Hallo dames, Onze dochter is 5 maanden en is opeens erg onrustig tijdens het drinken van haar fles. Ze drinkt de fles ongeveer voor de helft goed leeg en daarna begint het... ze raakt afgeleid, draait haar hoofd weg, kauwt soms wat op de speen... daarna begint het overstrekken, beetje huilen. Zodra ik met haar knuffel is het ook gelijk weer over. Dan probeer ik de fles nogmaals en de ene keer gaat het gerommel door en de andere keer drinkt ze zonder problemen verder. Ze krijgt 4x 180/6 (Nutrilon HA1) met 3 schepjes Nutriton. Ze drinkt al vanaf haar geboorte Nutrilon HA1 uit een Difrax fles. Nooit geen problemen gehad en verder is het een tevreden, vrolijk meisje die goed slaapt. Ze doet dit overigens niet bij elke fles... Ik dacht eerst aan tandjes omdat ze al een tijdje behoorlijk kwijlt en alles verdwijnt in haar mond, maar verder geen verhoging of dunne ontlasting. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Hier ook een snel afgeleide drinker. Wat hielp was om hem nog meer af te leiden, door middel van een speeltje/sleutels/telefoon. En hij vond het na een paar maanden ineens totaal niet fijn meer om beetgehouden te worden tijdens de fles. Dus sindsdien altijd neergelegd, op de bank, op de grond, op het speelkleed (met uiteraard in mijn andere hand iets wat afleid ). Dat hielp bij ons goed.
Mijn zoon had het van dr week ook en die begon in de avond met alles onderspugen dus was een buikgriep. Nog steeds is hij een beetje onrustig,is nog steeds ziekjes. Hopelijk is dat het niet voor je dochter.
Afleiden probeer ik door tegen haar te babbelen, maar dat werkt niet altijd. Als één van de poezen voorbij loopt dan heeft ze totaal geen aandacht meer voor de fles. Maar waarom ze dan gaat overstrekken en huilen (?) Ziek is ze gelukkig niet. Ze heeft wel wat dikke poep en ook kleine beetjes. Ik dacht eerst nog aan kramp maar wel raar dat ze dat dan alleen tijdens de fles heeft.
Grotere speen gister geprobeerd, maar helaas zonder succes. Nog steeds huilen terwijl de melk er gewoon uitloopt. Afgelopen weekend heeft ze behoorlijk veel poepluiers gehad, iets dunner dan normaal maar geen spuitluiers Sinds vanmorgen ook verhoging en erg huilerig, dus waarschijnlijk toch tandjes.