Kan dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bananenschuimpj, 9 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kinderen groeien sneller door pap

1. Ja

2. Nee

3. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bananenschuimpj

bananenschuimpj Actief lid

28 feb 2011
    223
    0
    0
    Gisteren is mijn vriend met mijn zoontje naar het consultatiebureau gegaan mijn zoontje loopt flink voor op groei, hij is nu 17 maanden en 85 cm.
    Mijn zoontje krijgt nog pap, hij heeft geen overgewicht. Volgens het consultatiebureau moeten wij stoppen met pap geven omdat hij hierdoor te snel groeit. ik vind dit wel een van de belachelijkste dingen die ik gehoord heb, groei heeft toch te maken met erfelijkheid?

Wat denken jullie? Heeft groei te maken met hoeveel pap een kind krijgt?
    Als dat zo is zouden ouders met kinderen onder de groeicurve ze meer pap moeten geven zodat de groei versnelt. Vind dit zo raar. Ligt dit nou aan mij of is dit inderdaad een belachelijke verklaring?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb op nee gestemd.. kan het me idd niet voorstellen dat ze daar sneller van groeien..

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Groei in gewicht door pap oke, maar in lengte nee dat geloof ik niet.

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    De lengte word bepaald door hormonen,
    het gewicht grotendeels door alles wat door de mond gaat
    dus NEEEE dat kan niet hoor, maar CB wil kindjes graag van de pap af halen volgens mij

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochtertje van 16,5 mnd was 2 april al 92,5 cm en weegt nu 9,7 kilo.
    Ik heb niks te horen gekregen dat ze door de Nutrinidrink te hard groeit hoor.
    Ze loopt erg voor kwa lengte want ze zit met lengte op 30 mnd oud en ze is nog geen 17 mnd oud hihi.

Wist niet dat groei aan eten en drinken lag.
    Dacht dat het erfelijk is kwa genen.

Al mijn kids zijn erg groot maar krijgen geen pap hihi.

Als je kindje nog pap wilt gewoon geven hoor.
    Ik vind zijn lengte echt mee vallen.
    Is een mooie lengte.
    En vergeleken met mijn dametje die jonger is, is hij een ukkie hihi.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lengtegroei komt niet van pap. Gewicht wel, dus bij te hoog gewicht is stoppen met pap een goed advies. Bij bovengemiddelde lengte slaat het nergens op... ;)

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

En dan nog gaat het niet voor iedere pap op.

8. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nee alleen in gewicht kun je groeien van pap. en idd ligt eraan welke en hoeveel want er is niks mis met een bord bambix.

mijne is 13 maand en eet eigenlijk geen pap. alleen na het eten een schaaltje griesmeelpap en voor hij gaat slapen een kant en klaar pyamapapje. niet mijn eerste keus maar het enige waar hij mee doorslaapt

9. raspberry

Jazeker gaat het wel voor iedere pap op. Dus bij kinderen die echt hard groeien qua gewicht, is stoppen met pap een goed voedingsadvies: die kunnen veel beter een boterham met een beker melk drinken dan.
    Voor kinderen die normaal groeien is normale pap geen punt. Allerlei papjes met extra toevoegingen en zoete smaakmakers zijn altijd slecht, al was het maar omdat een kind dan teveel went aan zoete smaken en hang naar suiker op die manier erg gestimuleerd wordt.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    In de breedte ja, niet in de lengte.

11. bananenschuimpj

28 feb 2011
    223
    0
    0
    Ik dacht al dat het niet klopte, over twee weken komen ze thuis langs om te praten om het pap af te leren. Hij krijgt pyamapapje dus wel erg zoet. Ik begrijp wel als ze willen dat hij daarmee stopt ivm eventuele kans op overgewicht en natuurlijk is het slecht voor de tandjes maar ik geloof dus echt niet dat hij minder hard gaat groeien als hij geen pap meer krijgt.

Ben sinds gisteren wel geminderd met pap geven, hij wordt namelijk nog steeds snachts wakker voor een flesje. Maar meer omdat ik het slecht vind voor zijn mooie tandjes. Heb het flesje gemixt met de helft water en de helft pap. Gelukkig heeft hij het we gedronken
    Nu helemaal stoppen is te moeilijk omdat we het al geprobeerd hebben en hij blijft huilen. Normale melk of water wijst die dan af dus ik denk wel dat hij teveel gewend is aan een papje.

