Mijn dochter die graag een jongen wil zijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sneeuwklokje22, 18 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

    sneeuwklokje22 Niet meer actief

    Hoi meiden.
    Mijn dochter die volgende week 5 word, heeft vanaf haar 3de verjaardag steeds meer het gevoel dat ze een jongen wil zijn. Rokjes / jurkjes zijn al heel lang uit den boze het zijn voetbalshirts, korte broeken en slippers. Ze wil haar haar eraf hebben, we hebben gezegd dat het wel een stuk korter mag maar we willen (nog) geen stiekels. Ze vraagt ook vaak wanneer ze nou een piemel krijgt. Ze speelt alleen maar met jongens op school en thuis, en alleen maar met paw patrol, vechten en cars. Ze zit op voetbal, er is ook echt niks meisjes aan haar behalve haar wat langere haar. Mijn vraag, zijn hier moeders die dit herkennen? In hoeverre en hoelang moeten we hier in meegaan? Ik kan haar nog in een badpak krijgen maar het liefst heeft ze een zwembroek aan..
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik denk dat er een verschil zit tussen een jongen willen zijn en een jongen zijn (als meisje dan he).

    Onze dochter wilde ook graag een jongen zijn, ook de vraag van de piemel (1 keer beantwoord en daarna terugverwezen op dat gesprek) ik neem aan dat jullie daar ook duidelijk en eerlijk over zijn naar haar.
    Geen jurkjes, stekels willen, staand plassen etc.
    Inmiddels is dat afgezwakt/verdwenen en is het een gewoon stoer meisje (met lang haar) Qua verliefdheden is ze zowel op jongens als meisjes verliefd, daar kan ik niks over zeggen nog.

    Maar op die leeftijd heb ik het gewoon laten gaan, ze accepteerde wel dat we nog niet naar stekels gingen (dat doe je maar als je 16 bent heb ik gezegd :oops:) zwembroek heb ik haar gewoon aan laten trekken, dat vond ik zelf niet een issue. Heb er nooit de nadruk op gelegd in ieder geval. Geen hele gesprekken. Maar meer: ok, als jij dat zo voelt is dat prima.

    Als ze echt ongelukkig is als meisje en een jongen is, lijkt het me heftiger.
    Maar daar heb ik geen ervaring mee.
     
  3. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik ken ook zo'n meisje nu iets ouder dan de jouwe.
    Haar ouders laten haar zijn zoals ze wil. Ze draagt dus net als jouw dochter vooral voetbalshirts en zwembroeken. Ook heeft ze nu echt een jongenskapsel, dat is hoe ze het zelf graag wil en dat vinden haar ouders prima. Vreemden zien ook niet dat ze een meisje is en dat lijkt ze fijn te vinden.

    Maar ze zien ook dat ze het nu wat moeilijk heeft. Ze heeft alleen maar jongensvriendjes maar ze merkt dat ze die fysiek niet zo goed aan kan, dat frustreert haar. Bij meisjes vindt ze absoluut geen aansluiting.
     
  4. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik zou daar niet in mee gaan kijk geen jurkjes willen oke maar ze is nou eenmaal een meisje

    En ik vind het niet gezond om daar nu al zo makkelijk mee te zijn

    En de vraag over een piemel zou ik gewoon heel duidelijk in zijn en zeggen dat die er niet komt want jij bent geboren als een meisje

    Klinkt misschien heel hard maar dat is mijn mening ik ben ook helemaal niet van een meisje of jongen willen zijn

    Je bent hoe je bent geboren klaar
     
    Brinsa, Loveloes, Lolalili en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Misschien een keer gesprek met je huisarts er over aan gaan? Mocht ze echt een transgender zijn lijkt me dat wel zaak om van kleins af aan op te pakken.. ( wij hebben toevallig buren waarbij dit als kind zijnde nooit erkend is en nu op late leeftijd alsnog een transmissie in gaat..)
     
  6. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Omg waar praten we over kind van 5 en transgender

    De mens maken onze onschuldige kinderen gewoon gek
     
  7. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik kan alleen maar voor jouw kinderen hopen geloof ik dat ze nooit met zo'n dilemma te maken krijgen..
     
    Eev, Picaris, Meisje@12345 en 16 anderen vinden dit leuk.
  8. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Jij hebt wel echt een hele sterke mening hierin die je op een afschuwelijke manier brengt zeg.

    Dat je die mening hebt kun je toch anders overbrengen. Praat je ook zo tegen je kinderen als je zoon een roze truitje aanwilt?
     
  9. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113

    Een roze truitje shirt geen probleem zolang het voor jongens is. Kleur roze kan voor beide

    Gaat om het feit een heel ander geslacht te willen hebben

    Niet om een meisje die mischien van voetbal kleding houd
     
  10. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    In hoeverre en hoelang moeten we hier in mee gaan kunnen alleen jullie beantwoorden. Maar eigenlijk ligt het hele antwoord bij je dochter.
     
  11. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Zoals jij je mening schrijft over het geslacht had het mij niet verbaasd als je ook zo stellig was geweest over kleding.

    Hoe kun jij als moeder zijnde zo hard tegen je eigen kind zijn als die aangeeft dat ze graag een piemel had? Zeg je dan serieus dat ze gek is geworden?

    Kom je dan ook aan met je mening dat de mensheid jou kind gek heeft gemaakt omdat ze een piemel wilt? Je hebt haar overigens zelf opgevoed. Dus dan zou je haar als mens zijnde mee gek hebben gemaakt.
     
