vanaf wanneer danoontje

Discussie in 'Voeding' gestart door linnepinneke, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Vanaf wanneer mogen baby's "echte" danoontjes? Nu krijgen ze yoghurt en in het weekend kwarkolino en yogolino's. Maar op een danoontje staat niet vanaf wanneer ze het mogen hebben... weet iemand dit???

2. tulip

tulip Niet meer actief

voor een danoontje geldt in principe hetzelfde als voor elk ander toetje. Ik ben met 9 maanden met een toetje begonnen, maar heb nooit danoontje, yogolino ofzo gegeven, ik vind ze veeeel te zoet. Gewoon volle yoghurt.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook nooit danoontje of iets dergelijks gegeven. Gewoon pure volle yoghurt of kwark.
    Maar inprincipe kun je het gewoon geven ja als je daarvoor kiest. :)

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben met 9m begonnen met de AH smikkeltoetjes.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier krijgt ie vanaf een maand of 9 af en toe danoontjes, kwarkolino enz.

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier vanaf 7mnd yoghurt,kwark of danoontje.

7. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Hier ook vanaf 9 maand een toetje.

Meestal krijgt hij thuis gewoon simpele magere joghurt na de warme hap (om ook te stimuleren dat hij zuur lekker gaat vinden), in het begin trok hij er soms de gekste bekken bij, nu vindt hij het lekker en smikkelt hij het lekker op.

2 x per week krijgt hij een danoontje na het eten (maandag en donderdag bij de opa's en oma's)
    en in het weekend geven we hem ook nog wel eens een danoontje.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Danoontjes zijn gewoon aangezuurde zuivel, dus die mogen vanaf het moment dat ze dat mogen, net als bijvoorbeeld yoghurt, dus de meeste kinderen vanaf een maand of 6.

Ik heb ze nooit gegeven. Veel te zoet. Ze kregen gewone yoghurt en kwark.

9. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hier krijgt hij ook wel eens een danoontje, is gewoon kwark met smaak.
    de volle yoghurt vind hij niet lekker.
    en geven jullie dan ook naturel kwark?

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ze moeten ook wennen aan de smaak van yoghurt, hier duurde het een week of twee voordat ze het lekker vond..

11. Bri

Bri Niet meer actief

Het 'mag' op hetzelfde moment als andere yoghurt. Ik hield hiervoor 9 mnd aan, omdat er een verhoogde kans op voedselallergie is. Anderen geven het al bij 7 mnd.

Maar persoonlijk vind ik het vreselijk spul. Die smaak, bleeegh! Het is alleen maar zoet, dat heeft toch niets met yoghurt of met fruit te maken? Maar ja, smaken verschillen. Misschien vind je het zelf wel lekker.

12. emmie

emmie Niet meer actief

gewoon doen voor de afwisseling, en keertje maakt niet uit toch??
    hier is vanille yoghurt nu al favoriet! danoontje heb ik nog niet gegeven, maar de mijne is nog ietsie jonger...

13. adi

adi Niet meer actief

Gelukkig ben ik niet de enige. De kleur kan ook niet nepper. 'aardbei smaak' is echt viltstift roze, en smaakt overal naar behalve naar aardbei.

Maar terugkomend op de vraag: het mag vanaf het moment dat je de gewone yoghurt geeft. Ik zou persoonlijk kiezen voor volel yoghurt of kwark, eventueel met een beetje diksap doorheen om het op te leuken.

14. adi

adi Niet meer actief

Ja, kwark is veel milder (minder zuur) dan yoghurt. Ik moest wel goed zoeken naar volle kwark bij de supermarkt. Meestal is het magere kwark, en dat voegt niks toe.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Naturel kwark, naturel yoghurt, of griekse yoghurt. Kan met diksap, hoeft niet. Kan ook met wat vers fruit erin, of een klein beetje jam.

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Weet niet over wat voor Danoontje je het hebt maar de aardbeien smaak is echt niet viltstiftroze,alle smaken zijn heel licht gekleurd(bijna wit) en echt niet zoeter dan kwark met diksap.
    Danootje is een tijd terug vernieuwd en een stuk minder zoet.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb afgelopen weekend een hap danoontje genomen met een soort van bananensmaak. Het was idd lichtgelig, maar ik vond de smaak echt niet tof. Erg zoet en een heel kunstmatige bananensmaak, ik kreeg niet de indruk dat er veel echte bananen aan te pas waren gekomen. Geen wonder dat m'n zoontje het niet opat (en vandaar dat ik ook een hap nam...).

Je kunt kwark met diksap net zo zoet maken, maar dan doe je er een paar keer meer diksap in dan ik zou doen...

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoonlief (ruim 2,5) is dol op Danoontjes en krijgt ze 6 x per jaar ofzo! hahahaha.. Dochterlief is dol op Franse kwark, puur natuur (geen toevoegingen.. en dat krijgt ze bijna elke dag! Zoonlief krijgt andere dagen yoghurt met een beetje diksap.
    Danoontjes mogen vanaf 6 maanden maar ze zijn niet nodig (wij kopen ze dan ook alleen als 'extra lekker toetje' met feestjes en verjaardagen, kerstmis e.d.!)

Oja, ik vind ze zelf te smerig voor woorden maar goed, mijn kinderen mogen andere dingen best lekker vinden. Smaken verschillen nu eenmaal!

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben maar 1 kind, maar verder precies hetzelfde :) Af en toe danoontjes als 'traktatie', maar verder lekker simpel & puur, en hij vindt het heerlijk (gelukkig). Oh, en soms een klein beetje vanillevla door de kwark: ook errug lekker!

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Maar eten ze dan 1 danoontje op, vraag ik me altijd af?
    onze dochter eet flink yoghurt of kwark na de maaltijd, dat zouden zeker 3 danoontjes zijn volgens mij.

Deel Deze Pagina