk dan weet ik wanneer het bedtijd is.
Ook hier geen speen. Merel wilde er geen, pak van mijn hart. Ik vind het zo onnatuurlijk zo'n ding. Als Merel 's nachts wakker wordt krijgt ze een fles, ze heeft dan ook echt heel erg veel honger. Gebeurt alleen in tijden van een sprongetje, anders slaapt ze gewoon door. Geen duim, geen speen, dus ook niks af te leren..... Zeker een kindje van 10 weken kan gewoon eten nodig hebben 's nachts.
Nooit een speen gebruikt. In het ziekenhuis heeft de verpleging het (zonder mijn toestemming) wel geprobeerd, maar ze gingen er van krijsen. Zuigbehoefte stilden ze aan de leegste borst.
Daan heeft alleen maar de weken van de borstvoeding een speen gewild daarna helemaal niet meer. Hij sabbelt om de arm van zijn beer.
Thijmen heeft ook geen speen, heb het wel eens geprobeerd maar hij spuugt hem gewoon uit. Hij heeft hem ook niet echt nodig, heeft nu ook zijn duim gevonden Die kan ie tenminste ook niet kwijtraken... hihi... Vond het ook maar niets om hem eerst aan te leren een speen te gebruiken en het dan later weer af te moeten leren.
Ja. Maar wel alleen tijdens het slapen. Zodra hij wakker is gaat ie uit, en dat zorgt nooit voor een probleem.
nou heb vaak geprobeerd om mijn zoontje een speen te geven, maar die wilt hij absoluut niet. zuigbehoefte heeft hij wel want hij sabbelt en zuigt steeds op zijn handjes tot nu toe is het hem 3x gelukt om zijn duimpje in zijn mond te krijgen. snacht`s wordt hij vaak wakker en slaapt alleen als ik hem aanleg. vind het wel een beetjemoeizaam om hem snacht`s steeds weer aan te leggen. zou wel beter zijn als hij zijn speen pakte maar helaas.. en strax als hij gewend is om op zijn duimpje te zuigen is het best lastig om het af te leren en hier ben ik dus bang voor
ik was ook geen voorstander van de speen maar als ze de hele nachten huilen dan doe je wel een speentje. We zijn wel aan het proberen om op haar duimpje te zuigen en daar is ze nu af en toe druk mee.
Hier wordt ook veel een speen gebruikt. Ik was echt antispeen, maar de hele dag pinken ging ook niet werken. En aanleggen werkte en werkt niet, aangezien daar melk uitkomt en Eva dan 'boos' wordt. Ze drinkt hooguit 10 minuten ui de borst en heeft daarna nog veel zuigbehoefte. Dus toch een speen. Overdag slaapt ze haast niet, het lukt niet om in slaap te komen, ook niet met speen, al zakt ze dan soms wel weg. 's Nachts slaapt ze heel goed, altijd zonder speen, meestal nog wel een voeding. En Eva gaat straks ECHT niet met speen lopen en praten hoor! Ik vind dat echt geen gezicht, helemaal niet nodig en slecht voor de tanden en spraak. De speen is straks evt. alleen voor als ze gaat slapen en als ze ziek is. Is ook makkelijker af te leren dan een duim en volgens mij beter voor de tanden. Nadeel is dat je 'm kwijt kan raken en dat hij (hier) regelmatig eruit valt. Als ie op de grond valt, steriliseer ik 'm niet telkens hoor, zo vies is het hier nu ook weer niet , gewoon even afspoelen. Ik steriliseer de gebruikte spenen wel elke dag en ze gebruikt meerdere spenen per dag. Nog een overblijfsel van de spruw die we hebben gehad . Buiten gebruik ik meestal een speenketting, kan ie niet op de grond vallen.
Hier gelukkig ook geen speen. Arend heeft hem nooit gewild en daar ben ik blij om als ik lees dat sommigen een paar keer per nacht eruit moeten om het speentje in de mond te gaan stoppen. Dat lijkt me echt vervelend.