Hallo! Ik werk drie dagen en dan kolf ik 2 x per dag. 's Avonds rond 23 uur kolf ik vaak nog een keer omdat mijn dochter al om 21 uur gaat slapen. Ik merk dat er uit mijn linkerborst meer melk komt dan uit mijn rechter. Laatst was het verschil zelfs 20ml - 80 ml. Volgens mij is dat niet goed toch?? Ik probeer mijn dochter extra vaak aan te leggen, maar ik heb niet het idee dat het helpt. Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe zorg ik weer voor een goede productie?
Ik heb hetzelfde. Links kolf ik vaak wel 150 en rechts maar 70. (Ik weet het, een kolfopbrengst waar menig vrouw jaloers op zal zijn), ook een groot verschil. Heb een keer een lactatiekundige gebeld, die zei dat dit volkomen normaal is, de meeste vrouwen hebben 1 borst die meer produceert dan de ander. Is net zo iets als linkshandig of rechtshandig zijn.
ik heb dat ook gehad bij zowel mijn oudste als mijn jongste. een 'stieftiet', die minder produceert, volgens mij is dat wel redelijk normaal...
Ja heb ik ook. Helemaal normaal. Je kunt wel proberen de productie op te krikken maar komt wslk nooit tot het niveau van je topborst
Volgens mij heeft vrijwel iedereen dat wel hoor. Hier doet rechts het aanzienlijk beter dan links (was bij Milan ook al zo). Vaak kolf ik 200 - 120 ofzo, echt veel verschil dus.
Hier meestal ook verschil. Ik kan het wel gelijk trekken, maar binnen korte tijd zit er wel weer wat verschil in. Overigens is het verschil niet zo heel groot.
Hier was er ook verschil (links meer dan rechts). Verhouding was meestal 60/40 zo'n beetje. En in 't begin vond ik dat ik daar iets aan moest doen, maar al gauw merkte ik dat dat verloren moeite was.
Bij mij doet rechts het ook beter dan links. Ik heb wel eens geprobeerd links te 'trainen' zodat ze weer gelijk lopen maar dat is vaak van korte duur. Als ik kolf zit ik op 80/120. Toen ik laatst een tijdlang niet gekolfd had had ik rechts een kanonskogel (auau) en was links nog gewoon zacht. Groot verschil dus
hier is rechts de Hoofdborst...daar drintk ie ook het lekkerst aan.. Eerst was het vershcil bijv 50-70...en ineeeeens na een dipje 20-100 haha.. Ik heb eigenlijk altijd hem links als eerst aangeboden...en dan kon ie lekker eindigen met rechts...wnat hij wordt altijd snel geirriteerd van links
Jup, hier ook een 'supertiet' en een mindere Rechts is ook ietsje groter en het is niet normaal wat ik daar af en toe uit kreeg, nooit verwacht met m'n b-cupje. Wat ik wel heb gemerkt is dat de borst waarmee ik begon met kolven vaak de beste opbrengst had omdat de toeschietreflex dan het beste was. De borst die daarna kwam voelde veel minder geprikkeld. Daarom heb ik nu een dubbele borstkolf gekocht zodat ik de tsr zo optimaal mogelijk kan benutten.
Hier ook verschillend hoor! Zo te lezen is het vrij normaal :-D. Rechts een megaproductie en links blijft hierbij achter.
Thnx voor de reacties.. Hoef me dus geen zorgen te maken.. Het enige wat ik wel zou willen is dezelfde hoeveelheid kolven als een aantal van jullie.. Ik moet altijd extra kolven om genoeg te hebben voor een dag werken...
Dat is bij mij ook, rechts kolf ik zo'n 70-80 ml per drie/vier uur en links hooguit 20... Om te huilen maar niks aan te doen. Die kanonskogel zoals hiervoor gezegd is heb ik dan ook, alleen rechts. Alleen bij mij doet het geen pijn. Ik word er altijd blij van, lekker veel melk .
Heel herkenbaar. Superboobie produceert 140ml tegenover de mindere boobie die dan soms maar 40-50???? produceert. Probeer de linker altijd als eerste aan te bieden, zodat de productie niet helemaal keldert. Merk wel dat ik een dipje heb en extra moet kolven voor mijn werkdagen... Op mijn werkdag kolf ik maar 1 x en in het begin ging dit erg goed, maar sinds vorige week wordt het wel wat minder... Hoorde wel eens van de 4 maanden dip. Zal dit dan wel zijn.