Ik zal ze wanneer ze langs komen nogmaals vragen hoe het komt dat je volgens hen door pap teveel groeit.

12. raspberry

Ik reageerde ook op edelweiss, die aangaf dat je van normale pap niet extra zou groeien. Dat klopt dus niet. Maar die extra groei zit, zoals ik eerder in dit topic ook al zei, in het gewicht en niet in de lengte.

@TS: die afspraak bij jou thuis zou ik lekker afzeggen. Je kunt toch ook gewoon zelf stoppen met pyjamapapje en lekker over op normale pap?

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik zou 's nachts helemaal geen pap geven. Als ontbijt of lunch oké (pap zonder toevoegingen dan), maar verder zou ik het helemaal niet doen. Zal wel even wennen zijn, maar lijkt me wel beter. (En je kunt het inderdaad natuurlijk ook afbouwen.)

14. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    :$:( ze komen thuis langs om de pap af te leren?
    Dat vind ik echt zot. zitten ze zich te vervelen ofzo?

;) Dit is echt zo'n bericht over het cb waar ik niet tegen kan. Je zoontje is toch helemaal niet zo lang? En waar gaat het over.. een beetje pap. Aan jou wat je er mee doet.

Zomaar even nieuwsgierig?, wat weegt je zoontje eigenlijk?

Mijn zoontje krijgt 's ochtends nog een flesje (is het cb ook echt niet blij mee). Omdat hij het eigenlijk niet zo nodig heeft doen we nu nog 2 schepjes voeding op 180 cc water en dan nog granen erbij. Hij drinkt het net zo vrolijk op als een volledige voeding met 6 schepjes. Misschien ook een trucje voor jullie. Zo bouwen wij het beetje bij beetje af.
    Edit.. haha ik lees je berichtje maar half.. dat had je dus al gedaan ;) Sorry

15. bananenschuimpj

28 feb 2011
    223
    0
    0
    Ik heb even het cb boekje erbij gehaald mijn zoontje is nu 13,2 kg

16. bananenschuimpj

28 feb 2011
    223
    0
    0
    Ik hoorde net trouwens van mijn vriend dat ze ook hebben gezegd dat hij geen limonade mag (ook geen suikervrij), geen koekjes en hapjes. Hij mag 1 x per dat iets zoets drinken en verder alleen water en rijstwafels.

Echt onzin, zelfs op de peuterschool krijgen ze een glas limonade en een koekje. Vind het nergens op slaan, het is niet zo dat mijn zoontje te dik is en moet afvallen. Straks gaat ze nog zeggen dat hij alleen maar biologisch mag eten.

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Dat is het gewicht dat ze willen dat mijn dochtertje heeft van 16,5 mnd oud.
    Dus is helemaal niet te zwaar.
    En het is een jongen dus mag wel zwaarder wegen dan een meisje toch?

Vinden ze hem zo lang dan?
    Dan zou jullie cb zich ernstige zorgen maken over mijn dochtertje die volgende week 17 maand word.
    Die is 7,5 cm langer met haar 92,5 cm.
    Ze doen hier echt niet moeilijk over haar lengte.

Mijn zoons waren met 18 mnd beidden 18 kilo en ook daar kreeg ik geen gezeur over want ze snoepten niet en krijgen gezonde dingen en mochten zelfs meer eten ;)

Geen gezeur gehad hier over pap maar mijn zoon kreeg toen nog bv.

Gewoon zijn papje blijven geven want staat niet voor niks tot 36 mnd op toch ;).

Ik denk dat als jouw cb hoort dat mijn dochtertje nog 600 cc aan melk krijgt zich helemaal zorgen zouden maken hihi.
    Want dat is wat mijn dochtertje op een dag wegdrinkt aan alleen al Nutrinidrink en yogolino granen papje.

18. Onje

Onje Niet meer actief

Wat hij mag maak jij uit, ze mogen je wel adviseren.
    De afspraak zou ik afzeggen daar zou ik het nu niet van inzien.

19. bananenschuimpj

28 feb 2011
    223
    0
    0
    Ja vind het ook overdreven, ik wil in ieder geval wel het gesprek aan omdat ik erg benieuwd ben en het echt zelf nogmaals wil horen. Als ze bij die belachelijke verklaring blijven voor de groei dan ga ik toch echt overstappen naar een ander consultatiebureau.

20. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Heujj naamgenootje ;)
    Lijkt me stug dat ze daarvan in de lengte groeien!

Deel Deze Pagina