Dreumes oost-indisch doof?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien is het normaal hoor, maar soms begin ik echt te twijfelen aan m'n dochter.
    Ze is echt niet dom en begrijpt een heleboel, maar soms reageert ze totaal niet op me.
    En dan twijfel ik: Oost-indisch doof, niet begrijpen of iets anders.
    En het ergste (voor mij): Ze reageert ook totaal niet als ik boos wordt (en dan word ik soms nog bozer). Geen schrik-reactie, niet stoppen met waar ze mee bezig is, niets. Dan zet ik haar wel eens in het hoekje bij de kamerdeur (voor echte time-out vind ik haar te jong) en dat vindt ze dan niet leuk.
    Maar omdat ze dus totaal niet reageert op mijn boosheid, twijfel ik of ze wel begrijpt dat ze iets doet wat niet mag. En dan vind ik 'de straf' weer zielig (en nutteloos).

Vind het moeilijk te omschrijven. Soms lijkt ze in een eigen wereldje. Alleen gefocussed op zichzelf en de dingen die zij ziet. Als ze op de bank klimt om iets te pakken wat niet mag, en ik zeg er wat van (van afstand of van dichtbij, maakt niet uit), dan lijkt ze zo gefocussed op dat ene ding dat ze wil pakken, dat de rest van de wereld niet bestaat.

Tenminste, dan is de ene kant van mijn benadering. Ze kan natuurlijk ook oost-indisch doof spelen...

Vanmorgen gooide ze de prullenbak om.
    Dus ik kniel naast haar, pak haar bovenarmpje en zeg op beetje boze toon: 'Nee Anne-Lynn, je mag de prullenbak niet omgooien'.
    Ipv dat ze onder de indruk is van mij, kijkt ze langs me heen en roept heel enthousiast: 'Poppetje!' (ziet poppetje liggen op de grond). Na drie keer heb ik het opgegeven, want dan is het incident alweer zo lang geleden dat ik niet geloof dat ze het verband nog kan leggen.

Wie herkent dit? Normaal dreumes-gedrag? Wat kan ik hiermee?
    Ik ervaar het wel een beetje als probleem namelijk. We hebben er net een kleintje bij en ook voor haar veiligheid wil ik dat Anne-Lynn naar me luistert. Geen duplo gooien in de box, niet wild over me heen klimmen als ik borstvoeding probeer te geven, dat soort dingen.

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Ik herken het ook, maar volgens mij is mijn zoon echt Oost-Indisch doof, want hij reageert wel als hij geluiden hoort van buiten bijvoorbeeld. Geen idee wat er aan te doen dus ik lees even mee. Moet wel zeggen dat er ook momenten zijn dat hij wel luistert, maar soms reageert hij niet eens op zijn naam.

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    klinkt mij als normaal in de oren, ik herken het tenminste. Erg frustrerend af en toe.
    En zodra je het woord koek/snoep/buiten etc laat vallen horen ze je gelijk :p

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik herken het ook, en idd; zodra ik begin over 'koek', hoort ze me meteen, maar als ik zeg 'van de bank af!' hoort ze niks... Ik ga maar gewoon door met aandacht trekken en waarschuwen, want kennelijk hoort ze me wel, maar negeert ze het gewoon...

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Normaal peutergedrag! Ze wil de wereld ontdekken. Alles is nieuw en spannend. Ik zou haar niet te veel remmen hierin.........

6. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Haha, ik zeg net tegen hem wil je een koekje? En hij loopt regelrecht naar de keuken (3 keer raden waar zijn koekjes liggen :D)

Deel Deze Pagina