Vanaf wanneer begon jij met bijvoeden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SDonya, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    met 6 maanden.

Wij bepalen wat en wanneer, baby bepaald hoeveel.

2. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel met een -t hoop ik :p

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Met 5 maanden op dringend advies van kinderarts. Anders hadden we tot 6 maanden willen wachten.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij zijn met 4 maanden en 2 weken begonnen. Waren dan 2 lepeltjes ofzo. Met 5 maanden eigenlijk echt begonnen
    Verder ben ik het met merah eens. Baby's weten toch niet wat eten is dus hoe kunnen ze er dan aan toe zijn? Zoontje was bij koffie drinken even nieuwsgierig als bij een banaan eten. Dit wil niet zeggen dat hij toe is aan een mok koffie. Is gewoon nieuwsgierigheid :)

5. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Kaan was met 5 maanden begonnen.
    En Atilla met 4 maanden, hij krijgt nu combi voeding dus gepureerd & Rapley en het gaat heel goed!

6. tuc

tuc Niet meer actief

voor de 3 maanden...wat daar slecht aan is??? Dat 4 maanden de absolute ondergrens is en je gaat daar dus nog een dikke maand onderzitten...kind was net geboren....ja dat vind ik bizar en dom.

7. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Dat mag jij uiteraard vinden hoor :)

Ik heb een blij en vrolijk kind die dus nergens last van heeft.

8. tuc

tuc Niet meer actief

o maar echte schade hoef je ook nog niet na 3 maanden te merken hoor

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn oudste heeft ook rapley gegeten. Ik wil sowieso geen gepureerd eten geven, kunnen kindjes ook rapley eten met flesvoeding ernaast? Ik lees vooral dat ouders die borstvoeding geven daarnaast rapley doen maar helaas krijgt mijn jongste geen borstvoeding meer..

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja hoor dat kan! Ik wil zelf een combi doen vanaf 5,5/6 maanden. En ik geef sinds week 10 flesvoeding....

11. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Dat ben ik ook zeker met je eens :)

Maar ik sta er nog steeds voor 100% achter dat wij zo vroeg begonnen zijn.
    Hoe "dom" een ander dat ook vinden mag.

12. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier borstvoeding en combi bijvoeding
    (dan weet ik ook dat zijn maagje lekker vol zit 😍 ).

Trouwens met flesvoeding kan je ook Rapley doen.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Het topic gaat erover wanneer iemand begonnen is met bijvoeding.
    Er staat niet ik vraag naar commentaar;)

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Hier ook rapley met flesvoeding :)

15. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Mijn baby is 4,5 maand en zit sinds deze week bij ons aan tafel. We leggen een paar stukjes groente op haar tafelblad, en zij knijp het fijn en gooit het op de grond haha. Als ze wel iets in haar mond doet kijkt ze heel vies haha heel schattig om te zien.

16. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hier geprobeerd bij iets meer dan 4 maanden, dat was echt proberen want het was uitspugen en ook nog last van obstipatie. Toen hebben we het een tijdje gelaten voor wat het was en met 6 maanden echt actief gaan proberen. Dit keer ging het goed, en ook haar darmen waren er sneller aan gewend. In het begin wel uit moeten kijken met banaan omdat ze daar snel verstopt van raakte.

Bij de tweede wacht ik denk ik gewoon tot 6 maanden, vond het zo zielig dat ze er zo'n last van had dat ik bij de 2de er liever wat langer mee wacht.

Een advies van wachten tot 4 maanden minimaal lijkt me niet zomaar uit de lucht gegrepen maar een ieder moet doen wat ie zelf het beste vind/lijkt. Discussies over dit onderwerp zullen er altijd zijn, de 1 vind 4 maanden prima en een ander voelt zich beter met wachten tot 6 maanden. Ik zou verder ook niet precies weten wat voor schade er zou ontstaan als je eerder dan 4 maanden begint met bijvoeding, maar ik ga er vanuit dat dit niet voor niks geadviseerd wordt en volg dit advies dan ook gewoon op.

17. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Haha, ik zie het nu ook! ;)

18. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Toen mn oudste een baby was, was het advies nog zes maanden. Om die reden ben ik toen met zes maanden begonnen. Inmiddels is het advies vier maanden en mn jongste is nu 3,5 maand. Ondanks dat ze een flinke baby is, vind ik vier maanden nog zo jong. :( Ik weet nog niet goed of ik over twee weken echt al ga beginnen of het nog heel even uitstel. Misschien dat ik het voorzichtig probeer en als het geen succes is, het gewoon een maandje later weer oppak.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Als ik je mag verduidelijken...misschien maakt dit je keuze makkelijker. Het advies van de who is nog niet veranderd hoor, die adviseren nog steeds 6 maanden. Natuurlijk zijn er tegenonderzoeken en sommige cb's nemen dit zomaar over. Dat betekend niet dat het algemene advies veranderd is;)

20. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het cb baseert zich op het voedingscentrum en die baseren zich op een nieuwe richtlijn gebaseerd op rammelig onderzoek, zo zit het geloof ik.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Vast voedsel - Kenniscentrum Borstvoeding verwerpt richtlijn vier maanden

Maar idd qua WHO-advies is er niks veranderd.

Deel Deze Pagina