Vandaag bij de kinderarts geweest ivm het poep en drinkgedrag van onze jongste, 7 weken oud. Ze weten niet wat er is en willen een koemelk allergie uitsluiten. Ik heb dus voeding mee gekregen. Nu heeft hij om vijf uur zijn eerste fles gehad en sindsdien is hij onrustig. Hij drinkt het ook niet veel beter dan de normale voeding. Heb juist het idee dat hij het minder lekker vindt. Maar dat kan ook mijn eigen interpretatie zijn. Had het zelf ook even geproefd, brr Kan hij nu zo onrustig zijn van de nieuwe voeding of is dit de drukke dag die hem opbreekt?
Het gaat zeker 2 weken duren voordat een kindje gewend is aan nieuwe voeding. Moest je cold turkey overstappen?
Beertjenicky aangezien het een voeding is tegen kma zal ze idd zomaar moeten overstappen , want die voedingen mengen heeft natuurlijk geen zin. Dan weten ze nog niet of hij kma heeft.
Cold turkey overgestapt. Woensdag weer overleggen of het lijkt te helpen. Voor nu drinkt hij dit nog slechter dan de standaard voeding, hij laat veeeel scheten en boeren en is erg onrustig. Is dit een goed of slecht teken? Beginnen zijn darmen nu goed te werken of ...???
Hij heeft net weer een fles gehad. Drinkt maar 40 ipv de 150 die hij moet hebben van de kinderarts... Zucht... why? Verder niemand ervaring met deze voeding en de overstap hiernaar?
Welke voeding heb je nu? Pep voeding smaakt anders dan de normale voeding en vaak moeten kindjes hier erg aan wennen. Het stinkt ook meer en idd laten kindjes ook vaak vieze windjes en groenige ontlasting wat erg stinkt. Je hebt al snel overleg met de kinderarts zag ik over de nieuwe voeding. Vandaar ws dat je ineens over moest stappen. Anders wordt dit geleidelijk gedaan puur om aan de smaak te laten wennen. Flessen worden nogal eens geweigerd. Succes!