Is er iemand die me alsjeblieft wat gerust kan stellen tot a.s vrijdag?(echo) Ik ben 5 weken lang echt kotsmisselijk geweest en ineens is het over. Ik voel me ook niet meer zo lamlendig als normaal en heb het ineens ook niet meer zo ijskoud. Misschien heeft het helemaal niets te betekenen maar ik ben echt zó bang nu dat het niet goed zit. En dan lees ik ook nog in dat boek 'veilig zwanger ' van Mariel Kroon en Beatrijs Smulders dat de meeste miskramen in week 11 voorkomen. en ik heb dus ook geen gevoelige tepels meer. Ik wil ons kindje niet kwijtraken,ben zó bang dat op de echo een dood kindje te zien is
Tja, dat wordt echt afwachten. Probeer jezelf in de tussentijd maar wat de kalmeren met de gedachte dat je lichaam misschien alleen maar gewend is geraakt aan het hcg en de hele zwangerschap en dat daarom de symptomen over zijn. Ook verschillen de symptomen van dag tot dag hé. Probeer jezelf niet gek te maken, wacht de echo af. Ik snap je angsten hoor. Ik heb sinds vandaag ineens geen gevoelige tepels meer, flipte m ook toen ik dat merkte.
Ik ben ook wel bang dat het mis kan gaan.....maar geloof gewoon dat het goed blijft gaan..... ik heb zelf weinig symptomen, maar toch zwanger.....denk ook dat de symptomen kunnen blijven komen en gaan.
Rustig! Dat is mijn enige advies. Niet teveel lezen....iedereen is anders en iedere zwangerschap is verschillend....ik eerste zwangerschap: totaal geen klachten...helaas miskraam met 7 weken...tweede zwangerschap: geen klachten en een gezonde zoon....derde zwangerschap: kotsmisselijk wekenlang...verder geen klachten...rond de 10 of 11 weken was de misselijkheid ineens voorbij (ben toen ook begonnen met vitamine b6 te slikken)...en een gezonde dochter. Ik denk dat iedere moeder gespannen is de eerste tijd...en misschien wel de hele zwangerschap....en daarna heb je een beeb om je zorgen te maken...en daarna een peuter....een kleuter....een kind....en daarna een puber.....hihi volgens mij blijft t zorgen maken eigenlijk altijd! Maar probeer je rustig te houden. Helaas kan niemand je het antwoord geven dat je wil, behalve de verloskundige als ze een echo maakt....Ik weet wel hoe het is maar je kunt geen bevestiging krijgen van anderen....er zijn er waarbij het mis is gegaan maar ook heel veel waarbij het goed is gegaan.
je niet meer zwanger voelen heeft niks te zegen over het wel of niet goed gaan van een zwangerschap ! je lichaam went ook op een geven moment aan de hormonen waardoor je weer wat beter gaat voelen ! geniet er maar van want er komen nog genoeg kwaaltjes
Volgens mij had ik ook rond de termijn die jij nu bent ineens geen gevoelige borsten meer... werd er ook een beetje onrustig van, maar niks aan te doen. Die onzekerheid blijft en wordt pas wat minder als je je baby gaat voelen. Probeer afleiding te zoeken, je hebt uitstekende kansen dat alles goed is bij de echo vrijdag!
Sorry dat ik hier mijn verhaal zet,maar bij mij begon het ook zo,ik was eerst kotsmisselijk vanaf het begin,elke ochtend overgeven,daarna ineens voelde ik niks meer,ik was toen 10 weken zwanger,ik zou die week een echo krijgen,maar ik wist al dat het mis was,ik bereidde me voor dat ze een dood kindje zouden zien.En zo was het ook.Ik had geen bloedingen,helemaal niks.Pas die week weer erop begon ik zwart bloed af te vegen.Daarna had ik voor een curretage gekozen. Ik hoop echt voor je dat je gewoon nog zwanger bent van een gezond kindje.Veel sterkte.
Ben je elf weken zwanger of 9 weken en een paar dagen zoals je banner zegt? Met elf weken kan het namelijk ook zijn dat de hormonen beginnen te wisselen waardoor de klachten uit het eerste trimester (moe, misselijkheid, zere borsten enz.) afnemen of zelfs helemaal over gaan. Dat kan het ook gewoon zijn! Probeer je niet al te druk te maken, hoe moeilijk dat ook is.. Het kan ook gewoon het einde van het eerste trimester zijn Ik hoop voor je dat je vrijdag een prachtig groeiend en levend kindje ziet!!
Ik ga heel hard voor je duimen Klaproos dat je vrijdag een goede echo hebt! Het is jullie zo gegund! Ik kan je verder niet geruststellen en ik denk eigenlijk dat niemand dat kan. Probeer rustig te blijven en vertrouwen te hebben. Misschien zou je eventueel nog even je verloskundige kunnen bellen?
je kan inderdaad voor de zekerheid even de verloskundige bellen. misschien kan zij je wat geruststellen. ik heb 7 week aan 1 stuk door elke dag gespuugd. toen was het ineens over van de een op de andere dag. en inderdaad ook ineens niet meer zo lamlendig. wat meer energie. helaas begon ik afgelopen week toch weer met spugen. en wat iemand voor mij ook al zei, je lichaam went aan de hormonen en dat kan ervoor zorgen dat je je weer wat beter voelt. ik duim voor je dat alles gewoon goed is en dat het wondertje in je buik nog lekker aan het groeien is.
