Voor mijn zoontje (geboren in hartje winter en inmiddels 3 jaar) heb ik vanaf dag 1 een dekbedovertrekje met daarin een babydeken gehad. Daar heeft hij altijd goed onder geslapen. Hij had dan ook nog een mouwloos slaapzakje aan. Inmiddels ligt hij in een 1 persoons bed met een gewoon dekbed, net als wij hebben. Nu verwachten we over circa 2 mnd. onze 2de en ik twijfel of ik het weer zo zal aanpakken of dat ik dit keer kies voor een lakentje met dekentje. Waar sliepen jullie kindjes onder toen ze baby waren? Aangezien deze baby een zomerkindje zal zijn denk ik dat een dekentje met lakentje misschien beter is? ...
In principe is er volgens mij geen verschil of je het dekentje nou in een dekbedovertrekje stopt of er een lakentje onder legt. Enige verschil is mi dat bij een dekbedovertrekje je dekentje niet meer zichtbaar is en bij een lakentje je dekentje nog wel een groot gedeelte zichtbaar is. Denk dat je gewoon moet doen wat jij leuk/mooi vind. Wij zelf hebben altijd lakentjes en dekentjes gebruikt bij alle drie de kinderen. Oudste gaan binnenkort uit hun ledikantjes (ja dat hebben ze idd lang volghouden) en krijgen dan een dekbedje, maar tot nu toe slapen die nog altijd onder een lakentje en dekentje, net zoals de jongste. Liefs Hanneke.
ik ben op een gegeven moment over gegaan naar dekbedovertrek+dekentje omdat het toen erg koud werd..en het scheelde wel iets...ook omdat meneer vaak aan het lakentje trok en zo de deken wel eraf kon schoppen...hioj lag daaronder met een winterslaapzak+pyjama! Maar ik denk dat je alleen een lakentje nodig hebt tegen die tijd...wnat je kan je kindje ook dikker kleden, bijv dik boxpakje...als ze nog niet goed op temp blijft...en kruikjes of eventueel als kindje het echt koud heeft een dekentje...maar straks is het vast heel warm! Mijn zoontje slaapt met lange mouw pyjama en een zomerslaapzak zonder mouw zonder dekens oid
In de zomer is misschien lakentje+dekentje handiger, omdat je dan als het erg warm is het dekentje een stukje terug kan slaan. Mijn dochter is van eind april en toen het in juli zo ontzettend heet was (met het WK) sliep ze overdag alleen onder een lakentje. Dat gaat toch wat lastiger als je een dekentje in een overtrek hebt.
Hier ook lakentje dekentje, met inderdaad als reden dat je ze dan ook alleen onder een lakentje kan leggen, overdag maar soms ook 's avonds of de hele nacht, afhankelijk van hoe warm het is
Hier begonnen met lakentje+dekentje maar vanaf het moment dat ie wat meer ging bewegen had dat lakentje meestal weinig nut meer; daar lag ie op of het lag opgefrommeld in een hoek. Nu heb ik een dekentje in een dekbedhoes, vind ik leuker. Maar volgens mij maakt het qua warmte of veiligheid helemaal niks uit.
Ik vind een dekbedovertrekje handiger. Blijft beter zitten, vooral als ze beweeglijk is, en ik vind het er ook leuker uitzien.