vanaf wanneer bij dokter?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Katje2, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Hallo,

    Ik had een vraagje, vanaf hoeveel rondes proberen zijn jullie naar de dokter gestapt voor verder advies? Bij ons nu ronde 7, heb zeker een ei gehad, maar k vrees dat het weer niet gelukt is.
     
  2. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Wij gingen na een jaar naar de huisarts, maar je zou natuurlijk wel alvast een zaadonderzoek kunnen laten doen dan kun je dat misschien alvast uitsluiten...
     
  3. bengel

    bengel Niet meer actief

    ik ben naar de dokter gegaan omdat ik totaal geen cyclus had werd niet meer ongi, en was niet zwanger. de huisarts vond dat reden genoeg om door te sturen, maar als jij gewoon ongi wordt, dan wordt je meestal 'pas ' na 1 jaar doorgestuurd...
    succes
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik vind eigenlijk dat je jezelf wel een echte kans moet geven voor je naar de dokter gaat.
    Als je eenmaal in de MMM zit geeft dat toch best een flinke lading mee, die niet altijd bevordelijk is voor de kinderwens zeg maar....

    Je hebt het nu over 7 maanden....kan me voorstellen dat daarvan niet elke maand niet echt 100% kans had (door afwezigheid van 1 van beide, griep of andere dingen).
    Ik zou pas na een dokter gaan als je echt 12 goede kansen hebt gehad.
    Je hebt er niks aan om daar al te gaan zitten alvorens je het echt een kans hebt gegeven.

    Ook zijn de cijfers tot 2 jaar nog best te doen hoor! Kan me voorstellen dat je geen 2 jaar wilt wachten maar het is echt nog niet uitgesloten dat je in het tweede jaar nog zwanger raakt hoor!

    Is er lichamelijk iets waardoor je twijfelt aan het functioneren van 1 van beide...jah, das weer een reden om eerder aan de bel te trekken.

    Doe dus wat je gevoel je ingeeft...maar ik zou niet TE snel naar je HA gaan...

    Succes
    Elmo
     
  5. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Ja Elmo da's wel waar hoor, t was gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar binnenkort moet ik toch bij de dokter gaan voor een controle uitstrijkje en k zal het es vragen wat zij ervan denkt, t is nie gezegd dat ik al verder onderzoeken en zo ga laten doen hé.
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Vragen kan je altijd ;)
    Maar ik bedoel maar...het hoeft niet altijd voordeel te hebben om er gauw bij te zijn.
     
  7. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik zou ook zeker niet te snel gaan, probeer het eerst een beetje relaxed te houden nog. Voor je weet onderga je allemaal vervelende onderzoeken die nog een hoop tijd kosten ook, terwijl het helemaal niet nodig is.
     
  8. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    ok bedankt voor jullie reacties hoor!
     
  9. marit123

    marit123 Actief lid

    2 jan 2007
    330
    0
    0
    Ik ben het wel met Elmo eens, wij zijn nu precies een jaar bezig en met enige schroom toch naar de huisarts gestapt. Wij hebben er voor gekozen om eerst een orienterend zaadonderzoek te doen en als dit goed is kijken we het nog even aan. Ik ben op advies van de huisarts nu aan het temperaturen en dat maakt het er ook niet ongedwongener op.
    Ik weet dat het best lastig kan zijn, maar probeer nog even lekker te genieten en te kijken hoe het komt. En inderdaad wat Elmo zegt: er raken zoveel mensen nog na een jaar en zelfs na dat jaar zwanger, de een is nu eenmaal sneller dan de ander!
    heel veel succes hoor!
     
  10. ik weet niet of je perse een jaar moet wachten. mijn partner wist al uit t verleden dat hij slecht zaad had (uit ICSI heeft hij een zoontje nu). verder kan je zelf geen goede cyclus hebben. je kan door verschillende ziektes vermoeden dat er is iets mis is met je vruchtbaarheid. ook kan leeftijd een rol spelen.
     
  11. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Normaal moet je ongeveer een jaar proberen voor de ha je doorstuurt naar de gyn. Tenzij je zelf natuurlijk al weet dat er ergens iets niet goed is. Denk wel dat men tegenwoordig snel geneigd is om maar naar de ha te gaan om doorgestuurd moet worden.

    Mijn huisarts zei dat 80% van de stellen binnen twee jaar spontaan zwanger is.
     
  12. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    In het eerste jaar dat we bezig waren ben ik 10x bij de HA geweest omdat ik niet ongi werd. Na 11 maanden naar een andere HA gegaan en die heeft me gelijk doorgestuurd naar de gyn. Ben daar sinds maart 2006 onder behandeling.
     
  13. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    wij zijn na een jaar gegaan.hadden wel n vermoeden dat er met het zaad van hubby wat mis was.
     
  14. MissGin

    MissGin Fanatiek lid

    1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik loop ondertussen al vanaf 1999 bij de gyn, in een vorige relatie lukte
    het ook niet om zwanger te worden en ik heb toen een kijkoperatie gehad
    waaruit bleek dat ik verklevingen in m'n eileiders had.

    Voordat ik in deze relatie met de pil stopte zei m'n gyn dat als ik na een
    half jaar nog niet zwanger zou zijn, weer bij hem moest komen.
    Ik zat er na 3 maanden al :oops:

    Maar omdat ik wist dat het bij mij niet helemaal goed zit, ben ik dus zo
    snel weer naar de gyn gestapt.

    In die vorige relatie ben ik na 1 jaar voor een verwijsbrief naar de HA gegaan.
     

Deel Deze Pagina