Drinken tussendoor, hoe leer je dat aan?

Discussie in 'Voeding' gestart door Anieteke, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Ongetwijfelt hebben meerdere moeders dit "probleem" gehad: nog maar 3 flessen (7, 13 en 19 uur) maar tussendoor wel dorst en niets willen/kunnen drinken.
    Ik heb al vanalles geprobeerd: thee, sap, water, diksap, multivitamine roosvice, tuitbeker, gewone fles, zachte tuit op aventfles, gewoon bekertje (knoeiboel).
    Op een tuit gaat ze blazen ipv zuigen en op een fles met speen kauwen :rolleyes:

Wat kan ik nog proberen? Ik geef nu maar tijdens de warme hap een fles melk toe, want anders heeft ze te veel dorst en wil ze niet slapen om 5 uur, haar laatste slaapje.

Even voor de volledigheid. Dit is haar schema nu.
    07:00 180+6 fles
    09:00 tot 10:30 slapen
    11:00 fruit
    13:00 180+6 fles
    13:45 tot 15:00 slapen
    15:00 tussendoortje + drinken?
    16:30-17:00 warm eten en 90+3 flesje
    17:00 even nog een tukkie
    19:00 180+6 fles

We hebben een ouder kind op school en dus is het een beetje een gedwongen schema geworden, maar behalve het drinken lijkt het goed te gaan.

2. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    eh alysha had dat ook dus heb met een rietje geprobeerd. dus het rietje in bekertje met sap of water dan me vinger op t gaatje houden en dan in haar mondje en vinger eraf. dat vond ze heel leuk en zo is ze gaan wennen aan andere drankjes en nu drinkt ze uit een tuitbeker of gewone beker :)

3. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Oké bedankt voor de tip, ga ik straks gelijk proberen!

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    al is een tuitbeker geprobeerd.
    Esmee dronk met 6 maanden al uit een tuitbeker, zo ging drinken ook beter, ze wou het zelf doen, aangezien de beker wel wat te zwaar is om het omhoog te tillen,legde ik haar neer en zo dronk ze het dan op.

5. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Op een tuitbeker gaat ze blazen :rolleyes:

Met het rietje kreeg ze vandaag wel wat binnen om te proeven ;)
    Dat werkt dus wel, maar nog niet voldoende om te zeggen, dat ze gedronken heeft tussendoor...

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Hier heeft het erg lang geduurd voor ze uit iets anders wou drinken en voor ze uberhaupt iets anders wou dan melk. Maar goed, gewoon regelmatig aanbieden en uiteindelijk gaat het er in. Bovendien zag ze goed hoe andere kinderen het in het kdv deden, scheelt denk ik ook. Ze drinkt als ik me goed herinner sinds ze een maand of 8 is redelijk goed uit een tuitbeker en sinds deze week drinkt ze uit de rietjesbeker. Misschien ging dat ook wel eerder goed, maar hadden we al in geen tijden geprobeerd. Dus geduld en vaak aanbieden, of laten zien hoe je zelf er uit drinkt. Ik gebruik trouwens gewoon tuitbekers zonder antilek.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was dat ook lastig.. Alleen de perendiksap ging erin, en dat in beetjes. Verder alleen melk..
    Maar na de 8 maanden ging dat langzaam beter.. Op warme dagen maakte ik de fruithap vaak wel wat wateriger. Dat scheelt toch net weer wat.. Nu drinkt hij alles...

8. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Bedankt allemaal! Ik ga gewoon maar even geduldig wachten tot dat ze het door heeft ;) en wat oefenen tussendoor...

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    als je vind dat ze te weinig vocht binnen krijgt kan je ook wat extra water bij de fruithap en door de fles doen. je kan ook eerst zelf een slokje uit bv een tuitbeker geven en hem dan aan haar geven. vaak vinden ze wat mama doet reuze interressant.

liefs doris

10. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Hier precies hetzelfde, terwijl ik altijd in de veronderstelling was als je iets maar vaak genoeg gaf ze het zich wel aanleerde ben ik daar nu van terug gekomen, mijn andere 2 kids waren krap4-4,5 mnd toen ze zelf al hun flesjes drinken tussendoor dronken, maar deze meid nu 8 mnd drinkt behalve haar melk totaal niets maar dan ook echt niets ander, niet uit de fles, niet uit de beker, niet uit een gewone beker, welk drinken ik ook probeer en geloof me ik heb alles al geprobeerd ook.

De laatste keer toch mijn ongerustheid geuit bij het cb en zij vertelde me toen dat ik dan beter al was het maar 50 ml tussendoor kon geven, en als ze dat niet wilde dan nog moest ik me niet ongerust maken want ook een fruithapje (potje 200 gr) zit veel vocht, evenals in een groente hap, dus qua vocht krijgen ze met de flessen meegerekend wel genoeg vocht binnen, maar tis voor jou(mij en andere) als moeder gewoon heel vervelend omdat je je onbewust toch ongerust maakt, maar ben er van overtuigd dat het zo vanzelf ineens wel goed komt.

Deel Deze Pagina