hallo allemaal, Onze kleine krijgt nu vaak als tussendoortje fruit. Maar twee keer per dag fruit (2 x 2 stuks) is wellicht wat veel. Dus wil ik hem in de ochtend een ander tussendoortje aanbieden. Alleen als ik hem een soepstengel, rijstewafel of koekje geef an eet hij daar nietm zo veel van met als gevolg dat hij honger heeft al voor de lunch ennvoor het avond eten. Zn fruit eet hij gewoon graag maar ben bang dat het te veel wordt twee keer per dag. Ben sinds kort met komkommer ook begonnen en dit vind hij lekker alleen komt er niet veel binnen omdat hij nog geen raad weet met de lisse harde stukjes die er af komen dus hij sabbelt maar t meeste komt er weer uit. Dus ook geen vulling genoeg. Kortom: hebben jullie tips voor andere tussendoortjes?
hier zijn rozijntjes een dikke hit! maar 2x fruit is echt niks mis mee hoor, alleen maar goed en gezonder dan ieder ander tussendoortje.
Ja oke maar dan zijn het wel 4 stuks fruitnin totaal... Is dat niet te veel op 1 dag? En idd fruit leek mij ook gezonder dan ieder ander tussendoortje maar ja, overal waar TE voor staat..... Geroosterd brood kan ik nog weleens proberen. Anders misschien gewoon de korsten van het brood. Liga door t fruit zie ik het nut niet zo van in. Dan maak ik het fruit ongezond terwijl hij fruit heel goed eet. Ikmzoek meer iets wat ik hem zo in zn handen kan geven en op peuzelt. Zou ik ontbijtkoek kunnen proberen of is dat erg slecht?
Oh ja 4 stuks fruit is inderdaad misschien wat veel... Ik geef zo nu en dan wel een reepje volkeren ontbijtkoek of eierkoek, vind ze erg lekker maar er zitten wel veel suikers in dus ik geef het zeker niet dagelijks.
Ik heb net een reactie geplaatst over tussendoortjes in het topic over gewone melk, misschien heb je er nog wat aan.
Roma tomaatjes, worteltjes(gerasp), krentjes, fruitreep, Liga/kinderkoek, ontbijtkoek, eierkoek, plakje kaas of een klein beetje yoghurt.
Ontbijtkoek en eierkoek zit beiden heel veel suiker in. Bij ontbijtkoek is het het 1e ingredient op de verpakking. Zelf vind ik dat dus geen baby eten. Maar zowizo heeft mn zoon nog nooit een koekje gehad. Koekjes zijn hier rijstwafels en soepstengels. En zijn porties fruit verminderen? 2x2 is wel heel veel, maar 2x1? Wij eten hier 8u fles - fruit - 12u boterham/13ufles - soepstengel of rijstwafel, 17u avondeten- 19u bedtijdfles. Nooit het idee dat hij honger heeft!