zwangerschapsstrepen oftewel striae te voorkomen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Angel24, Mar 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

Feb 1, 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik had een vraag wanneer je vanaf begin zwangerschap tot na de bevalling de Anti-striae crème ( striemen creme) gebruikt helpt dit om zwangerschapsstrepen oftewel striae te voorkomen, of is dit een bij praatje.

Want als het waar is wil ik er nu mee starten.

Groetjes,

ANGEL24

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Je zal het niet voorkomen, maar als je ze krijgt, zal het misschien wel in mindere mate zijn.
    Of je striemen gaat krijgen heeft te maken met de rekbaarheid van je huid en dat heeft met aanleg te maken, dat kan geen creme of zalf veranderen.

3. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Hahaha, hier zijn echt al heel veel topics over geweest hoor!

Maar nee, het is echt onzin dat je striae kunt voorkomen door met een creme of zalfje te smeren.
    Het is vaak erfelijk bepaald.
    Je kunt gerust wat creme smeren op je buik, wordt ie lekker zacht van...maar je voorkomt Striae er echt niet mee.

Striae komt omdat je lichaam sneller groeit dan je huid bij kan houden.
    Het scheurt dan onderhuids.

Tijdens de zwangerschap van onze dochter ben ik al met 5 weken al begonnen met smeren.
    Heb de duurtste smeerseltjes wel gebruikt en heb toch Striae gekregen.

Liefs Elly.

4. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ik heb ook altijd begrepen dat het van binnenuit komt en het ook een deel aanleg is. Of je het dus kunt voorkomen denk ik zelf van niet, misschien wordt het wel minder erg. Smeren zal nooit negatief werken dus zou het lekker doen. Ik smeer nu ook buikzalf van Zwitsal en blijft echt heel lang zitten zonder dat het plakt.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    helpt niks

bij mijn dochtertje niet gesmeerd geen striae
    en bij mijn zoontje vol op gesmeerd en leek wel een zebra

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het heeft deels te maken met aanleg, maar ook met leeftijd. Er wordt gezegd dat de kans op striae na je 30e veel kleiner is dan als je jonger bent, omdat je huid slapper is en dus minder snel scheurt. Smeren heeft volgens mij weinig zin.

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Het smeren maakt je huid wel wat soepeler en zachter en zo krijg je er misschien iets minder als je ze krijgt, maar smeer 2 / 3 keer per dag en heb al aardig wat strepen op mn buik....helaas!
    Dus je doet er niks aan!

8. Mama van Roan

Jul 22, 2008
    56
    0
    0
    Doe geen moeite en laat alle middeltjes staan als je er aanleg voor hebt komen ze gewoon. Iets smeren kan natuurlijk altijd maar je houd ze niet tegen.

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    HA! Tóch een voordeel gevonden van 30+ zijn! ;) (heb idd nog geen striae maar ben ook nog niet heel hard of snel gegroeid)

10. shellz

shellz Lid

Jan 4, 2009
    37
    0
    0
    nagelstyliste
    rotterdam
    ik gebruik Bio_Oil En eht werkt heel goed vind ik.

11. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    mijn moeder heeft het heel erg en mijn oma. ik ben vroeger heel erg dik geweest door medicijnen en had het dus ook al. heb een slappe buik maar krijg de striemen wel. en nu ik zwanger ben komen al die striemen van toen ik nog jonger was allemaal te voorschijn. en ik smeer ook goed maar je kan het niet voorkomen ik denk wel dat het minder word.

12. mama1990

mama1990 Lid

Mar 18, 2009
    43
    0
    0
    Amsterdam
    striaes zijn niet te verkomen, bij striaes scheurd je huid van binnenuit, dus smern helpt niks. creme geeft wel een zachter gevoel zodat je de spanning van je buik niet zo voeld. maar anti striae creme is een fabeltje.

13. Karien

Karien Actief lid

Sep 16, 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    Je kan het idd niet voorkomen:s maar het is natuurlijk altijd lekker om je buik in te smeren:) Ik gebruik zwitsal buikbalsem word je huid lekker zacht van en ruikt ook nog eens lekker:) Heb trouwens geen last van straie maar dat komt vast niet door de zalf

14. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

Nov 26, 2008
    454
    0
    0
    Ik gebruik de zwangerschapscreme van het Etos merk en ik moet zeggen, nog geen striae te zien! Baat het niet dan schaadt het niet!

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik smeer me ook zowat elke dag in met creme (sinds 6 weken) maar geloof niet dat het mn magische etos creme is dat die striae tegenhoudt.
    tot nu toe geen streepje te bekennen..hopelijk blijft het zo.

16. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

Nov 26, 2008
    454
    0
    0
    Misschien is het idd niet de creme wat de striae weghoud, maar omdat je je huid tegelijkertijd masseert als je de creme opbrengt.

17. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Volgens mij is dat niet te voorkomen en is bij iedereen anders..

18. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Is niet tegen te gaan!

Heb me bij mijn 1e zwangerschap ook suf gesmeerd met van alles en nog wat, maar op het laatst is toch mijn huid gaan barsten! Bij mijn tweede zwangerschap ben ik er niet eens meer aan begonnen en nu ga ik het ook niet doen, ja misschien gewoon voor het lekkere, maar niet om het tegen te gaan!

Ik laat het straks gewoon allemaal wegsnijden, hihi :) !

Share This Page