2 weken geleden waren onze zoons (bijna 3 en nog geen 15 kilo) bij opa en oma aan het logeren, en hadden de autostoelen uit onze 2e auto meegenomen zodat ze ook nog even met de auto op stap konden.. Duidelijk uitgelegd hoe ze de stoelen (romer evolva 123) moesten installeren, boekje er bij voor als ze het niet meer wisten, zou helemaal goed komen. Nu kwamen ze er niet uit en hebben de 3puntsgordel maar gewoon voorlangs gedaan, stoel los in de auto, kind er in en dan de gordel er voor langs... ben flink boos geworden, ze zijn daar een beetje laks in, ach ging ook prima zo... terwijl ik het heel belangrijk vind dat ze veilig zitten.. Nu weet ik dat een 3puntgordel veel kapot kan maken in het lijfje van zo'n klein kind omdat heupen nog niet volgroeid zijn? Weet toevallig iemand een artikel hier over zodat ik ze dat eens kan laten lezen? Ze zijn nog een beetje van de oude stempel, ach, zonder autostoel kan ook wel voor een klein stukje, maar ben daar echt fel op tegen..
Als ze zo laks zijn dan zou ik mijn kids niet meer bij hun in de auto mee laten gaan. Heb geen artikelen maar vraag me af of ze dat dan wel zouden inzien alsnze t nu ook niet aannemen. Is een verschil tussen t niet weten en per ongeluk fout doen of t gewoon zo ook wel goed vinden
dan zet je ze er de volgende keer even zelf in, weet je zeker dat ze goed zitten. Of je laat ze helemaal niet meer meegaan met de auto
Op YouTube staan hele duidelijke crash tests die laten zien hoe belangrijk goed bevestigde autostoeltjes zijn. De filmpjes zijn wel heel confronterend, dus als je dat niet tegen kunt, moet je ze niet opzoeken.