Vanaf wanneer Autostoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heel goed! Zodra ze daar qua gordelhoogte (gordeltjes recht over de schouder naar achteren of net ónder de schouders vandaan in een achterwaartse stoel), in passen is dat helemaal prima.

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ja ik weet het maar het ding stond ons in de weg en was zo benieuwd hoe ze het zou vinden. Allemaal ongeldige redenen natuurlijk. Zou bij een evt tweede kindje dan oom wel langer wachten. Mja...gebeurd is gebeurd nu. Ze vond het overigens gelijk prachtig :p maar dat was natuurlijk te voorspellen

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik heb het helemaal uitgezocht omdat ik ook achterwaarts wil blijven vervoeren . Maar zodra ze de leeftijd hebben bereikt voor een autostoel zijn de beentjes al zo lang dat ze nog maar ongeveer 2 maanden achter uit vervoerd kunnen worden want de beentjes hebbdn gewoon geen ruimte meer . Dat is erg veel geld voor 2 maanden aangezien de autostoeltjes het dubbele kosten.

4. Storm

Storm Niet meer actief

#24 Storm, 18 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2013
    Heb ik ook iets van gehoord, maar als het niet meer past, dan past het toch ook gewoon niet meer? Of ben ik nou gek?
    Mijn zoontje van nu 2 jr en 2 mnd is overgegaan van de Tobi naar de opvolger. Hij is inmiddels over de 18 kg en 96 cm. Dus volgens de voorschriften moest hij over.

We hebben hem zo lang mogelijk in de groep 0 vervoerd, maar dat was met 9 mnd echt niet meer te doen. Hij was zwaar en groot, lag helemaal rond in de stoel. Moest echt mijn best doen om hem goed in de stoel te krijgen anders wilden de gordels niet meer dicht.

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hoe kom je daar bij?
    Kinderen kun je tot 25 kg. achterwaarts vervoeren.
    Kinderen van 6 jaar zitten nog heerlijk hoor.
    Kijk maar eens foto's op www.achterwaartsvervoeren.nl.

6. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Voor de lange ritten tot een jaar ongeveer, voor ritjes naar supermarkt in de andere auto een week of 6-7 eerder. Ze was wel erg lang.

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Dit klopt niet.

Het ligt ook aan de lengte en gewicht van je kindje.
    Ik ken een jochie van school die is 7 jaar en zit er ook perfect in.

Mijn zoon van bijna 6 past niet meer met zijn 1m42 en 32 kilo.
    Maar die is extreem groot.

Was hij gemiddeld geweest kwa lengte en gewicht had hij nog makkelijk in de grote achterwaardse stoel gepast hoor.

Je heb verschillende achterwaardse autostoelen.
    Zowel grote als wat kleinere.

8. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Vorige week!! Zijn voetjes waren zo opgevouwen tegen de rugleuning. Hebben nu een stoeltje van 9kg tot 25kg. Kun je zelfs een bbetje kantelen zodat ze een beetje liggen. En hier in Zweden verkopen ze allen achterwaartse stoeltjes.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Met ruim 15 maanden, hier ook een,ukje. Ik zou de maxi cosi blijven gebruiken tot het echt niet meer past. Niet omdat je kindje het niet meer leuk vindt, ik vind dat nl niet zo belangrijk, veiligheid wel;)

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Rond een jaar zijn we overgegaan...

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Met 10 maand geloof ik. Heb een aardige lange vent en hij maakte steeds de opening open ...

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

13. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Er staat helaas wel een GROVE veiligheidsfout in deze informatie.
    Zodra het kind met het hoofd boven de rand uitkomt van de groep 0+ stoel, mag het kind er niet meer in vervoerd worden!
    Hier zeggen ze dat hij tot de bovenkant van de oren er boven uit mag steken, maar dat is levensgevaarlijk! Bij een groep 1 en 2/3 stoel geldt de bovenkant oren regel wel.

14. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is net 10 kilo, en komt niet boven de rand van de maxi cosi uit ookal is ze ruim 2, ze blijft dus mooi zo lang mogelijk in de maxicosi zitten.

15. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Bij 22 maanden. We hebben familyfix waardoor je de maxi cosi nog een tijd rechtop kunt zetten. Advies van maxi cosi was om dochter zolang mogelijk in maxi cosi te laten zitten. Totdat ze met hoofd er bovenuit kwam.

16. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Wij zijn met 8 maanden overgegaan. Onze dame heeft lange benen en had de benen geknipt als ze in de stoel zat. Leek mij ook niet echt de bedoeling.
    We hebben nu de stoel van Lief! En die hebben we gekanteld.

Het liefste had ik haar nog in de maxi, maar helaas.

17. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

mijn dochter zat met 6 maanden in de autostoel.
    met 5,5 maand kregen we haar nog amper in de maxi cosi aangezien ze nogal aan de grote kant is, ze zat klem met haar schouders, dit vond ik echt heel zielig en hierdoor moest ze ook hard huilen.
    ze kon al stevig zitten toen, en het gaat nu nog steeds goed

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zoon is bijna 1 jaar, weegt 10 kilo en kan nog prima in de maxi cosi. Voor de veiligheid wil ik 'm er zo lang mogelijk in houden. Vooruit rijdend een harde stop maken dan breekt zo'n klein kindje gewoon zijn nek. Maxi cosi staat altijd gewoon in de auto dus van tillen geen sprake!

Deel Deze Pagina