Nutrix blijft heel dun, klopt dat?

Discussie in 'Voeding' gestart door sidmick, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.813
    4.194
    113
    Ik geef mijn meisje sinds vorige week nutrix van een bordje. Ik maak het klaar volgens de verpakking. 5 scheppen nutrix en 200 cc voeding. Het is dan heel erg waterig en dun. Klopt dit? Ik had nl. verwacht echt een beetje een papje te krijgen.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met 5 scheppen blijft het inderdaad redelijk dun. Wij gaven het vaak gewoon uit de fles.

Je zou er iets meer in kunnen doen, maar dan heb je meer kans op verstopping. Dus misschien kun je 100cc met rijstebloem aanmaken, en de andere helft daarna nog lekker uit de fles?

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.813
    4.194
    113
    Maar bedoel je dan bv 5 scheppen nutrix met 90 cc water en 3 scheppen nutrilon van een bordje en daarna flesje met 90 cc en 3 scheppen nutrilon uit de fles?
    Ik geef de nutrix juist om haar ontlasting dikker te maken omdat ze heel erg spuitluiers heeft. Daarnaast wil ik graag van een bordje geven om haar aan een lepel te laten wennen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    zoiets inderdaad. Maar als ze al dunne luiers heeft, kun je misschien ook nog wel 1a2 schepjes nutrix extra toevoegen aan die 200cc melk. Alleen even opletten met buikpijn (verstopping).

Wij gaven inderdaad 90cc water, 3 schepjes melkpoeder en dan net zoveel nutrix totdat het een mooie dikte had. En dan van een lepeltje.

Die andere 3 schepjes kun je dan in een klein flesje geven, maar wij gaven die 90 cc echt tussendoor naast 4 flessen van 210/7

5. Alita

Alita Niet meer actief

Heb je dan niet heel veel pap wat ze dan toch niet opkrijgen?

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.813
    4.194
    113
    Ja ik gooi iedere avond een hoop weg

7. Alita

Alita Niet meer actief

hoezo maak je dan niet minder?

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    als ik pap voor dice maak maak ik zo'n 120-150 water en doe er wat meer in zoddat het dikker wordt anders laat hij alles er zo weer uit lopen of begint weer te spuugen

9. Alita

Alita Niet meer actief

kun je die nutrix ook met water maken, of jij bedoelt natuurlijk de met poeder :( tja geef bv denk daar dan niet aan :D

Deel Deze Pagina