Vanaf wanneer aan de slag met de babykamer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama van Isabella, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ga morgen beginnen met nog wat dingentjes (raamkozijn en balkondeur) te verven. Als ik deze week elke avond dan even wat verf kunnen we over 1,5 week ongeveer een muurtje behangen (we willen 1 muur behangen, de rest is al gelatexd). Vloer ligt er al in. Als alles geverfd en behangen is kunnen we de meubeltjes neerzetten en het kamertje dus verder afmaken qua inrichting enzo. Meubeltjes hebben we overigens al in huis. Ach, ik maak me er nog niet druk om, we hebben nog tijd zat in mijn ogen.

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik maak me nog niet zo druk. Heb me voorgenomen dat deze zwangerschap niet meer te doen ;)
    Wij gaan beginnen in maart (denk ik) dan is het weer wat langer ligt, zonnetje schijnt weer een beetje... Ach, het is maar een klein kamertje, dus het is ook zo klaar.
    Er hoeft alleen maar nieuw behang in, ledikantje en commode erin, rolgordijntje en klaar is Klara. Oh, en aankleden met accesoires natuurlijk, maar dat duurd ook geen weken.

3. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik ben nu in het buitenland en pas met 28weken terug in nederland. Dus ik kan pas na die tijd beginnen, misschien rond de 30weken. Maar ik heb geen haast.

We willen zo ie zo ons kleintje de eerste maand of 2 bij ons op de kamer, dus dan kan manlief rustig doorklussen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn met 24 weken begonnen. Dat wil zeggen, het logeerbed naar Eva's kamer en de commode naar de babykamer. Ongeveer een maandje later (28 weken) een kleine vaste kast met schuifdeurtje onder de trap gemaakt en nog een klein kastje van Ikea opgehangen. Vorige week (30 weken) wat decoratie op de muur geplakt en mijn vriend is sinds gisteren klaar met het schilderen van het vaste kastje (ruim 30 weken).
    We moeten 1 muur nog een beetje bijwerken (latex een klein stukje losgelaten door het afplakken... maar op Eva's kamer moet ook 1 muur nog bijgewerkt worden), het wiegje in elkaar zetten, het rolgordijn opleuken en ophangen en de lamp ophangen. Dan nog alles even wassen en de kasten inruimen, nu stinkt het toch nog in de kamer dus ik wacht er nog even mee. En nog wat decoratie kopen.

Ik vind dat we redelijk op schema liggen, ik wil met 35 weken alles echt af hebben. Mocht de kleine dan komen, dan is de kans redelijk groot dat ze binnen een week naar huis mag. Mocht ze eerder komen, dan moet ze toch wat langer blijven en hebben we nog iets meer tijd.
    Bij Eva waren we trouwens veel eerder begonnen, maar het hele huis werd toen verbouwd, dus het moest ook wel. Wij hebben toen ik 20 weken was nog in Eva's kamer geslapen :) omdat mijn vriend met onze kamer bezig was. Bij Eva was alles pas echt af met 36 weken, toen zijn de gordijnen opgehangen.

Ik wil alles wel af hebben voordat de kleine er is, al zal ze zo'n 6 maanden eerst op onze kamer slapen. Ten eerste vind ik het leuk als haar kamer gewoon af is, want daar wordt ze toch ook verschoond en aangekleed enzo. Maar ik vind vooral dat mijn vriend er ook volop van moet kunnen genieten en Eva genoeg aandacht moet kunnen krijgen als de kleine er is.

5. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden de kamer al klaar met 15 weken denk ik. We zaten sowieso toen ik 10 weken was in een grote verbouwing. Alles in huis aangepakt. En dus ook gelijk de babykamer.
    En met 15 weken stonden de meubels er. En nu ben ik bezig met de kasten en laden te vullen, langzamerhand wordt de kamer gevuld met speelgoed e.d.

Me moeder maakte me ook alert op een artikel in het blad van vereniging eigen huis. Dat je liever op tijd een kamer in orde kan hebben in verband met geuren en dampen die blijven hangen (geverfde muren, kozijnen, nieuwe meubels, lijm etc)...jij hebt het niet door maar het hangt er wel degelijk.
    Niet zo gezond voor je baby.

6. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Ben nu 25 weken zwanger, ons zoontje van 2 wil ik niet het gevoel geven van de baby de baby en nog eens de baby.
    Hebben voor twee weken geleden zijn nieuwe slaapkamer helemaal gedaan, alles opnieuw gesaust en gelakt, opnieuw behangen en nieuwe meubels erin. Heb overigens wel hem nog in een ledikant gedaan, wilde eerste een juniorbed doen. Maar vond het iets teveel van het goede, nieuwe kamer, bezig zijn met zindelijk worden ( gaat al goed) en baby op komst. Dus we hebben het ledikantje bij oma weggehaald en daar een campingbedje neergezet met matrasje.

Gaan nu donderdag de laatste twee muren behangen, hebben er al twee af en maken we de boel lekker klaar. Daarna moet alleen nog de gordijnen worden opgehangen, deze komen de week erop binnen.
    Kortom met 26 weken zwangerschap is alles klaar.

Vind het ook wel fijn aangezien bij mijn zoontjes zwangerschap we een bouwval hadden gekocht en pas bij 40 weken zwangerschap klaar was, babykamer was toen klaar met 39,5 weken klaar. Gelukkig kwam hij toen 11 dagen overtijd, heb er toen nog iets van kunnen genieten,hihi

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Wij gaan donderdag beginnen met de muren te verven, de meubeltjes moeten nog gekocht worden en dan nog een beetje decoreren.

Hier in Spanje waar ik woon wordt er héél raar tegenaan gekeken dat wij dit nu al doen (!) hier is het gebruikelijk niets te regelen of aan te schaffen voordat de baby gezond en wel geboren is.
    Er worden wel dingen besteld maar in de winkel achtergelaten en in de vier dagen dat de kersverse moeder met baby in het ziekenhuis verblijft haalt de familie de spulletjes op.
    Doorgaans heeft een baby geen eigen kamer tot het aan aantal maanden oud is.:(

8. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Wij zijn nu langzaamaan bezig, het kamertje is leeg. De nieuwe kamer van ons zoontje van twee is bijna klaar en dan kunnen we de babykamer gaan doen. Behang en verf is van de week binnengekomen, dus we kunnen aan de slag :D...

Ikzelf ben nu bij de tweede veel relaxter als bij de eerste, toen stond alles rond deze tijd al keurig kant en klaar:)... Nu maken we ons niet zo druk.... Als het goed is, hebben we nog ruim negen weken... ;)

9. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Wij zijn al vroeg begonnen, met 16 weken ofzo, maar het kamertje is sinds een week echt helemaal af!!

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb vandaag alyssa dr nieuwe kamer behangen en daar ga ik donderdag de gordijnen ophangen en dan gaat ze zaterdag met dr meubeltjes over.
    we gaan als dat allemaal klaar is langzaam aan de babykamer beginnen. (behangen en schilderen)
    alyssa krijgt in maart een nieuw bed en dan gaan de meubeltjes van alyssa naar de babykamer.
    ik verwacht dat ie in april helemaal klaar is.

liefs doris

11. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wij gaan in maart beginnen met de nieuwe kamer van onze oudste (die is helemaal hyper, want hij krijgt de grote kamer op zolder), dan ben ik ongeveer 20 weken en als zijn nieuwe kamer klaar is, maken we van zijn oude kamer de babykamer. Alle meubeltjes heb ik nog, alleen de aankleding moet ik nog kopen...

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij mijn eerste waren we met 30 weken helemaal klaar (meubeltjes geleverd, gordijntjes.. alles af)
    Nu hoeven we geen meubeltjes te bestellen maar we kunnen nog helemaal niets want ons huis wordt pas over 2 weken opgeleverd en over 5 weken kunnen we er pas in. Ik ben dus 28 weken als ik aan het kamertje kan beginnen. Dat is vroeg zat hoor maar ik begrijp wel dat je nu iets wilt gaan doen.

Deel Deze Pagina