He meiden ik opende gisteren een topic over afscheiding.. daar had ik gisteren nogal last van alleen in de ochtend... vervolgens leek ik blaasontsteking te hebben ben toen naar de huisartsenpost gegaan en mijn urine was schoon... maar dat was avond urine... morgen kijken of ik met ochtend urine naar de huisarts kan... Nu is er een ander probleem... Ik ben morgen 22 weken... steeds in de avond zweet ik heel veel (door de warmte) maar mijn slipje is ook wel vochtig zeg maar... Maar nu vraag ik me af of het zweet is... of eventueel verlies van vruchtwater of afscheid... Ik kan geen onderscheid meer maken... Het ergste is, is als ik eraan ruik (sorry voor de details) dat het naar wasverzachter ruikt.. ik weet dus echt niet wat het is... ik maak me nogal ongerust... gelukkig heb ik wel morgen een afspraak met de verloskundige.. maar tot die tijd zit ik dus in onzekerheid. Ook nu voelt mijn slipje vochtig... Maar ook nu vraag ik me af of het afscheiding is... ligt er wel een beetje op (wit uitgedroogd streept) die gewoon naar een gezonde afscheiding ruikt... je weet wat ik bedoel.. maar mijn slipje voelt wel vochtig aan.. Vraag me af of het ook druppels kunnen zijn van na het plassen... Maar ja... ben zo onzeker... Wie maakt dit ook nog meer mee? of heeft het meegemaakt?
Ik heb op je vorige topic ook gereageerd: ik heb ook erg veel afscheiding. De ene keer meer dan de andere, maar echt wel zoveel dat ik doorlek zonder inlegkruisje. Ik heb wel eens gehoord dat je op je pols/arm moet blazen (druk uitoefenen dus) en kijken of er dan meer komt. Dan zou het vruchtwater moeten zijn. Als je echt zo onzeker bent en blijft, dan zou ik vandaag gewoon even naar je vk bellen. Beter te veel dan te weinig: het is hun werk he!! Succes! Hou je ons op de hoogte?
Als je veel zweet kan het ook heel goed zweet zijn, dat ruikt meestal nergens naar. Als ik 's ochtends wakker word ben ik vaak ook helemaal bezweet en zo ook mn ondergoed. Maar het kan ook afscheiding zijn, soms droogt dit in een streepje op, maar niet eens altijd. Ik zou me er niet meteen druk om maken hoor, afscheiding is heel normaal! Zweet ook, en zelfs wat incontinentie kan je nog wat aan doen als dat het zal zijn.
ja, maar zie je ook wit/ cremachtig? of vochtig afscheiding.. want dat kan het ook zijn... Het is gewoon moeilijk een onderscheid hierin te maken... kan de verloskundige dit ook testen? of moet je daarvoor perse naar het ziekenhuis?
Ja.. dat is idd in de nacht... Maar ik heb het nu ook.. dat mijn slipje vochtig aanvoelt... net op mijn kruis... maar het is niet dat ik aan het lekken ben ofzo... of een natte broek heb... afscheiding kan namelijk ook gewoon soms nattig zijn... grr waarom moet me dit nu overkomen...
Ws is het gewoon wat afscheiding of lichte urineverlies. Je kan het even met je VK bespreken. Vruchtwater ruikt heel erg zoet dat herken je meteen.
hier ook enorm vochtig van onderen hoor!! als je je veel zorgen maakt kan de vk je eventueel een inlegkruisje meegeven dat verkleerd door contact met vruchtwater....las ik hier een paar dagen geleden.. bij mijn vorige zw verloor ik ook wel wat urine.. net of is het daar allemaal een beetje lui? nu veel afscheiding en ook erg warm en dus zweterig.. doe vaker per dag een schoon slipje aan.. sterkte meis... niet leuk om je zo onzeker te voelen!
Nouja, ik heb weleens gehad dat ik opstond van een plastic stoel, had synthetische kleding aan, en er zat een nat veegje op de stoel. Gewoon afscheiding. En waar moet dat anders heen als naar je slipje? Tijdens je zwangerschap heb je gewoon meer afscheiding, da's heel normaal. Vruchtwater zou ik zelf echt niet aan denken hoor
Daar gaat het niet om (waar het anders heen moet) bedoel als het zo erg is kan het zo nat worden dat het ook naar je billen kan lopen waardoor je ook een natte bil hebt (nog niet voorgekomen gelukkig)... dus dan blijft het niet alleen op je kruis... dat bedoel ik meer zeg maar... vandaar dat ik schreef bij mijn kruis... maar als het vochtig is dan is het meestal aan de voorkant bij mijn onderbuik tot aan kruis vochtig en niet bij mijn billen... Ik weet ook wel dat je meer last hebt van afscheiding... maar afscheiding zie ik als dat witcremachtig spul wat uit je vagina komt... en dat vochtigheid waar ik het over heb lijkt naar mij inziens niet op afscheiding... Ik weet niet of het zweet is.. of natterigafscheiding of idd vruchtwater... daar zit ik eigenlijk mee.. maar ik zal het morgen gewoon bij de vk aangeven en dan zie ik wel wat die zegt.
Hier laatst navraag gedaan bij de gyn hoe je kan weten of je vruchtwater verliest, je verliest de hele dag door kleine beetjes, het ruikt zoet en er zitten vlokjes in.