zwanger of niet ?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sam91, Jun 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sam91

sam91 Lid

May 9, 2014
    7
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb een vraagje ..
    ik ben 4 dagen overtijd, op mijn nod heb ik 2 keer positief getest met clearblue waar op kwam zwanger 1-2 weken maar ik heb aan het eind van de middag nog een test van de apotheek gedaan en deze was negatief.
    ik ben nu 4 dagen verder nog geen menstruatie, emotioneel, misselijk en een rare smaak in mijn mond.
    Ik heb een vk gebeld en ik moest maandag op mijn nod komen, het was nog te klein om met zekerheid te zeggen dat het op de echo te zien was.
    ik heb over 3 weken weer een nieuwe afspraak voor een echo dan zou ik rond de 8 weken zijn dus moet er zeker wat te zien zijn op de echo.
    alleen nu ben ik heel erg onzeker door die negatieve test na die 2 positieve testen.
    ben ik nu zwanger of niet ?

Liefs, sam

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

ik kan me goed voorstellen dat dit je onzeker maakt. Maar ik zou er vooralsnog vanuit gaan dat je zwanger bent. Het kan zijn dat de urine bij de test, die je 's middags hebt gedaan, minder geconcentreerd is geweest, dan de urine bij de andere twee testen. Dan kan de test negatief uitvallen, vooral op je NOD. Inmiddels ben je vier dagen verder. Je kan nog een zwangerschapstest doen, om je meer zekerheid te krijgen. Het zwangerschapshormoon verdubbelt zich zo snel de eerste dagen, dat je mag verwachten dat de test duidelijk positief aangeeft. Ik hoop met je mee dat de test positief uitpakt! Succes.

Groetjes Monique

3. sam91

sam91 Lid

May 9, 2014
    7
    0
    0
    Dank je wel voor de snelle reactie.
    ik heb besloten zo meteen nog een test te gaan doen.
    hopelijk gaat dit me heel blij maken en zekerheid geven.

liefs sam

4. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemorgen Sam,

Ik ben benieuwd! Ik hoop het zo voor je! Houd je mij op de hoogte?

Groetjes Monique

5. sam91

sam91 Lid

May 9, 2014
    7
    0
    0
    Hey,

Ik heb toch weer een clearblue gedaan omdat deze zo goed duidelijk is met de uitslag.
    En hij was positief, 1-2 weken kwam er te staan net als van de week.
    dus nu weet ik zeker dat ik zwanger ben.
    toch ?

Liefs sam

6. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Jazeker! Gefeliciteerd met de zwangerschap! Goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

7. sam91

sam91 Lid

May 9, 2014
    7
    0
    0
    Dank jewel!!
    ik geniet er nu al van en kan niet wachten tot we de eerste echo hebben.

liefs sam

Share This Page