Hoi, ik geef bv vanaf de geboorte (helaas hebben ze de 1e 2 dagen in het ziekenhuis ook fv gegeven, maar daarna volledige bv). Hij pakt de tepel heel goed en mijn productie is ook goed. Ik kolf sinds een paar dagen (had een borstontsteking, voed nu tijdelijk niet zoveel met die borst). Maar ik vroeg mij af vanaf wanneer ik kan beginnen met af en toe een flesje gekolfde melk geven? We geven hem ook al een speentje overigens daar heeft hij dus geen verwarring mee.
Geadviseerd word om te wachten met het geven van een flesje tot de kleine 4-6 weken oud is. Vanaf dan kan je af en toe gaan oefenen met een flesje. Je kindje hoeft dan uiteraard nog niet een hele voeding uit een flesje te drinken, maar bijv gewoon een 30cc en de rest lekker uit de borst is ook goed om te oefenen met het flesje. Succes! Hoop dat je er wat mee kan! Overigens zegt dus de een, vanaf 4 weken beginnen en de ander weer vanaf 6 weken beginnen, dus zelf een beetje kijken wat jullie willen en denken dat de kleine aan kan. Wij zijn zelf bij de oudste twee met ong 7 weken begonnen ivm bijvoeden met gekolfde bv en met kv. En de jongste heeft al sinds de geboorte flesjes gekolfde bv en met kv gekregen. Bij alle drie de kindjes prima gegaan ! Liefs, Hanneke!
Bruce heeft vanaf de 3/4 weken flesje gekregen, hier even wel aftasten maar geen verwarring, en nu krijgt hij borst en fles door elkaar. dus het kan wel
Ik heb toen mijn zoontje 4 weken was voor het eerst een flesje met gekolfde bv gegeven (zo'n 50 cc), dit ging prima. Sindsdien heeft hij nog 1 andere keer een flesje gehad (met 5 weken) en dat ging ook goed.
Mijn zoontje heeft ook bv en de fles en speentje tegelijk gehad vanaf ong. 1 week. Hij had er geen problemen mee. Misschien eens proberen als je merkt dat het moeilijker gaat, zou ik even wachten. Als je tussendoor kolft, zou je het kunnen invriezen.