hoeveel drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door juffie roos, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ons ventje is 8,5 maand en dit is ons schema:

7.30 bord pap licht volkoren 180+6
    10.30 fruitje
    12.00 een broodje + fles 120+4
    15.00 koekje + ?
    17.30 groente
    19.00 fles 180+6

De vraag is nu: hoeveel moet hij 's middags nog drinken...
    Hij kreeg steeds een flesje thee met 60 cc opvolgmelk erdoorheen omdat hij de thee anders niet dronk. Hij dronk dan meestal 100 cc, maar vaak ook minder.
    Diksap heb ik ook geprobeerd maar dat is geen succes. Hij wil eigenlijk gewoon melk.

Nu probeerde ik gisteren water. Hier dronk hij wel een paar slokjes van (in fasen) .Uiteindelijk had hij 50 cc op, niet veel dus.
    Ik vraag me af of dat genoeg is.

2. adi

adi Niet meer actief

Ik heb nooit naar die hoeveelheden gekeken. Water kun je hem over de hele dag aanbieden, dat hoeft echt niet op vaste tijdstippen.
    Op die leeftijd dronken ze hier ook altijd maar een paar slokjes tegelijk. Ik zette dan een tuitbeker met water op de salontafel en ze kropen er zelf naar toe als ze meer wilden.
    (toen konden ze het niet zelf pakken, maar ik bood het regelmatig aan tijdens het spelen)

3. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ik heb net met cb gebeld, aangezien mijn zoontje helemaal die fles niet meer wilt.. Ze moeten nu tussen de 300 en 500 cc aan melkproducten binnenkrijgen, dat mag dan fles, papje, toetje ect zijn.. Daar kom je makkelijk aan.. Misschien kun je die fles gaan weg laten en toch proberen iets anders aan te bieden, wij bieden hier nu roosvicee aan..

Succes!

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Maar hoeven ze om 15.00 dan niet perse iets te drinken bij het koekje?

5. adi

adi Niet meer actief

Nee joh, je kunt natuurlijk drinken aanbieden bij het koekje, maar als hij geen dorst heeft, heeft ie geen dorst.
    Met melkvoedingen is het anders, dat is eten-en-drinken.

Gewoon aanbieden, als een moment waarop jullie samen iets tussendoor drinken en eten. Als hij dan een paar slokjes neemt, prima. Een half uur later kun je weer wat water aanbieden.

met echt heet weer, liep ik de hele dag achter ze aan met een beker water (nu niet meer, nu pakken ze zelf), anders gewoon kijken of die wel of geen dorst heeft.

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    ok; zit zo met die schema's in mijn hoofd....
    Komt ook omdat als ik een fles melk zou maken, hij hem wel zou leegdrinken.
    Dan denk ik, dan heeft hij toch dorst?
    Maar misschien is dat meer uit gewoonte en omdat hij het lekker vindt... en niet omdat hij perse dorst heeft...

7. fafje

fafje Niet meer actief

ik maak sóchtends altijd een beker met thee....bied na zn pap nog slokjes aan...(krijgt het van een bordje)

ochtenddutje, na wakker worden weer aanbieden...dan krijgt ie fruit...meestal daarna wilt ie niks drinken..

en de rest van de dag bied ik continue water aan eigenlijk...

wel vaak ná dat ie iets eet...dus niet telkens tussendoor of ervoor...wel na het wakker worden altijd even een slokje..

met die mooie dagen heeft ie 150 ml extra gedronken per dag...maar normale dagen, ook iets van 50/75 ofzo
    (krijgt naast het pap, nog 2 melkflessen)

8. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

En hoe groot zijn die melkflessen dan? en mag ik vragen wat jouw schema ongeveer is?
    Hier krijgt hij dus 's ochtends pap uit een bordje (ga idd eens proberen om daarnaast thee aan te bieden; dan hoeft hij het dus niet te drinken maar misschien is dit wel een goed moment om het hem te leren of aan te bieden zonder de druk dat je wilt dat hij wat drinkt)
    tussen de middag krijgt hij een fles van 120+4 naast zijn broodje en 's avonds dus nog een 180+6. Totaal dus 535 cc melk.
    En vandaag dus nog 50 cc water totaal....

9. fafje

fafje Niet meer actief

pap, maak ik 210/7 eerst 180/6...maar hij blijft 2/2,5 uur wakker, badje en dan 2 uur slapen...dus ben je al gauw dik 5 uur later verder..

dan zn fruit
    smiddags 150/5+brood

en 'savonds maak ik 210/7 (of 180/6 als ie kort ervoor heeft gegeten)

ligt er maar net aan hoor, smiddags ook wel es 120

10. fafje

fafje Niet meer actief

moet ook zeggen dat ie wel es wat pap laat staan en savond sook wel es 30 cc over laat ofzo..

dus denk gemiddeld 550cc! en gemiddels 75 cc extra vocht, maar hij eet ook nog es 2 stuks fruit ..en natuurlijk groente, vocht genoeg dnek ik hoor!

11. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Maar krijgt hij dan niet teveel melk?
    Ik dacht dat ze nu zo rond de 500/600 moesten zitten?
    En jij hebt: 235+235+165= 635 en dan nog soms 135 erbij in de middag?
    of maakt het niet uit als het wat meer is?
    Die van mij zou ook wel meer melk lusten, vindt ie toch het allerlekkerst:D

12. fafje

fafje Niet meer actief

mn bericht was weg, had het dubbel gedaan!

13. fafje

fafje Niet meer actief

nee smiddags 1 fles, maar varieert van 120 of 150, en soms drinkt ie maar 100

ze mogen opvolgmelk t/m 800ml...maar minimaal 500ml aan zuivel...dus zo veel is het niet..

maar 210 drinekn doet ie pas sinds vorige week! zit midden in ontwikkelinngen, kruipen, zelf zitten..dus kan ooke en groeispurtje zijn!

wnat vanochtend pap 180 gemaakt, en hij liet heel wat staan..
    gisteravond fles 210, en liet 40cc staan...

bij hem ligt het eraan wat aan bijvoeding heeft gegeten
    (gister heel goed, halve galiameloen, broodje, heel bakje wortel met sperzieboontje en halve avocado toe)

Ik zou me niet zo aan hoeveelheden vasthouden, maar gewoon met je kindje mee gaan...als je maar niet boven de 800 komt...
    Wilt hij een flesje meer, kan je altijd heel verdund iets geven. of alle flesjes iets kleiner maken ;)

14. adi

adi Niet meer actief

Hier hebben ze tussen 6 en 9 maanden rond 700-800cc gekregen. Pas na 9 maanden hebben wij afgebouwd naar 500cc, en dit hebben we gegeven tot ong. 1 jaar.

Je hoeft je inderdaad niet zo op die hoeveelheden vast te pinnen.

15. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    oh, das mooi...kunnen we hem 's middags ook af en toe een verdund flesje geven;)

Deel Deze Pagina