Kindje melk leren drinken uit een gewoon beker of tuit i.p.v de fles.

Discussion in 'Voeding' started by Zanetti, Jun 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hallo allemaal,

Hoe leer ik mn zoontje zn melk te drinken uit zn (harde) tuitbeker of gewoon bekertje. Hij wilt enkel melk drinken mits het uit zn fles is. Alle andere drankjes drinkt hij wel uit zn difrax oefenbekertjes of tuitbeker. Maar als ik daar melk in doe weigerd hij permanent. Van de week dronk hij wel wat slokjes melk uit zn bekertje waarin ik een paar druppels diksap in had gedaan (vond het zelf beetje yogi achtig smaken), maar toch bleven het maar bij 3 slokjes ofzo.

Hij krijgt nu nog (steeds) 2 volle flessen melk op een dag. Smorgens en savonds en wil die hoeveelheid gewoon blijven geven want hij lust het wel graag, maar alleen uit zn flesje dat wel.

Heeft iemand bruikbare tips?

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Blijven proberen en gewoon niet meer in de fles geven, zou ik denken.... andere optie is er volgens mij niet?

Heb je al eens een rietjes beker of eventueel een rietje in een normale beker geprobeert?

3. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Bedankt voor het reageren en voor het meedenken, een rietjesbeker heb ik ook geprobeerd maar daar kan hij niet uit drinken, heb het een paar keer geprobeerd voor te doen, maar hij speelde er alleen maar mee, dus dat is geen optie helaas.

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Mijn zoon drinkt zijn melk nog steeds graag uit een flesje, vind dat ook niet zo erg, de rest gaat uit een beker.

5. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Geef je de melk in een beker koud?
    Hier drinkt ze uit haar flesje alleen nog warme melk, verder niks. Wel koude melk uit een beker of een pakje melk. Uit een pakje drinkt ze de melk veel beter als uit een rietjesbeker.

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn oudste krijg de melk ook alle2 nog in een fles.
    hij is hele slechte drinker, hij krijg peutergroeimelk, dan heeft hij al namelijk 2x 200 ml water binnen.

Ik heb met buro overlegd en ze gaf aan dat dit geen probleem is, als hij maar goed drink, ze gaf wel aan probeer de overstap te nemen. Maar voor mij is genoeg vocht belangrijjker, nu zijn we wel weer beginnen met een overstap.

Ik vind persoonlijk wat hij binnen krijg belangrijker....

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als je zoontje wel andere drankjes uit een tuitbeker drinkt, dan kan hij het dus wel, maar vind het waarschijnlijk gewoon fijner om zn melk uit een flesje te drinken.

Ik zou het dan gewoon uit een fles blijven geven. Helemaal niet moeilijk om doen. Maar wel elke dag blijven proberen uit een andere beker te geven. Dan komt er vanzelf een moment dat hij er wel uit gaat drinken.

Mijn nichtje is bijna 2 en die drinkt soms nog steeds uit een flesje. Vind ze gewoon lekker. Maar ze drinkt ook uit een gewone beker/tuitbeker etc.

8. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

#8 Zanetti, Jun 10, 2011
    Last edited by a moderator: Jun 10, 2011
    Hoi dames, hartstikke bedankt voor het reageren. Het is bij mij juist het cb die mij telkens weer onzeker maakt, de vorige keer deed de wijkverpleegkundige zo verbaasd reageren toen ik aangaf dat hij nog 2x melk krijgt uit de fles. En toen zei ze, ja hij moet nu maar stoppen met de fles, en aangezien jullie bijna met vakantie gaan, kun je daar misschien gelijk mee beginnen, of gewoon de flessen thuis laten.

Nou... toen was mijn beurt om verbaasd te kijken, zat met mn mond vol tanden omdat ik die opmerking niet verwachtte. Ook begon ze over de tandjes, dat hij door de fles scheve tanden zou krijgen als hij dagelijks nog de fles krijgt.

(Klopt dit laatste eigenlijk wel over de tandjes, ik ga het bij de volgende bezoek nog eens aankaarten, ik ben echt zo'n persoon die gewoon alles gelooft wat zij zeggen, aangezien het cb mijn enige informatie punt is, naast zwangerschapspagina zo nu en dan:)).

Sindsdien zit er ik ermee in mn maag, en dacht ik ook echt, hij moet stoppen met de fles, en opende ik een topic voor tips om ermee te stoppen, en aangezien hij de rest van zn drinken zoals thee, water en zo nu en dan aangelegd sap wel uit een tuit of gewoon bekertje drinkt, zal de melk ook wel goed komen (he wel fijn dat ik dit zo schrijf, voel me een stuk beter!).

Liefs Y.

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Goed gezegd! Het komt vanzelf wel goed, gewoon aan blijven bieden.
    En niets moet! Zo oud is je kindje toch nog helemaal niet?
    Ik ken kindjes van 2,5 die nog uit flessen drinken dus wat dat betreft....

10. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Bedankt Duchess :)

Hij word over een paar dagen 16mnd, ja dat lees ik hier zo nu en dan dat er ook kindjes ( ouder dan de mijne) nog een fles krijgen. Ja ik ga het zeker blijven aanbieden uit zn open bekertjes, dat doe ik nu al een tijdje, en zolang hij dat niet wilt, dan pakt mama gewoon zn flesje. :)

11. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het ook niet meer aanbieden in een fles, en even een tijdje zorgen dat hij op een andere manier zijn zuivel binnen krijgt. :)

12. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    ik gebruik een 360% beker, werkt ideaal.. ook hebben we een tuit en rietje geleerd.. je weet nooit waar het goed voor is als ze het eenmaal kunnen :)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat is een 360% beker?

Van twee keer melk per dag drinken uit een beker gaan tanden niet scheef staan. Typisch gevalletje van een CB die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Flessen kunnen makkelijk tandbederf veroorzaken. Harde tuiten kunnen leiden tot scheefstand.

Alles met mate en er is niets aan de hand. Mijn dochtertje drinkt ook haar melk alleen uit een flesje. Dat duurt alles bij elkaar 10 minuten... nou.. daar gaan tanden niet van achteruit hoor. :D

14. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    de 360 graden beker heb ik voor het eerst gezien, volgens mij bij het beste idee van nederland. Dat is in principe een gewone beker alleen deze is dicht aan de bovenkant zodat ze hem op de kop kunnen houden, met een kuil die het water tegenhoudt, moeilijk uit te leggen ;). het is geen antilek, maar antiknoei beker. Ik denk als je even googled vind je hem zo, ik heb hem bij babyplanet gekocht.

Share This Page