Hoi hoi . Ik ben pas niewu hier , nog net een minuutje of 3. Maar het zit me toch behoorlijk hoog. Na een paar keer al mee gelezen te hebben over symptonen begin ik bij me zelf steeds meer te zien. Ook mensen in me omgeving merken dat ik verander. Ik heb de volgende symptonen ( weet alleen niet of het uberhaupt iets kan zeggen) - pijnlijke borsten - eet patroon veranderd - buik wordt wat dikker ( maar ik ben maar 300 gram aangekomen) - ben snel moe. - dieren die eerst niks van me moesten weten komen nu op me af (ik loop stage op een kinderboederij en werk daar met paarden , een paard is vrij druk en aggressief , nu komt ze bij me en probeert "lief "voor mij te zijn. - heb snel last van kwaadheid , wat zo ineens overslaat na huilbuien . - een klein meisje van bijna 2 moet niks weten van andere mensen ( zij komt ook met haar rmoeder bij ons op de kinderboederij) , maar ze wil maar al te graag opgetild worden door mij , en klemt dan haar beentje in mijn zij , ze ontwijkt me buik. Nu weet ik dat dit niks hoeft te zeggen maar het kan ook heel veel zeggen. Ik ben 27 september voor het laatst ongesteld geweest , weet ook dat ik een cyclus heb van 28 dagen. Alleen doordat ik in september 4 dagen ziek ben geweest en meerdere malen heb over gegeven , weet ik ook dat de kans bestaat dat de pil mee is gekomen. Ben met deze klachten na de huisarts geweest , hij zegt dat dit enkel een puber"gedrag "is met wat lichamelijk groei. Maar dit is niks vergeleken toen bij mij de "de pubergroei"begon. Hij zegt dat ik me niet druk meot maken en de test van 18 oktober was ook negatief , maar ik ben toch erg bang. Heb er al wel met me vriend over gehad en die vind het prachtig als er een kleine komt , maar ik zie er nogal tegen op. Ik heb trouwens geen last van ochtend misselijkgeid maar wel een down gevoel in me maag wanneer het later wordt op de dag. Wat denken jullie kan dit een teken zijn? En eventueel weer een test wanneer zou ik die het beste kunnen doen? Alvast erg bedankt, Groetjes Sandra
Een test kun je pas doen de eerste dag dat je overtijd bent met je menstruatie. U lichaam kan heel veel rare dingen met je doen en je hoofd op hol laten slagen. Misschien zijn dit een beetje pre menstruele symptomen aangezien je je regels bijna moet hebben. Als je echt hulp wilt moet je misschien naar een andere HA gaan.
Dat is een klein beetje onmogelijk helaas. De wachtrijen hier zijn enorm lang, voor een andere huisarts. Ben namelijk al een half jaar bezig met een andere huiarts te krijgen. Groetjes sandra
oke is goed. Heeft misschien iemand nog een idee met die symptonen hoe ze weg te krijgen zijn ofzo? Want een pretje is het niet bepaald. Groetjes sandra
fe op een rijtje 27 sept laatste menstruatie, was dit de eerste of laatste dag? altijd regel van 28 dagen dan zou je morgen weer ongesteld moeten worden, maar ben je nu gestopt met de pil? dan kunnen het ook ontpil verschijnselen zijn... 17 oktober getest, was te vroeg om zwangerschap waar te nemen, zou dan nog niet ingenesteld kunnen zijn... je zou morgen kunnen testen als je niet ongi word en als die nega is en ongi blijft weg over 1 week weer testen... Wat zeggen je ouders er van?krijg je genoeg steun van je familie?
27 september was de laatste dag, ik heb een cyclus van 28 dagen , dus meot over 2 dagen weer ongesteld worden, ik ben neit gestopt met de pil maar ben ziek geweest en meerdere malen moeten overgeven , waardoro ik denk dat de pil mee is gekomen. Me ouders weten nog van niks . Maar me schoonouders weten wel dat de kans bestaat en die even wel steun. Groetjes sandra
oke ... huisarts zij dat ik tot 1 november me lichaam en kans moest geven , en dat ik pas vanaf 24 oktober ongesteld werd. Maar daa ben ikdus met andere woorden alsnog overtijd? Ik weet wel 100 % zeker dat ik 28 dagen cyclus heb. ALeen dacht dat dit gelde vanaf de laste dag dat je je menstruatie had. Gr sandra
ik doe morgen een test , dan is me studiefinanciering binnen. Ben nu best behoorlijk zenuwachtig. GR sandra
Jeetje, dat is juist, in Nederland kunnen jullie HA zelf niet kiezen zeker hé? Ik vind dat wel erg..Ik woon in Belgie en als je hier een andere wilt, hoef je enkel de telefoon te nemen en een afspraak te maken met de dokter die je zelf wilt..Moet je dan verhuizen om een goeie dokter te kunnen spreken of zo? Leef wel met je mee hoor sterkte hé xxx
Huisarts kan hier ook weinig aan doen. In Nederland doet een HA niet zomaar een bloedtest om te kijken of je zwanger bent. Ik zou zijn advies afwachten en pas 1 november opnieuw een test doen (als je dan nog niet ongesteld bent geworden). Al die symptomen kunnen ook nu meer opvallen omdat je al een beetje bang bent om zwanger te zijn, misschien heb je die normaal ook wel. En een cyclus tijdens het slikken van de pil is niet hoe je echte cyclus in elkaar zit. Bovendien kan je cyclus een beetje van slag zijn doordat je een of meerdere pillen hebt uitgespuugd. veel sterkte!
Ik heb een stopweek gehad van tien dagen ipv zeven, dus mijn pil was ook niet veilig meer. Mijn HA zegt dat je met de pil niet kan uitgaan van je normale cyclus want je ongi is dan een onttrekkingsbloeding. Je kan in ieder geval drie weken na de evt. conceptie testen. Ik zit in hetzelfde schuitje. Sterkte en keep us posted!