hoe kun je ook merken dat een kindje er aan toe is.. zeg maar want als ik aan het eten ben of aan het drinken ben zit ze wel helemaal te kijken en wil ze t pakken.. of komt dat gewoon omdat ík het vast heb @kisbaba, wow das al snel, hoe deden jullie dat dan? want ik neem aan dat hij toen nog niet kon zitten
Ik denk niet dat je kan merken dat je kindje er aan toe is. Mi is het namelijk heel normaal dat je kindje wil hebben wat jij in je hand hebt. En dat ze wanneer ze het krijgen in hun mondje stoppen vind ik ook niet meer dan logisch. Dat doen ze met alles, ook met speelgoed. Maar als ze dat dus met eten doen, dan hebben die kindjes ineens behoefte aan eten. Tja ik vind dat persoonlijk altijd een beetje vreemd, als ze speelgoed in hun mond stoppen is dat om dingen te ontdekken en niet omdat ze honger hebben en het op willen eten. Maar doen ze datzelfde met iets van eten, dan is het ineens dat ze honger hebben en echt toe zijn aan bijvoeding. Ik vind dat dus een beetje een vreemde beredenatie. Dus wanneer is je kindje toe aan bijvoeding, wanneer het lichaampje daar rijp voor is en meer voedingstoffen nodig heeft dan het uit alleen borstvoeding of kunstvoeding kan halen. Met 6 maanden dus, en dan als nog blijft de melk de hoofdvoeding en de rest bijvoeding. Pas met 12 maanden word de melk bijvoeding en de rest hoofdvoeding.