vanaf wanneer ben je begonnen met rijstebloem geven?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door booboo22, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Da's een goeie! Bij de Nutricia-lijn kunnen ze je vaak heel goed helpen bij dit soort vragen.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ze zetten 4 maanden op de verpakking, omdat ze van de overheid geen vaste voeding mogen aanbieden onder die leeftijd. Als de overheid minimaal 3 had gezegd, had een fabrikant dat ook op de verpakking gezet.

Laatst nog met de olvaritlijn aan de telefoon gehangen over de potjes. Waarom bruine bonen (en ander voedsel) pas geadviseerd worden boven de 9-12 maanden, maar zij het wel in de 4+maanden potjes doen. Het antwoord was simpel. Wij mogen het zo verkopen, en ouders moeten zelf kiezen of ze het dan inderdaad al geven, of dat ze netjes wachten tot die adviesleeftijd. Ze gaf letterlijk toe dat je vooral je gezonde verstand moet gebruiken, en niet alleen die minimum leeftijd op het potje moet aanhouden.
    Als je kind gevoelige darmen heeft, moet je met dat potje gewoon langer wachten.. Maar die waarschuwing kreeg ik alleen via de telefoon, dat staat niet op het potje..

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, natuurlijk zetten ze dat niet op het potje, daar gaat alle omzet :D ;)! Ze kijken wel uit zeg en het zijn hun kinderen niet die het krijgen (tenzij ze zelf wel alleen naar het etiket kijken) dus maakt het hun niet uit, ze mogen het dus bieden ze het aan.

4. zohra

zohra Niet meer actief

hoi,

hier zijn we met rijstebloem begonnen in de 10de a 11de week
    210 + 3 scheppen rijstebloem.
    dit op eigen gevoel gedaan zonder overleg van het c.b

gr

5. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

hoi,

hier gebruik ik rijstebloem vanille sinds 3 weken 2 scheppen in de laatste fles...

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Even een vraagje hoor...dit is namelijk iets wat ik nooit zo goed begrijp.
    Als er op een verpakking staat 'vanaf 4 maanden' en als het eigenlijk iets is dat je beter vanaf 6 maanden kunt geven, waarom zou je het dan in vredesnaam al veel vroeger geven? Ik lees hier zelfs over kinderen van 3 maanden of eerder.
    Doe je dat dan uit gewoonte, of omdat iemand het tegen je zegt, of is er misschien nog een andere reden?

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nou Dirksmama, dat is niet echt een open vraagstelling ('in vredesnaam'). Wil je het echt weten of wil je vertellen hoe slecht het is en dat jij een andere mening toegedaan bent? Alsof je, als je een andere keuze maakt, niet voor jezelf na kan denken ofzo. Ik heb vaak veel aan je raad en soms wat minder, maar deze vraagstelling vind ik niet zo leuk.

Overigens blijkt het bij mijn meisje niet goed te vallen dus we zijn er gauw weer mee gestopt, maar de reden dat we 3 dagen geleden zijn begonnen met rijstebloem is om te kijken of ze dan wél haar melk wil drinken. Ze is daar namelijk op uitgekeken. Kan me ook wel voorstellen hoor, na 5 maanden dezelfde smaak. Het smaakte haar prima en de fles ging voor het eerst in lange tijd op, alleen kunnen haar darmen het niet verwerken, althans niet de dikke pap en ze kotste alles weer uit. Jammer, weer een truc mislukt.
    En het kan vanaf 4 maanden dus waarom niet als wij als moeders denken dat het iets (smaak bijvoorbeeld) toevoegt aan de flesvoeding? Ik ben ook begonnen met bijvoeding toen Mini 4,5 maand was. Mag je ook mee wachten tot 6 maanden, heb het niet gedaan. Maar als je geen borstvoeding geeft krijgt je kind dag in dag uit dezelfde smaak melk binnen en mijn ondernemend popje pikt dat gewoon niet meer. Ben blij dat ze nog iets binnen krijgt... (en voor de duidelijkheid: de drinkproblemen waren er al voordat we ook maar dachten aan bijvoeding)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, het is echt belangstelling, het is echt iets dat ik niet begrijp, zoals ik al schreef. En ja, ik heb er een oordeel over, dat zal wel bekend zijn. Maar het gaat mij vooral om de vraag waarom. Wat zit er achter?
    Maar misschien past dit verder niet in het topic, dus laten we het maar niet verder vervuilen. Ik open wel een ander topic.

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Jammer, wilde je niet wegjagen ofzo.

10. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    En dat gevoel kreeg ik nou ook. Niet om het een of ander, maar je had je vraag wat genuanceerder kunnen stellen. Ik zie je veel voorbij komen op dit forum, met heel veel goede adviezen en tips, maar her en der zou je denk ik je mening wat subtieler kunnen overbrengen. Je eerlijkheid word gewaardeerd, begrijp mij niet verkeerd, maar soms verkondigd jou mening echt het gevoel van afkeuring.
    Een ieder die hier komt die vraagt natuurlijk om hulp, raad en advies, maar niet om directe afkeuring. Iedereen voed zijn of haar kind zo op zoas diegene denkt dat goed is. Je kan er van zeggen wat je denkt, maar de uiteindelijke keuze voor de manier van (op)voeden) maakt de ouder zelf.
    Dit is niet bedoeld om je tegen mij in het harnas te jagen, maar als je zo actief bent als jij op dit forum is het misschien ook wel eens fijn om positieve kritiek op jouw afwezigheid hier te krijgen. Je mag van mij zelf bepalen of dat jij je hier iets van aantrekt en of iets mee doet.

Ik ben blij dat mijn moederinstinct goed werkt en ik daarbij een heel tevreden mannetje heb die sinds 4,5 maand bijvoeding krijgt en het allemaal perfect doet.

Deel Deze Pagina