Buik slaper !

Discussion in 'Baby en dreumes' started by gabje20, Oct 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gabje20

gabje20 Bekend lid

Jan 20, 2006
    597
    0
    0
    Hai,

Me dochter van 3 weken oud wilde in de middag nooit slapen terwijl ze wel erg moe was.... Nu ben ik er achter dat ze een buik slaper is.

Vind dit eng door alle verhalen, laat haar alleen zo slapen als ik haar zie !

Graag jullie mening hierover of misschien verhalen van mensen die ook een buik slaper hadden/hebben !

Groetjes gabje

2. Nicole28

Nicole28 Actief lid

Oct 2, 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Onze Lynn is ook een buikslaper. Ik had hetzelfde probleem als jij. Lynn wilde ook niet slapen overdag en toen had ik haar op d'r buik gelegd en ze vond het heerlijk. Eerst deed ik het alleen overdag, kon toch steeds boven kijken of het goed ging. Aangezien Lynn haar hoofd sinds dag 5 al kan optillen en goed kan draaien had ik er wel vertrouwen in en sliep ze na een paar dagen ook 's nachts lekker op haar buik.

3. Jenny

Jenny Fanatiek lid

May 14, 2005
    1,432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    hai,
    Jasper wil ook alleen op zijn buik slapen. overdag gaan we steeds kijken. snachts durven we het niet. ik heb namelijk gehoord dat wiegendood los staat van het op kunnen tillen van het hoofdje. zelf zitten we ook in een dilemma want het liefst willen we hem lekker op zijn buik laten slapen. moeilijk he?

4. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Sjah, die regels veranderen steeds weer. Enkele jaren geleden, moest je kindje op de buik slapen, nu mag het weer niet.
    Als je kindje lekkerder op z'n buikje slaapt, zou ik hem zo laten slapen, geloof ik.

5. Jenny

Jenny Fanatiek lid

May 14, 2005
    1,432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    het staat wel vast dat het aantal kindjes dat aan wiegendood zijn overleden is afgenomen sinds je ze op de rug moet laten slapen. jasper heeft afgelopen week in het ziekenhuis gelegen en daar lag hij aan een saturatiemeter. zo kon hij op zijn buik slapen en werd hij in de gaten gehouden. dat was lekker. we weten dus niet zo goed wat we vannacht moeten doen, het wordt zijn eerste nachtje in zijn eigen bedje.

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    @Jenny, hoe heb je Jasper te slapen gelegd? En hoe is het gegaan de eerste nacht in zijn eigen bedje?!

7. Jenny

Jenny Fanatiek lid

May 14, 2005
    1,432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    We hebben hem thuis snachts gewoon weer ingebakerd. We durven hem toch niet op zijn buik te laten slapen als we zelf ook slapen. Hij deed het wel redelijk eigenlijk. Overdag slaapt Jasper nauwelijks en krijst veel. Savonds en snachts gaat het slapen wel redelijk.

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Het gaat dus de goede kant op!

Gelukkig!

9. Honingbij

Honingbij Lid

Nov 10, 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    wij hebben precies hetzelfde gedaan. Overdag op de buik en 's nachts in de swaddle me, op de rug. Op die manier kon ik er overdag overzicht op houden en in de nacht rustig slapen. Gelukkig kan David ondertussen op zn rug slapen, want ik vind het toch wel een gedoe.

Groetjes
    Honingbij

Share This Page