Vanaf wanneer baby vaste tijd naar bed s'avonds?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Belgiƫ - Antwerpen
    Hier 4 maanden bv gegeven en toen sliepen we samen in bed, meestal rond 22u sliep ze pas. Nu sinds 3 weken ofzo gaat ze goed op tijd om 20u naar bed in haar eigen bedje ;) En het gaat goed!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Vanaf 3 maanden gaat ze rond 7 uur naar bed. De eerste maanden werd ze nog wel even wakker voor een voeding rond 11 uur, maar tukte daarna altijd snel weer verder.

3. jessica1

jessica1 Niet meer actief

mijn dochter ging vanaf 2 maanden al standaard om 7 uur naar bed
    maarja bij mij was het een ander verhaal mevrouw wou overdag niet slapen dusja mevrouwtje was dus helemaal gesloopt om 7 uur
    ook sliep ze dus door met 2 maanden hoefde zelfs de nachtfles niet meer te geven omdat ze alleen maar bijtankte van slaap die ze overdag miste
    ik ben ook erg gesteld op mijn avonden dus ze ligt bij mij standaard tussen half 7 en 7 uur op bed, het wil soms ook wel is vroeger zijn als ze echt heel moe is

4. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Bij onze eerste liep dat hoe het zo uitkwam. Bij de tweede hebben we hem op bed gelegd na de oudste. Zo rond half 8, 8 uur en bij de de derde zijn we vanaf weekje of 4 een strak schema gaan hanteren. Ik legde de jongste op bed terwijl mijn vriend de oudste 2 op bed legde. Allemaal tegelijk zo rond 7 uur.

Dit is bij ons een bewuste keus geweest omdat het druk zat was met 3 kleintjes onder de 4. De avond is voor ons ;)
    In het begin was de kleine wel aan het protesteren maar na een weekje zat het ritme er goed in en het werkt nog steeds. Wij zitten om half 8 heerlijk samen aan de koffie!

5. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    ik heb het nooit echt willen pushen om op gezette tijden te gaan slapen.
    op een gegeven moment heeft ze zelf een soort ritme gekregen en daar heb ik het bij gehouden.
    je merkt na een tijdje ook rond welke tijd je kindje moe is en dus naar bed moet.
    als de voedingen ongeveer op dezelfde tijden worden gegeven kan je het op elkaar aanpassen en zo een schema maken.
    mijn dochtertje heeft de eerste 6 maanden volledige bv gehad en ik voedde haar op verzoek, met ongeveer 3 uur tussen de voedingen, behalve in de avond kwam ze soms vaker, en dan haalde ik haar er gewoon uit dus de slaaptijden waren ook wisselend.
    op een gegeven moment was ze om 8 uur savonds wakker en sliep ze rond half 10 savonds weer tot de volgende ochtend half 8.
    nu slaapt ze sinds 2 maandjes ongeveer van 8 tot 8 :)

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    de mijne slaapt nu nog niet op vaste tijden en tot het half jaar ate niet eens op dezelfde tijden. de ene keer ligt ze er 7 uu in en de andere keer 10 uur. de ene dag sliep ze ook meer overdag dan de ander en als we veel hadden gedaan ging ze meestal vroeg naar ed omdat ze gewoon bekaf was.

alls je graag met een vast schema werkt kun je het gewoon proberen

Deel Deze Pagina