Vanaf wanneer hebben jullie je baby uit laten slapen? Dus met andere woorden ergens anders dan thuis snachts? Ons meisje is nu 5 maandjes maar nog geen echte ervaring ermee
Hier met 9 weken een keertje bij oma en opa geslapen. Wij hadden van hun een weekend weg gehad met efteling erbij, maar toen was ik net zwanger (wisten hun nog niet) en dat kon na de bevalling nog maar 2,5 maand gebruikt worden. Dus moesten toen wel gaan. Anders verliep het. Alles is goed gegaan, en we hebben genoten van het weekend weg.
De eerste pas na 7 maanden.. ik kon het gewoon niet. De jongste met 4 maanden samen met haar broer... toen was ik al een stuk makkelijker... Ze logeren 3-4 x per jaar bij opa en oma en that's it. Niet meegerekend de keren dat we bij andere mensen zijn en we ze daar even naar bed doen om ze later op de avond weer mee naar huis te nemen.
Wij gaan om de 3 weken richting mijn ouders (wonen in Belgie) voor een weekendje en dan slapen we daar, maar dat is niet echt logeren vind ik. Voor de rest is hij nog nooit ergens anders blijven slapen. Heb er nog geen behoefte aan dat hij ergens anders gaat slapen dan thuis.
De eerste keer was met 12 weken. Nu slaap ik gemiddeld 1 maal in de week niet bij mijn kleine mannetje, omdat ik slaapdienst hebt. Zoontje is dan wel thuis bij mijn vriend natuurlijk. Dus dan ga ik eigenlijk logeren
Hier toen hij 4 maand oud was elke week. Me moeder past twee dagen op en ik werk lang, dus blijft me mannetje bij haar. In het begin had ik afgesproken dat ze een berichtje stuurde als hij sliep en als hij sochtends wakker was. Inmiddels heb ik het niet meer nodig, maar vind ik het toch fijn als ik tussen door van die twee dagen een berichtje krijgt.
Straks als ze ruim 4 maanden is ga ik een nachtje weg voor een congres, dan blijft ze bij papa maar dat zal wel met papa naar oma worden. Tot nu toe, drie maanden, alleen nog met zijn drietjes gelogeerd bij oma en in een hotel.
Poeh, denk dat Thirza bijna een jaar was toen ze voor het eerst een nachtje bij onze gastouder gelogeerd heeft. Dat durfde ik aan omdat ze daar vertrouwd was en onze gastouder haar ook door en door kent. Op zich had ik het wel eerder aangedurfd, ware het niet dat Thirza nogal slecht sliep en vaak kwam voor een nachtvoeding, (BV). Ik hoop deze keer eerder een keer de meiden weer weg te kunnen brengen voor een nachtje logeren
Hier wel al vaak samen met haar uit logeren geweest, haar alleen ergens laten logeren nog niet gedaan... Ze krijgt sowieso nog borstvoeding, dus ik zou flink moeten kolven van te voren en vervolgens is het voor de mensen bij wie ze logeert ook een heel karwei om telkens de melk op te warmen en een fles te geven. Daarnaast heb ik er ook nog he-le-maal geen behoefte aan haar zo lang te moeten missen
dat moet nog gaan gebeuren, ze is nu 18 maanden, op t moment dat ze zelf aangeeft ergens te willen slapen. tot die tijd blijft ze bij mij (of man als ik s nachts werk). een weekend of nacht zonder kind(eren) weg hebben we geen behoefte aan, dat komt wel weer als ze kinderen groot genoeg zijn.
Ons zoontje gaat uit logeren sinds hij ongeveer 6/7 maanden oud was. Hij gaat met enige regelmaat naar de opa's en oma's, ongeveer eens per 2/3 maanden. Ik mis hem behoorlijk, maar hij heeft het altijd onwijs naar z'n zin en de opa's en oma's ook. Ik vind het fijn dat de opa's en oma's op deze manier een band met hem opbouwen en hun 'eigen' dingen kunnen doen met hem. Maar je moet er vooral zelf een goed gevoel bij hebben als je je kindje uit logeren laat gaan.
Allebei nog niet. Julia heeft wel eens geslapen bij opa & oma omdat wij iets hadden, maar we halen haar altijd op om thuis verder te slapen.
Mijn zoontje was rond de 8 maanden toen hij voor het eerst ergens ging logeren. Hij logeert soms bij mijn moeder en heel af en toe bij de gastouder.
Met 9 maanden omdat we een bruiloft hadden. Mijn schoonzus past regelmatig op en blijft dan bij ons thuis slapen, maar die was ook uitgenodigd op dezelfde bruiloft. Heb nog getwijfeld om haar op te halen. Maar vond dat zielig, we zouden pas rond 2:30 thuis zijn (snachts). Toen heb ik me eroverheen gezet. Het ging niet heel fantastisch want ons meisje was ziek geworden. Toch hebben m'n schoonouders het fantastisch opgelost. Ze heeft uiteindelijk tussen hen in geslapen hahaha. Overigens hadden we al wel veel geoefend. We slapen namelijk regelmatig bij schoonouders dus ze kent het daar wel! Binnenkort weer want dan zijn we 8 jaar samen en hebben we een romantische dag/nacht! Aansluitend een weekend weg met z'n 3en!