  12. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Mijn dochter (paar maanden jonger) roept ook dat ze een jongetje wil zijn, en vraagt wanneer haar piemeltje gaat groeien.
    Uitgelegd dat meisjes geen piemel krijgen, maar ze vraagt het zo nu en dan toch.

    Mijn mening, ze zijn er rond deze leeftijd allemaal mee bezig.

    Mijn dochter wil haren als Rapunzel, maar draagt ondertussen het liefste shirts met cars, brandweerman Sam, paw patrol etc. Ik ken meer meisjes met deze intresse dus dat zou me niet bezorgd maken om een evt. gender issue.

    Mocht jij je er wel zorgen om maken (anders open je dit topic niet lijkt me) dan zou ik via de huisarts een doorverwijzing vragen naar een kinderpsycholoog, puur om een buitenstaander (die er voor geleerd heeft) er een blik op te laten werpen.

    En vooralsnog haar lekker in jongens kleding laten lopen, het zijn kinderen!
     
    Eev, Miracle1, Eppo82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Ja, hier herkenbaar. Ik heb er al eens vaker een post over geschreven, dan moet je even kijken in mijn berichten. Dochter (8) is hetzelfde als jouw dochter, ook op die leeftijd. Wij gaan er volledig in mee. Dit betekent jongenskleren, zwembroek in plaats van badpak, jongenskapsel, jongensspeelgoed enzovoort. Alleen die piemel, tja die kunnen wij haar niet geven. Wij geven wel aan haar te begrijpen dat ze graag een piemel wil. De tip die ik mee wil geven is vooral om te blijven kijken naar jullie dochter. Ga er in mee voor zover dat voor jullie allebei goed voelt. Kijk hoe het zich ontwikkelt. Mocht ze zich ongelukkig gaan voelen om haar geslacht, dan kun je eens gaan kijken hulp.
     
  14. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Niet gezond? Wat is daar niet gezond aan? Ik vind het eerder ongezond om daar nu al tegenin te gaan. Je weet nog helemaal niet hoe het zich ontwikkelt en als jouw kind zich nou gelukkig voelt in kleren van het andere geslacht.
     
    Eev, Roos12, Eppo82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    De meeste transgenders hebben deze gevoelens al op zeer jonge leeftijd, de dochter van ts is daarop dus geen uitzondering.

    Ot: ik zou erin mee gaan. Als het inderdaad nog langer duurt dan zou ik eens een verwijzing laten maken door de huisarts naar een kinderpsycholoog.
     
    5meiden vindt dit leuk.
  16. sneeuwklokje22

    sneeuwklokje22 Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties!
    Gisteren zijn we voor het eerst op de jongens afdeling gaan winkelen. Ik heb haar nog nooit zo gelukkig gezien, ze zei ook direct dat ze hoopte dat iedereen nou kon zien dat ze een jongen is.

    Het zal allemaal natuurlijk nog steeds een fase kunnen zijn maar het duurt nu al wel 2 jaar, ik merk dat haar gedachten ook steeds verder gaan.

    We gaan er inderdaad in mee, ze vraagt ook natuurlijk naar wanneer je dan wel een piemel krijgt. We hebben uitgelegd dat dit ooit kan als ze volwassen is.

    Ik denk dat wij zelf er niet zo'n moeite mee hebben hoor, ik denk meer dat ik moeite heb met haar omgeving. Hoe zullen ze reageren als ze haar zien met jongens kleding? En dan niet ten opzichte van mij maar meer van haar. Maar goed daar zullen we in mee gaan.
     
    Eev, GroeneBomen, Liselou en 9 anderen vinden dit leuk.
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat dit echt niet zo is. Tuurlijk, meisjes vinden soms ook wel brandweerman Sam leuk, maar dat is niet van het kaliber waar ts het over heeft, dat komt echt niet zo heel vaak voor heb ik het idee. Onze meiden hebben trouwens jongensdingen nooit leuk gevonden, totaal geen interesse in gehad.

    Ts, vind dat jij het heel goed aanpakt! Je kan trouwens tegen je dochter zeggen dat jongens vaak ook wat langer haar hebben, dus dat ze niet persé stekels hoeft te hebben. Wij kennen ook een meisje dat een jongen wil zijn, ze is inmiddels 9 of 10, en heeft een jongenskapsel maar wel wat langer dan heel kort. Ik kan aan haar niet zo goed zien of het een jongen of meisje is, al ging ik er laatst de 'fout' mee in op de bso omdat ze wat verder weg stond en dacht dat het een jongen was. Maar dat vond ze zelf vast niet erg ;).
     
    Eev en Sophie221 vinden dit leuk.
  18. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Daarom schreef ik ook, "mijn mening". Maar had inderdaad even over het feit dat het al zo vroeg begon heen gelezen. Mijn dochter heeft het in het afgelopen half jaar een keer of drie genoemd, en hoor klasgenootjes ook over piemels en jongetje zijn, vandaar mijn opmerking. Wilde niks bagatelliseren, sorry daarvoor!


    @ts: super van het shoppen! :) Jullie manier van hiermee om gaan vind ik erg mooi. Het geluk van je kind staat uiteraard voorop, of het nou een fase is of niet.
     
  19. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Super hoe jullie er mee omgaan!

    Er zijn idd ook jongens met lang haar, maar zeker ook meisjes met korter haar.
    Misschien samen eens kijken online wat jullie beiden mooi vinden?
    Zou bijv een (evt lange of schuine) bob prima zijn ?
     
  20. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Ben ik de enige die hiervan opkijkt? :eek:

    Edit: hiervan--> de reacties
     
    Ukkie1 en Mybrand2018 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina