14 maanden en frietjes eten?

Discussion in 'Voeding' started by Meerkat, Nov 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meerkat

Meerkat Actief lid

Jun 1, 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Wij eten regelmatig verse frietjes (dus zelf snijden en bakken) met een snackje. Nou vraag ik me af of het verstandig is om onze kleine dame van 14 maanden binnenkort ook eens een bakje mee te laten eten. Wat vinden jullie? Eet jullie kleintje weleens frietjes mee?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Nee eigenlijk niet.

Maar als het is gebakken in zonnebloem olie of olijfolie is het misschien niet zo heel erg, af en toe.

Ik ben best wel tegen frituur en vette snacks. Dat eten we zelf eigenlijk nooit. Heel soms een broodje van Subway.

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij doen dit vanaf dat Justin anderhalf is. Dan eten we wel eens ovenfrietjes, hij krijgt er alleen geen zout op.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Annika eet gewoon mee. Maar we eten dan ook zelden frietjes. Ze vind het sinds kort pas lekker.

5. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik ken een kindje dat op 9 maanden al frietjes kreeg(van de frituur) :rolleyes:

(Sorry dat ik het zeg, maar je wil echt niet weten hoe 'bol' hij er eruitziet.Niet alleen van die frietjes hoor, ook honing op de speen enz...En dan nog trots erbij zeggen; 'ja, hij lust het echt graag!')

Sorry, offtopic, maar dit onderwerp deed me eraan denken. ;)

Zo anderhalf jaar ongeveer vind ik wel een mooie tijd om eens een frietje te proeven. ;)

6. Meerkat

Meerkat Actief lid

Jun 1, 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    :-k Mmmm... honing op de speen? Hoe verzin je het.
    Ik denk dat ik toch nog een poosje wacht met de frietjes. Was erover aan het twijfelen, maar weet nu zeker dat ze ze voorlopig nog niet krijgt. Thanks!

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    die van ons is 10 mnd en heeft al meerdere malen als wij frietjes aten een paar patatekes meegeten, zie niet in wat daar mis mee is hoor, dat overgezonde gedoe van tegenwoordig, tuurlijk letten op wat je kind binnenkrijgt is heel belangrijk maar af en toe en patatje zeg. zie niet in wat daar mis mee is hoor, ze vindt het heerlijk, evenals stukjes appel,banaan,tomaat etc etc.

al dat gedoe is voor ons niet weggelegd, wij leren onze kinderen met ons mee te eten, en dat is idd ook af en toe lekker makkelijk gewoon patat ed. als ik zie wat kinderen tegenwoordig eten die vroeger nooit geen patat mochten en of kregen is dat gewoon verschrikkelijk om te zien dat ze nu schijnbaar de schade of hoe je het ook wilt noemen aan het inhalen zijn, nee laat die van mij er dan maar vroeg kennis mee maken niks mis mee, zolang ze je maar opvoed dat het gewoon een sporadisch gebeuren is en niet een dagelijks terugkerende kost.

8. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee krijgt nu ook wel eens een frietje als wij aan de vette hap zitten. Geen volledige maaltijd krijgt ze hoor, maar als wij patat zitten te eten krijgt ze er ook 1.

9. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    en tegen de tijd dat ze die ene op hebben ben jij al klaar en heb je al afgewassen hahaha ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Als wij een vette hap halen doen wij het als Eva al naar bed is. Ik vind het nog helemaal niet nodig om haar dat nu al te geven.
    En Eva gaat echt niet later de schade inhalen omdat ze nu geen patat krijgt, beetje een gekke beredenering. Vanaf dat ze anderhalf is mag ze heus wel eens wat zondigen, maar voor die tijd, als ze er geen erg in heeft dat ze het niet krijgt, geven we haar alleen maar heel gezond eten. Helemaal geen gedoe, maar gewoon heel bewust geen troep in zo'n heel klein mensje stoppen.

11. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Wij doen verder helemaal niet overgezond hoor. ;)

Alyna krijgt heus wel eens een koekje, of een hapje van ons eten (met zout enzo ja) om te proeven.