Het hoeft niets te betekenen, probeer niet te veel te stressen want dat is ook zeker niet goed! Ikzelf ben 5w lang heel misselijk geweest, de hele dag door. Toen ik 10w was, was het ook plots over en in die tijd ook zoiezo minder kwaaltjes gehad en minder last van mijn borsten. Maar alles was gewoon goed hoor. Op 8w had ik ook een goede echo gehad en de gyn had me toen al gezegd dat na zo'n goede echo de kans klein is dat het nog mis loopt dus ik was niet zenuwachtig. Alleen heel blij dat ik eindelijk niet meer misselijk was Volgens mij zijn rond die tijd mijn hormonen gaan wisselen, dan verliezen de meeste vrouwen hun ergste klachten zoals misselijkheid. Ik hoop voor je dat alles goed is!
Dank jullie wel meiden voor de geruststelling. Ik weet het,ik moet gewoon afwachten. Eigenlijk heb ik niet echt het gevoel dat het mis is maar ik heb nogal te kampen met paniekaanvallen en tsja dan kun je jezelf best opfokken. Misschien dat de klachten inderdaad gewoon minder zijn. Ik ben overigens zo lang zwanger als de banner zegt maar laatste NOD was 16 januari. Zou dus 11 weken zijn maar ben een week teruggezet afgelopen keer. moeder van 6,sterkte nog. Lijkt me afschuwelijk zoiets te moeten meemaken.
Hey Klaproos, Ik heb niet alle berichtjes gelezen dus misschien val ik nu in herhaling maar ik wilde je meteen geruststellen! Ik ben zelf 5-6 weken lang super misselijk geweest, viel om 19 uur standaard in slaap en had gevoelige borsten. Mijn verloskundige vertelde me dat het zo kan zijn dat rond de 9 weken (en daarna) de klassieke symptomen af kunnen namen en dat dat helemaal niet erg is. Bij mij begon het bij week 10 af te nemen; was ineens niet standaard iedere dag misselijk. Dit is best eng maar ik weet wat mijn vk zei en daar heb ik me aan vastgehouden. Trouwens...misschien heb je gelijk maar ik heb nog nooooooit gehoord dat de meeste miskramen met 11 weken gebeurt. Dit ligt rond de 5 weken. Als je bang bent (en dit is heel logisch) moet je gewoon even je vk bellen. Mijn vk is mijn schoonzus en door een eerdere miskraam weet ze dat ik soms erg nerveus ben en daarom verteld ze me dit soort dingen om te voorkomen dat ik met 10 weken ineens overstuur zou raken omdat ik niet meer misselijk ben. Echt....als ik jou was zou ik gewoon even bellen om dit te bevestigen bij je vk! Dan hoor je het van iemand die hier een studie voor heeft gedaan en dat helpt echt!!!! Als je het aan mij vraagt is er echt niks aan de hand en mag je stiekem blij zijn dat het nu wat beter gaat want die misselijkheid soms...... Liefs,
Ik had dat ook bij mijn vorige zwangerschap, een week later kwam t weer even terug en toen was de misselijkheid voorbij bij mij. Deze zwangerschap heeft het met 6 weken 2 dagen geduurd en begon de meeste misselijkheid na de 11 weken, tot nu toe Volgens mij gaat het vaak fout rond week 11 omdat de meeste mensen dan een echo krijgen. Maar vaak is het rond 6 weken al fout gegaan en is het hartje nooit gaan kloppen. Kwaaltjes zeggen zo weinig.
Franky en Maira nogmaals bedankt! Ik viel dus ook altijd om half 9 in slaap en nu kan ik veel langer wakker blijven. Ik heb vrijdag de echo dus om nu de VK te bellen vind ik ook zoiets voor nog maar 2 dagen wachten. Ik voel me nog wel zwanger overigens. Maira,ik dacht ook dat het rond week 6 fout gaat meestal. Ik weet ook niet wanneer een 'normaal' iemand een echo krijgt. Ik loop in het zkh ivm MMM en medicatie dus tsja
Klaproos: ik kan me angsten goed voorstellen meid! Ik kan er verder niet over meepraten, maar wil je toch ff een knuffel geven en dat het maar snel vrijdag mag zijn, met weer een super mooie echo!!
Pien,dank je wel lieve meid dat je aan me denkt terwijl je het zelf zo moeilijk hebt. Ik vind het niet fair om jullie allerlei blije echo's te laten zien in het topic dus vandaar dat je me wat minder ziet en ik wat minder reageer maar ik lees alles
Ik duim mee voor je klaproos! Telkens ik minder misselijk ben of een dagje me beyer voel panikeer ik ook. Ik ben uitgerekend voor 2 nov. X
Ik had al bijna geen zwangerschaps symptomen maar toen ik mijn eerste echo had met 11.4 weken had ik helemaal geen symptomen meer en vreesde dus het ergste. Mijn gyneacoloog zei dat je daar geen waarde aan moest hechten omdat juist rond die tijd de meeste eerste zwangerschaps symptomen verdwijnen. Had ook een prachtige echo, een zwangerschap uit het boekje en mijn dochter wordt over twee weken alweer drie!