Gipsafdruksetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beebiewens, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Omdat papa dol is op Noah's kleine voetjes had ik hem voor vaderdag een gipsafdruksetje cadeau gedaan, om een gipsafdruk van Noah's voetje te maken zoals dat eruit zag op zijn allereerste vaderdag :).

Maar... Stelletje klungels als wij zijn :D, is het maken van de afdruk mislukt!

Nieuw setje nodig dus... Maar we wonen in een dorp dus hier is het waarschijnlijk nergens te vinden en bestellen via internet kost ons evenveel aan verzendkosten dan aan het setje zelf :$.

Waar hebben jullie 'm gehaald?

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    de meeste babywinkels hebben dat wel toch? prenatal iniedergeval wel

maar hoezo is het mislukt? als je hem maakt is het gips nog wat drappig, mocht hij mislukken tik je tegen het blik aan en kan je opnieuw proberen

3. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Toen we het gips hadden aangemaakt was het nog te nat, even later al te droog. We hebben nog geprobeerd het te redden door er weer water bij te doen, maar toen werd het een hele drassige bende die nog steeds niet droog is. Wij zijn heel goed in de simpelste dingen laten mislukken geloof ik :).

Hier in het dorp zitten geen babywinkels, althans geen Prenatal of andere grotere zaken. Maar ik zag dat Baby-Dump geen verzendkosten rekent momenteel, denk dat we het daar dan maar weer gaan bestellen.

4. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Intertoys! Superhandig setje, kan je eerst de afdruk maken met klei en daarna het gips eroverheen gieten. Onze dochter was net 4 weken en heb het wel 3x over gedaan denk ik... kannie misgaan dus hihi!

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Action!

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Action

7. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Al 2 keer langsgegaan bij de Action omdat ze hem hier vroeger ook hadden, maar nu dus al een paar weken niet meer...

8. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Kruidvat heeft ze ook!

9. Anders in plaats van met gips vingerverf doen? :) Dat kan zeker niet misgaan ;)

10. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    ja bij de Xenos (is het goedkoopste) of bij de babywinkel kan je zo'n canvasdoek met verf kopen, is erg leuk en veel makkelijk.
    De gips afdrukken bij ons zijn elke keer mislukt omdat meneer zijn voet bleef bewegen. Met verf is het wel gelukt!

11. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Nou nou, eergister ook geprobeerd om afdrukjes te maken, wat een ramp!

Ik heb bij de kraamcadeau's een setje gekregen voor de eerste voet en hand afdruk. Een soort klei waar je het in drukt en dat hard dan uit.... was helaas al helemaal uitgedroogd :(

Daarna mijn lijstje met gips van de action gepakt. Gips gemaakt, erin gegoten (lees: gekwakt) en toen... gips hard :x
    Ik denk dat ik te weinig water heb toegevoegd. Op de verpakking stond 200ML en vervolgens eventueel nog wat water toevoegen. Ik heb alleen 200ML erbij gedaan. Het ging als een semi-stevige massa het lijstje in en was vervolgens niet met het spateltje uit te strijken. Ik dacht nog slim te zijn door mijn hand flink nat te maken onder de kraan en de massa zo met mijn hand glad te strijken maar het gevolg was alleen maar dat nu mijn hand en onder mijn nagels alles onder het gips zat...

Maar ik geef niet op! Ik zal en moet een gipsafdrukje hebben. Ik denk dat ik voor een 3D setje ga kijken.

12. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Wat een drama is dat zeg.
    Hier hebben wij het ook 3 keer geprobeerd en alle keren mislukt :), te nat, te droog, te weinig pfffffff gewoon drama en niks voor baby's.
    Wij hebben een verf setje gekocht, met een rolletje zijn handen en voeten in gerold hihihihihi en een afdruk gemaakt.
    Ik zeg top en geen rommel

Ik vraag me eigenlijk af of er ouders zijn waarbij een gipsafdruk wel gelukt is ;)

13. Metire

Metire Niet meer actief

bij ons is na ongv. 8x opnieuw kneden een klei afdruk gelukt.. :p we hadden er 2 voor handjes en voetjes maar ik heb die voor de handjes maar laten zitten.. ;)

14. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik heb nu bij pippoos een zeer licht gewicht modelleerklei gekocht. Zo een klei die je kunt kneden en dan aan de lucht kunt laten drogen. Doordat deze zeer licht gewicht is heb je bij de kleinste aanraking al een afdruk wat ideaal is aangezien ik bij de standaard modelleerklei heel hard op de handjes en voetjes moest duwen om ook maar iets van een afdruk te zien. Ik zal straks een foto van het resultaat posten als het is gelukt!

De klei koste trouwens 7,95 en is volgensmij genoeg voor beide handjes en voetjes.

Deel Deze Pagina