Als we friet eten snijden we dit zelf van biologische aardappelen en bakken we het in de oven met een beetje olijfolie. Mijn zoontje heeft al zeker 2 keer 3 van zulke frietjes op Maar we doen ook vaak friet-vormige aardappel voor hem koken, dat noemen we dan ook gewoon friet !
ik ook wel, mijn dochter van 8 maandan had dat toch gewoon te pikken als ik dat nodig vond hoor. Een kind van 2 is wat anders, maar een kind van 8 maanden???
Als wij patat eten krijgt Ayla iets uit de vriezer en ze krijgt dan nog een paar patatjes (zonder zout) toe. Voorlopig laat ik haar nog niet mee eten als wij patat eten, maar dat is voornamelijk omdat wij eigenlijk elke week wel patat eten (slecht I know, maar zoooooo lekker ). Ze vindt het overigens ook wel prima om gewoon macaroni ofzo te eten als wij patat eten, dus zolang ze het zelf prima vindt, vind ik dat ook.
sinds een paar weken krijgt thijs ook een afgelikt patatje (omdat dan geen zout meer op zit). maar hij vindt het lekker! hij krijgt dus meerdere. wel nadat hij zn eigen eten heeft gehad.
Ook mijn zoon van 2 jaar en 9 maanden heeft echt pech als mama het niet goed vindt.. Mama bepaalt WAT er gegeten wordt en dat zal nog heel lang zo blijven. Kick mag bepalen HOEVEEL er gegeten wordt! (maar ik hou er wel rekening mee dat ik niet voor zijn neus dingen ga zitten eten die hij niet 'mag' maar wel lekker vindt... één uitzondering: cola drinken! Dat mag hij niet maar dat drink ik wel) ik lees veel dat mensen frietjes aflikken om het zout er af te halen? Heeft men enig idee wat er een voor een bak bacteriën er allemaal in je mond verblijven en dat die bacteriën vele malen potentieel schadelijker zijn dan een klein beetje zout? (zelfde als de speen in je mond doen.. yech)
hier eet ze het vanaf een jaar, naast haar eigen eten. Vanaf de anderhalf ofzo gewoon als maaltijd. Meestal met groente erbij (tomaatjes, komkommer). maar ook wel eens alleen friet met een snack (als we onderweg zijn ofzo) Wij eten 1x per week friet, maar meestal dan als ze in bed ligt. Dat is onze avond: friet, voeten op de tafel en tv kijken hihi
Heee baaaah, laat ik dan ook maar niet meer met mijn man zoenen. Sorry, maar ik geloof echt niet dat dat zo vreselijk is.
nee, dat snap ik, maar ik bedoel ermee dat als wij friet eten dat ik wel snap dat een kindje van 2 het niet leuk vindt als hij/zij dan wat anders krijgt. Maar een kindje van 8 maanden heeft dan toch echt pech. Al geloof ik niet dat die dat verschil echt ziet.
Ligt niet aan jou, ik moest er ook om lachen. Als mijn madam oud genoeg is om een eigen willetje te kweken, kan ze hoog en laag springen, maar mijn wil is wet. Dit geldt voor onder andere frietjes, snoepjes, bikini's, naveltruitjes, etc...
Hier hebben ze met 14mnd voor het eerst een frietje gegeten. Nu mogen ze dat heel af en toe als we ergens op stap zijn. Ik bestel dan friet zonder zout
Ik kan het me niet goed meer herinneren maar ik denk dat ze rond 2 jaar was toen ze voor het eerst frietjes kreeg. En wel met zout, heb er nog nooit bij stil gestaan om zonder zout te vragen Maar ze at dan ook 5 patatjes ofzo, echt nog geen bord vol. Nog steeds niet trouwens, ze is niet heel dol op friet (of ander warm eten) Had het nooit verwacht maar ik ben bij de jongste veel makkelijker met eten Nou had de oudste ook een kma en was te vroeg geboren dus kreeg pas bijvoeding met 7 maanden en de introductie van eten duurde al met al vrij lang. De jongste heeft nog geen frietjes gehad, vind ik echt niet nodig nog maar ik denk niet dat hij 2 jaar zal zijn als hij zijn eerste patatje krijgt
Wij eten nooit van de snackbar/mac donalds o.i.d. Maar we eten 1 x in de week frietjes met vlees en asperges bij opa en oma en dan eet ze gewoon mee. Zonder zout/saus uiteraard. Pizza en ander van dat soort eten eten we verder nooit.
Finn was ongeveer 1 toen hij af en toe een frietje mee mocht eten...een paar maanden later at hij gewoon mee. De laatste weken vindt hij friet niet lekker meer, een stukje frikandel lust hij wel, dus dan maar dat... Ook wij eten gemiddeld 1x per 1a2 weken patatjes
Heb niet alles gelezen, maar wel een tip voor gezonde patatjes: als je (bio) aardappels goed wast (met schil dus) en in dunne partjes snijdt zoals een sinaasappel die heeft, 6 of 8 per aardappel (of meer als ze heel groot zijn), worden ze vanzelf gaar en knapperig in de oven. Dus zonder olie/vet. Een nadeel: het duurt ongeveer 40 min, niet geschikt voor (haastige/late)werkdagen dus. Sorry als iemand dit ook al gepost had!
wij eten thuis eigenlijk nooit patat , alleen bij speciale gelegenheden als een dagje uit ofzo. tot nog toe heeft hij dan iets anders gekregen. hij is 2 geworden vorige week. we gaan morgen een dagje weg en dan mag hij wat proeven.
vanaf dat ze een jaar was mocht ze wat patatjes, nu eet ze het gewoon mee zo vaak eten we het toch niet en het is voor ons ook een traktatie dus voor haar ook.
Vanaf 1 jaar eten ze hier patatjes mee als wij dat ook eten. Ik frituur ze zelf en doe er geen zout op. Overigens frituur ik in vloeibaar frituurvet, dat is volgens mij gezonder (of minder ongezond?) dan hard vet. Niet de hoeveelheid vet is een probleem, maar de soort vet.
we eten zelf zelden patat. ik maak soms zelf met vers aardappel.hij krijgt dat n paar stukjes. maar goed, eerste keer patat at hij afgelopen koningidag. nog geen 1,5 jaar oud. hij deed alsof hij totdantoe niks anders deed als papat eten. zo n patat uit t zakje halen, in mayo dippe en in mond.