Vanaf wanneer at jullie kind patat mee?

Discussie in 'Voeding' gestart door mroos, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

En waarom doe jij zo panisch over een potje? ;) Dat is in mijn ogen minstens zo vreemd.

Als wij friet eten, dan eten we echt friet. Inclusief een frikandel speciaal, een hamburger, etc. Van de frietboer. Zo eet ik ze het liefst. ;) Maar op die manier krijgt mijn zoontje het dus niet, we eten het als hij op bed ligt. Frietjes bij groente en vlees vind ik persoonlijk niet zo'n logische combinatie. Dan liever gewoon aardappelen.

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Rond haar eerste verjaardag, dan gaf ik haar eerst een half potje groente en kreeg ze daarna nog een paar frietjes zonder zout.

Tegenwoordig (bijna 2) geef ik geen groente meer van te voren. Wat extra fruit als toetje en dan zal ze een dagje zonder groente vast wel overleven ;).

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik panisch over een potje? waar?
    Ik zeg enkel dat mijn dochter nooit een potje krijgt, maar dat is omdat ze ala rapley eet en dus nooit gepureerd krijgt.
    Volgens mij doe ik verder nergens panisch over potjes?:(:(

En waarom geen logische combi? wij eten soms een heerlijk biefstukje met asperges en frietjes, heerlijk juist. In een restaurant krijg je toch ook vaak frietjes of gebakken aardappels. Frietjes zijn in mijn ogen niet veel anders dan gebakken aardappels.
    Snackbar eten houd ik niet zo van..

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ duchess: maar ik vind ook niet dat er in dit topic heel panisch wordt gedaan over friet, vandaar ;)

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik doel ook niet zo zeer op dit topic alleen. Ik snap gewoon zelf niet zo waarom patat zo iets slechts zou moeten zijn. Het is eten, aardappel gefrituurd in vet, maar in mijn ogen is het niet slechter dan een gebakken aardappel, die vaak een stuk vetter zijn dan frietjes.
    Ik doelde met mijn post niet zozeer op dit topic, meer op patat in het algemeen.

6. Ja, wij hebben hier hetzelfde; Jelle (bijna 3,5) lust ze echt niet. Zo'n hardgebakken puntje (chipje noemt ie ze dan) eet ie misschien nog wel eens, maar frietjes wil ie gewoon niet, die krijgen we terug van hem.
    Helemaal niet erg; als we eens bij iemand mee-eten en er worden frietjes gehaald ofzo, dan bestellen we voor hem gewoon een frikandelletje, of hij krijgt een boterham, dat vindt ie dan ook helemaal goed.

Nog even over degenen die zeggen dat een kleine van 8 maanden persé hetzelfde wil eten als zijzelf...
    Wat doe je dan als je op visite bent en er wordt een koek/taart aangeboden, geef je dan die kleine ook daarvan, of vraag je of ze misschien een soepstengel voor je hebben?
    Ik zou bang zijn dat als je thuis al gaat toegeven dat dat soort eigenwijsheid van je kind, op die leeftijd al... dat je dan straks helemaal nergens meer kan komen zonder dat er een scene wordt geschopt als het kind z'n zin niet krijgt.
    Maar goed, ieder z'n eigen manier natuurlijk, ik ken het kind en de omstandigheden niet uiteraard :)

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    mijn dochter is ook zo eentje die het niet pikt als wij wat anders eten dan zij.
    maar op verjaardagen of met tussendoortjes ofzo, is er geen probleem. maar op de 1 of andere manier, wil ze met avondeten hetzelfde eten als ons.
    in het begin gaf ik daar niet aan toe, maar dan at ze niets, en ik ook niet want ik was alleen maar bezig met haar aan het eten krijgen. wij eten dus ook altijd hetzelfde, máár ik heb ons eten op haar eten aangepast. wat dus ook betekend dat wij nooit junkfood eten sinds zij met ons mee eet. gezonder voor onszelf ook nog.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zie dat Duchess al geantwoord heeft wat ik ongeveer ook neer zou kunnen zetten.
    Snap ook die dat er zo panisch over patat gedaan wordt, gebakken aardappelen zijn toch ook heel normaal?
    Wij eten hier ook vaak groente bij de patat.
    Potjes heeft ze hier nog nooit gehad.
    Frikandellen krijgt ze niet, hooguit een heel klein hapje en dat accepteert ze prima.
    Ik neem altijd wat lekkers voor haar mee in de tas als we weggaan. Taart en de meeste koekjes en worst/kaas/chips mag ze toch niet hebben ivm allergieen. Dat eet ik praktisch ook niet aangezien ze nog bv krijgt.
    En ze vindt het dan ook prima als ik haar een alternatief aanbied. Bovendien is ze verzot op fruit dus dat heeft ze veel liever.
    Wij hebben idd een lekker eigenwijs dametje met veel pit die dondersgoed weet wat ze wil, maar dat wil niet zeggen dat ze altijd haar zin krijgt. Tenminte wij proberen te kijken wat goed is voor haar. Maar patat zie ik niet zoveel kwaad in.

