Vanaf wanneer bh zonder beugel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama1978, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met mijn vorige zwangerschap ging ik met een week of 25, 30 eens bh's zonder beugel kopen. Toen kreeg ik op mijn kop van de verkoopster, die zei dat het helemaal niet goed was voor de kleine. Maar nu weet ik niet meer vanaf wanneer het dan wel al beter is. Wanneer gaan/gingen jullie over?

2. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Ik zou niet weten waarom dat niet goed voor de kleine zou zijn? Naar mijn idee moet je gewoon dragen wat jij prettig vind! Ik ben de hele zwangerschap BH's met beugel blijven dragen omdat ze zó gigantisch waren geworden dat zonder echt niet lekker zat :)

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Het is achterhaald dat je geen beugel mag dragen, wat wél belangrijk is, is dat je bh goed zit en niet te krap. Ik draag nog steeds een beugel bh, mijn borsten zijn nauwelijks gegroeid. Sinds gisteren merk ik ineens dat ze voller zijn geworden, als mijn bh nu te klein wordt, schaf ik een voedingsbh zonder beugel aan. Omdat ik bijna tegen het einde loop en een beugel bh in een grotere maat zonde van het geld is, als ik toch straks voedingsbh's nodig heb.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik draag sinds een paar weken geen beugelbh's meer, omdat ze echt pijn gingen doen. En dan loop je risico op een borstonsteking en dat wil ik liever niet ;).

Maar zodra het nog lekker zit: gewoon aantrekken hoor! En voor die kleine kan het al helemaal geen kwaad.

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik ga dit weekend ook voedingsbh's halen omdat de beugel niet lekker meer zit.
    ik heb wel gehoord dat zodra de kleine er is je beter geen beugel kan dragen omdat het dan de melk klieren af kan knellen. maar nu is er nog niks aan de hand.

6. parmessar

parmessar Niet meer actief

toen ik voor het eerst bij prenatal ging winkelen (7 maanden zwanger), vroeg ik advies over bhs. ik zei tegen de verkoopster dat ik voedingsbh wou kopen, maar niet wist welke het waren. ze zei dat ze 2 soorten bhs hadden zwangerschapsbh en voedingsbh. ze vroeg wat ik op dat moment aan had. ik zei gewone bh met beugel. ze adviseerde mij geen bhs met beugel te dragen als ik borstvoeding ging geven want dat ging de borstklieren afknellen en je zou stuwing kunnen krijgen straks. Toen heb ik gelijk zwangerschapsbhs gekocht. Het is verstandig om voedingsbhs te kopen als je acht maanden zwanger bent want, de laatste maanden kunnen je borsten groeien.

groetjes,

sharmin

7. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Als een beugelbh niet afknelt, is het geen probleem.. je moet inderdaad opletten dat de beugel je borstweefsel niet beschadigd.

8. Seth

Seth Niet meer actief

Halverwege de achtste maand kun je het beste pas gaan shoppen voor voedingsbeha's...... en dan kun je nog het beste wat ruimer nemen ook...
    De jongens willen nog wel eens een groeispurt nemen aan t einde van de zwangerschap.. (deden mijne ook in de laatste maand)... en zelfs NA de bevalling door de stuwing nog even ene cuppie groeien..
    (zelfs als de stuwing weg is.....)

Tja beugel of niet.... tis net wat jezelf prettig vindt... en als het de melkklieren maar niet afkneld... anders heb je meer kans op borstontsteking... en dat is ECHT niet prettig... spreek helaas uit ervaring...

9. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    IK draag al een tijdje voedingsbh's MET beugel van het merk Anita. had eerst bh's zonder beugel omdat ik "gehoord" had dat dat beter was, maar daar kreeg ik ontzettende last van mijn borsten. Toen weer info ingewonnen en deze aangeschaft. Zitten heerlijk en ze blijven mooi op hun plaats. We lastig dat mijn borsten maar door blijven groeien...

10. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Ook ik heb een hele mooie voedingsbeha met beugels. Gekocht omdat ik een jurk aan deed naar een bruiloft en daar zeker geen ''hangborsten" in wilde!
    Ben naar een goede lingeriezaak geweest en daar advies gevraagd. De beugels van deze beha zijn net wat soepeler, zit heerlijk trouwens!

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je mag je hele zwangerschap bh's met beugel dragen, zolang ze goed zitten. de eerste weken van de bv even geen beugel totdat je er een ritme in hebt zitten, dan mag je ook voedings bh's met beugel dragen

12. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Mijn borsten gingen heel vroeg in de zwangerschap al behoorlijk hard groeien en toen heb ik 2 meegroeibh's zonder beugel gekocht. Ik had nog 2 gloednieuwe beugelbh's liggen die ik nu nog steeds prima aan kan. Ik wissel ze dus ook af en het hangt er maar net vanaf welke nog schoon in de la ligt! Zolang ze niet knellen en/of pijn doen kan het volgens mij geen kwaad. Straks als ik ga voeden, koop ik een aantal goede voedingsbh's, omdat ik me voor kan stellen dat een beugel dan gewoon niet praktisch meer is. Maar doe vooral wat voor jou lekker voelt: heb jij nog beugelbh's die lekker zitten: gewoon lekker aandoen!

13. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik draag sinds een paar weken voedingsbh's zonder beugel omdat ik de beugelvariant (had ik er ook 1 van) echt niet meer fijn vond! Bevalt prima.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn borsten zijn niet groter geworden dus ik ben pas na de bevalling beha's zonder beugel gaan dragen.

Deel Deze Pagina