Geen potjes meer?

Discussie in 'Voeding' gestart door ssgerundt, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Vorige week had ik ons dochter een keer vers gekookt eten gegeven, broccoli, aardappel en gehakt... ze vond het heerlijk.
    Allee ben ik er nu wel achter gekomen dat ze helemaal niks meer van een potje wil weten en vooral, ze wil het eten zelf gaan pakken.
    Van een lepel, nee hoor.
    Maar hoe moet ik dat nu doen, ze wil het alleen maar zelf pakken, maar dat word een zootje......

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Lekker laten oefenen. Ze moeten het toch leren. Emme eet al vanaf een maandje of 9 met haar handjes en nu af en toe ook met een vorkje. Ik vind het belangrijker dat ze met smaak en plezier eet dan dat alles netjes gaat.

Ik heb twee plastic tafelkeden (van Kitsch Kitsch kan dus ook heel leuk zijn) en leg deze op tafel en onder de kinderstoel. Slab om, mouwen opstropen en smullen maar!

Pap en yoghurt geef ik nog wel met een lepel. Dat accepteert ze prima.

Pim

3. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hai,

Ben het met Pim eens.
    Zou ook lekker zelf laten eten.

Gr,
    Hillegonda

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik lees ff mee;

weten jullie ook iets tegen het " bordje pakken en op de grond smijten"

mijn zoontje zou ook het liefst zelf willen doen maar vind het toch wel erg prachtig om het bord in ene ta pakken en neer te knallen (zijn eten trouwens ook zo tussen de happen door maar das wat minder erg dan hele bord)

bestaat er niet iets van een soort zuignapbord ofzo?

enig idee?>

5. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ja je kan die borden met een soort zuignap kopen, b.v. bij prenatal of misschien op internet!

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Ssgerund,

Ik heb je topic verplaatst naar voeding.

Groetjes,
    Elvira (moderator)

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Of even geen bord en alles in stukken op het blad van de kinderstoel leggen?

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Krant onder de kinderstoel en lekker zelf laten eten, dan geeft ze ook goed aan wanneer ze genoeg heeft.

9. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Die heb ik bij de ikea gezien.

10. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Steven heeft nooit anders gegeten dan met zijn handen, vanaf dag 1 dat hij iets anders kreeg dan BV (hij was 6 mnd)
    Tja en het is gewoon na elke maaltijd ff met een natte lap over de grond... (alhoewel die krant ook wel een goed idee is...)
    In het begin hebben wij zijn bord vast geplakt met afplakplakband wat je met schilderen gebruikt....dubbelvouwen onder aan het bord..
    Maar ja, na verloop van tijd werd hij te sterk en trok het gewoon los.... hoeveel plakband we ook gebruikte... het werd een leuk spelletje.
    Nu plakken we zijn bord niet meer vast
    Als hij echt honger heeft en eten op zijn bord heeft liggen, dan is hij alleen maar druk bezig met eten en laat hij zijn bord met rust...... maar ja, als het einde in zicht is, begint hij te "klieren" met zijn bord.
    We zijn gewoon nu al heel consequent en zeggen dat het niet mag en drukken zijn bord vast zodat hij het echt niet op kan tillen. Ik moet zeggen dat hij dat echt wel begrijpt, want hij gaat heel ondeugend kijken als hij zijn handje naar de rand van zijn bord laat gaan...... :)
    Zelfde geldt voor het tafelzeil.... is ook zoooooo leuk om mee te klieren.... ;) haha zelfde verhaal weer als met zijn bord.

Gewoon volhouden en consequent zijn :) en goed opletten ;) en net iets sneller zijn ;)

(ooit 1 keer goed fout gegaan, maar ja, toen waren we bij opa en oma dus hoefde ik zelf niet op te ruimen ;) :p :)

Succes!

11. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    :) Jonathan moet ook altijd even de onderkant van zn bord bekijken als ie bijna klaar is met eten. Hij smijt er gelukkig niet mee...
    Ja, ik doe ook wat lz zegt, consequent zeggen dat het niet mag en zn bord neerzetten. En verder is het altijd schoonmaken inderdaad.

en hier ook hoor, eerst ging een lepeltje nog wel maar nu wil ie liever zelf eten. gewoon laten doen!

Deel Deze Pagina