Over frietjes heb ik gewoon een hele duidelijke mening. :) Vind het persoonlijk nog niet nodig dat ze dat proeft, straks wil ze niks anders meer. :)

Ze proeft al genoeg nieuwe dingen in mijn ogen, als we nu met frietjes beginnen hebben we niks meer om straks naar uit te kijken. ;)
    (vind het heel leuk wel, nieuwe dingen introduceren :D )

@Meerkat; ja dat deden ze als hij ging slapen om hem 'zoet' te houden zodat hij sneller in slaap viel/valt.(uhu)Dus hij zat ook nog eens heel de nacht met dat zoete speentje in zijn bekkie.De vader zei tegen me: 'ja, zodra hij weet dat hij moet gaan slapen wijst hij al naar zijn tutje en gaat z'n mond helemaal open!' Duh... :rolleyes:
    Joost mag weten hoe ze daar opgekomen zijn.

12. Meerkat

Meerkat Actief lid

Jun 1, 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ons meisje heeft weleens een frietje geproeft hoor :) . We laten haar regelmatig dingen proeven die wij eten.
    Maar we hebben haar nog nooit friet als complete maaltijd gegeven. Zoals gezegd wachten we daar nog even mee. Vindt ze daar toch nog te jong voor.

13. mel1977

mel1977 Actief lid

Als wij patat eten, krijgt Sam gewoon een kant en klaar prakkie uit potje of diepvries. Zo eten we toch nog allemaal makkelijk :)
    Hij eet wel eens een paar frietjes mee, maar zit ze meer fijn te knijpen en op de grond te gooien.

groetjes Mel

14. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ach een paar frietjes mee eten kan geen kwaad! zou het alleen niet als volledige maaltijd geven.... dan zou k misschien toch nog een potje doen

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Alleen de woorden "vette hap" maakt me al misselijk, :)

Maar een paar stukjes, 3 ofzo lijkt me wel prima. Maar dan niet uit de frituur. Maar goed, dat is iets wat ik dus erg vies vind.

Bak ze gewoon in olijfolie of uit de over inderdaad. :D

16. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy krijgt zo af en toe ook wel eens een paar patatjes als wij patat eten.
    En soms een kipnuggetje maar die wordt meestal uit elkaar gehaald, zo kunnen wij rustig eten haha.
    Maar als hoofdmaaltijd krijgt ze dat voorlopig niet.

Meestal vind ik de patatjes ook nog eens helemaal geplet onder haar benen terug als ik haar uit de kinderstoel haal.
    Dus erg veel eet ze er niet van.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,482
    36,443
    113
    Jesper krijgt wel eens een paar patatjes, maar nog niet als hoofdmaaltijd. Hij krijgt dan eerst een potje en dan daarna een paar patatjes van ons. Hij eet dan een stuk of 3 ofzo en dan zijn wij klaar.

18. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Wij aten vanavond mac donalds en Sofie eet nu 9 van de 10 keer met de pot mee maar vanavond had ze een potje. Maar ze zat zo naar die frietjes te kijken dus hb haar 1 frietje gegeven. Maar niet meer. Hou er eigenlijk ook niet zo van.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier hebben ze de dag dat ze 1 jaar werden voor het eerst friet "gegeten".

Ik vond en vind eigenlijk dat ze er nog veel te klein voor zijn en beter wat lekker gezonds kunnen krijgen. Maar oke, de opa's en oma's vonden het toch zo zielig dat iedereen friet kreeg behalve Malou, Ruben en ik zelf. Voor ons had ik lekker broccolie gekookt. Maar oke, na veel zeuren beide een frietje gegeven, enne dat was me toch vies. Haha! Bah! Ze hoefde het echt niet hoor! Daarna lekker gesmult van de broccolie ;)! En voorlopig gaan ze het dus niet meer aangeboden krijgen.

En jawel, mama hier is eigenlijk dol op friet, maar toch, die kleintjes hebben nog lang genoeg om friet te eten ;)!

20. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Wat niet wil zeggen dat ze nooit patat zal eten, vind haar hier alleen nu nog te klein voor.

Share This Page