9. MamaDjead

MamaDjead Lid

2 mei 2011
    14
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Mijn dochter (1,5 jaar) is dol op patatjes. Grappig dat ze dat gelijk luste ondanks dat ze het nog nooit gehad had. Ach als het zo af en toe is, mag ze lekker een patatje meepikken. Ik breek dan meestal de harde stukjes (voorkant/achterkant) eraf en schraap het zout eraf.

Ze eet zo 20 patatjes op. Vreetkees. ;)

10. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Wij eten 1 keer in de week patat. Onze dochter at dit mee toen ze ongeveer ander half was. Ik ben het met duchess eens patat hoeft niet perse ongezond te zijn. Aardappels gekookt in zout met jus is denk ik ongezonder dan zoutloze patat. (Wij koken overigens zoutloos) Ze krijgt er wel altijd een klein kloddertje yoghurt mayo bij. Ook wij eten er soms groente bij met stukje vlees/vis. Dat is een prima combi. Ook krijgt ze gerust af en toe een frikandel of kipnuggets.

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Klopt! Gebakken aardappelen zuigen het vet op, terwijl gefrituurde aardappelen juist dat niet doen door de hitte van het vet. Die schroeien gelijk dicht.

12. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone heeft afgelopen zaterdag een paar frietjes gekregen bij haar oom en tante, ze ging daar logeren en ze waren al van plan om patat te eten (zonder haar) ik vond het wel bij de situatie passen :) Een dag later kreeg ze (aangepaste) pizza te eten dus het was een erg slecht weekend qua voedsel haha!

Ze vindt het helemaal niet erg om andere dingen te eten als wij maar ik vind het eigenlijk wel belangrijk om allemaal hetzelfde te (lijken te) eten aan tafel, dus wij eten nu ook gezonder, en als we echt dingen gaan eten die zij niet mag eten we dat als zij op bed ligt.

Gebakken aardappelen vindt ze geweldig lekker trouwens, we moeten binnenkort denk ik de regel 'eerst een hapje groente en dan een aardappel' gaan introduceren want ze laat de groente ervoor staan.....

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Haha héél bekend, hier ook een aardappel gekje dat de groente laat staan. Heb ook een tijd eerst groente gegeven en als ze daar goed van gegeten had de aardappeltjes. Nu begint ze eerst aan de aardappeltjes, maar gaat later vanzelf wel groente eten.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik zal wel een ontaarde moeder zijn maar mijn zoontje heeft al een paar frietjes gehad en lekker dat hij het vindt! :)
    Moet er wel bij zeggen dat ik de friet zelf snijdt en bereidt in de Actifry met maar 1 lepel olie en zonder zout.
    Friet van de snackbar krijgt hij overigens niet.

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ontaaaaaaaaaaaaaaaard :D tuurlijk niet,

Jelmar is nu 13maand, maar eet nog niet volledig alleen maar friet & frikandel als wij patat halen, hij krijgt gewoon een half potje dan (normaal eettie wel gewoon met ons mee) en wat frietjes en paar stukjes frikandel, maar maak het voor hem nog niet de volwaardige maaltijd...

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier kreeg ze eerst een bord penne met groente en een paar patatjes erbij. Dat at ze dan allemaal op.
    Nu eet ze groente bij de patat en dat gaat ook allemaal op.

hier is ze gek op vlees en als haar eigen vlees op is, kijkt ze eerst of wij nog wat hebben.
    Frikandel ofzo krijgt ze nog niet.

Gisteren heeft papa haar curry laten proeven, had ie beter niet kunnen doen, vond ze erg lekker en ze wilde meer haha

17. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat ik vanaf een jaar dat wel eens toe zou laten. :) Maar ik zou denk ik altijd iets als komkommer (geen spaanse..;)) en tomaat of paprika erbij geven, zodat ze altijd wat gezonds binnen krijgen!

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier eet ze het net zoals aardappels dus met minstens net zoveel groente als patat.

19. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij aten vandaag patatrestjes, ribbelfrites eet ze goed, minifrietjes zijn te knapperig. Wel netjes een stuk courgette erbij gegeten (papa en mama niet, slecht he).

Deel Deze Pagina