Stoppen met flesvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door ssgerundt, 10 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Onze zoon, nu 13 1/2 maanden krijgt nog steeds 2 flessen van 180ml en s'avonds nog een klein flesje, maar die gaat er al niet meer in. Helaas komt ie ook nog elke nacht en dan geef ik hem ook nog's een klein flesje van 120ml...
    Nu vroeg ik mij af of ik s'middags met de fles kan stoppen of moeten ze verplicht zoveel ml flesvoeding binnen krijgen?
    Hij eet voor de rest heel erg goed en drinkt veel.

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Mij is verteld dat ze nog 300cc zuivel binnen moeten krijgen.

Onze dochter krijgt daarom in de ochtend 150cc koemelk en in de middag ook 150cc beide keren bij de boterham. Verder nog yoghurt na de warme maaltijd.

Ip is kunstvoeding op deze leeftijd helemaal niet meer nodig. Je zou de fles voor het slapen gaan kunnen laten vervallen en kijken hoe de nachten dan gaan en gewoon twee keer bij de boterhammen melk (of kunstvoeding) kunnen gaan geven.

3. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Hij lust helaas geen gewone melk maar wel met een smaakje... aardbei of framboos.
    Kan dat ook?

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Je zou door de melk wat diksap kunnen doen en dat steeds meer verdunnen tot hij wel melk lust. Er zijn ook kindjes die erg graag karnemelk drinken. Misschien dat jouw kindje wel karnemelk lust?

Vaak zijn die melk met een smaakje magere melk en halfvolle of volle melk producten hebben ze nu nog wel nodig voor alle vetjes die ze nodig hebben.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Flesvoeding heeft ie met 13.5 maand niet meer nodig. Je zou door de melk een druppel sap kunnen doen ja of karnemelk proberen of misschien de melk wat warm maken maar dingen als yoghurt, boter en kaas vallen ook onder zuivel...

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Waarom probeer je geen Griekse yoghurt? Nicht wist helemaal niet van de 300ml zuivel en geeft sinds kort op mijn advies Griekse yoghurt. Sindsdien slaapt ze door, blijkbaar had ze het nodig (goede vetten)

Ik geef hier drinkyoghurt, vindt ze erg lekker!

7. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft dit nu met ruim 8 maanden al. Zit op 2 flessen maar heeft er genoeg van. Ze krijgt ook yoghurt, en samen met wat ze drinkt van de flessen komen we ongeveer rond de 350-400 ml per dag.
    Tja, je kan het er niet inproppen he! Ik maak me er in ieder geval niet druk om

Deel Deze Pagina